Hoi,
Ik wil even mijn hart luchten. Ik heb een voorgeschiedenis van depressie en burn-out waarvoor ik nu antidepressiva neem. Ik ben ook gediagnosticeerd met autisme waarvoor ik normaal gezien ook medicatie nam maar doordat ik door die medicatie geen borstvoeding zou mogen geven ben ik in samenspraak met de psychiater met die medicatie gestopt. Als gevolg dat ik super snel overprikkeld raak… ik nam ook rilatine maar deze heb ik ook moeten stoppen aan het begin van de zwangerschap omdat dit niet goed was voor de ontwikkeling van de baby.
Ik neem nu enkel nog antidepressiva, ik ben wel van medicatie moeten switchen omdat ik eerst escitalopram nam maar daardoor zou mijn kindje naar neonatale moeten voor observatie na de geboorte op “afkikverschijnselen” dus nu sta ik op sertraline. Ik weet niet goed of dit helemaal hetzelfde effect heeft bij mij want ik voel me sedert enkele dagen terug wat somberder…
Ik ben bang want vorig jaar in juni zat ik er helemaal door waardoor ik met suïcidale gedachten en pogingen zat en ik ben bang dat ik nu met de overprikkelingen, zwangerschapkwalen (oververmoeidheid…) en alles dat erbij komt kijken, terug in die richting zal gaan. Dat is gevaarlijk voor mij en het kind…
Ik wil hiermee geen medelijden opwekken enzo, ik wou gewoon even mijn hart luchten en vertellen waarmee ik zit omdat ik niet het gevoel heb dat ik dat tegen iemand kan zeggen of wil zeggen.
Ik voel gewoon dat ik mezelf aan het terugtrekken ben en dat heb ik al eventjes niet meer gevoeld en dat maakt me bang.