22 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook hoor! De dingen die we nieuw kochten, waren in de solden van de hema ofwel in de zeeman. Verder veel gekregen van mijn broer die al een kindje heeft & de kringloopwinkel 😊 voor ‘geboortepakje’ gaan wij gewoon boxpakjes en pyjama’s mee doen naar het ziekenhuis 😅 ik kocht deze bv. Onlangs voor €7 in de zeeman, die we wss wel zullen meenemen naar het ziekenhuis 😊

2 maanden geleden

Geen memo gemist 😛 ik denk dat iedereen daar wat z’n eigen ding mee doet. Sommige mensen doen het mooie pakje pas aan als het kindje een eerste badje heeft gekregen en er meer uitgebreide foto’s worden genomen. En andere gaan meteen voor een speciaal pakje. Wij hebben zelf een duurder maar duurzaam gemaakt ‘geboortepakje’ (eigenlijk is dit gewoon een pyjama met voetjes), niet voor foto’s ofzo maar gewoon van het idee dat het z’n allereerste outfitje zal zijn dat ie ooit aan heeft. Uiteraard kan hij het pakje ook gewoon nadien nog enkele keren aantrekken maar het is iets speciaals dat we nooit zullen doorverkopen. Maar dat is puur hoe wij ernaar kijken. Bijna al z’n andere kleertjes zijn tweedehands en zullen we nadien ook terug doorverkopen als ze nog in goede staat zijn. Want ze doen die inderdaad maar heel kort aan. Dus ik denk dat je zelf gewoon moet zien hoe jullie daarnaar kijken. Er zit ook een hele commerciële insteek achter de zogenaamde geboortepakjes denk ik. Terwijl het gewoon een outfitje is zoals een ander, het is gewoon het allereerste dat ze aanhebben. 😊 Ons pyjamapakje komt van Organic Zoo. Is ook meteen het enige dat hij van dat merk zal dragen want ik vind dit veel te duur voor ‘gewone’ outfitjes. Zo groot is ons budget helaas niet 😛

2 maanden geleden

HAHa! Blij dat ik niet de enige ben die het niet begreep😅 Ik heb een pakje van hello little you gekocht, maar wel via vinted voor 7€. (50-56) en in maat 44 heb ik ook 1 setje gekocht van noppies ik de solden voor 14€. Ik zou het ook gebruiken als ‘2e pakje’ en niet als geboortepakje. Eens baby in bad geweest is voor de aankondigingsfoto, bezoek ed😅voor vlak na de geboorte heb ik gewoon 2 goedkope kruippakjes via vinted van 2€/stuk gekocht.

2 maanden geleden

Bij ons is het geboortepakje ook wat duurder😅 we gaan dit direct aandoen ook en dan zo inkaderen van 1ste babykleertjes🥰 maar die kleertjes gaan we zo’n kleine fotoshoot mee doen en gaan met die kleertjes ook aankondigen dat de baby er is🥰🥰maar ben nog aan het twijfelen tussen 3 pakjes is gewoon te moeilijk precies

2 maanden geleden

Hier zal het een pakje zijn van First.. (gekregen van zijn omi en metie.) Zoveel geld zou ik er zelf inderdaad ook niet aan uitgeven.

2 maanden geleden

Ik heb dit pakje gekocht van h&m, maar ben nog totaal niet zeker of dit haar geboortepakje zal worden 😅 en hier ook sinds deze week fanatieke vinted shopper!

2 maanden geleden

Een speciaal geboortepakje is geen must, iedereen doet hiermee wat ze zelf willen. Dit hoeft in se ook niet duur te zijn maar kan perfect iets tweedehands zijn dat je mooi vindt! Een geboortepakje dient eigenlijk alleen wat voor de eerste foto te maken waarmee je aankondigt dat je bevallen bent, verder heeft dit geen benul 😅. Ik had dit boxpakje in maatje 50 besteld op Liefiess als eerste pakje nadat de baby een eerste badje zou gehad hebben. Alleen met onze huidige situatie weet ik niet of dit effectief nog als geboortepakje zal dienen

2 maanden geleden

Ik heb nog niet echt nagedacht wat ik hem wil aandoen. Maar wat ik wel heb voor de aankondigingsfoto is een geboortedeken met dan zijn naam op. Maar qua kledij twijfel ik tussen deze opties

2 maanden geleden

Oke hahaha kheb hier nu over zitten nadenken en kheb dus toch beslist. Dus zoiets denk ik

2 maanden geleden

Ik vind het wel leuk om dan te houden als herinnering, dus in dat opzicht wil ik wel iets speciaals... maar hoe in godsnaam kiezen 😅 ik vind alles zo schattig gewoon! Ik vind jouw vierde met de grote bloem echt mooi! Hebben jullie toevallig tips om via vinted goeie vondsten te doen? Bepaalde zoektermen? Ofwel ben ik precies wat te kieskeurig ofzo 🙈

2 maanden geleden

Reactie op roezptoez

Ik vind het wel leuk om dan te houden als herinnering, dus in dat opzicht w ...
Little Dutch is wel een mooi merk vind ik! Misschien kun je op merk zoeken ☺️

2 maanden geleden

Reactie op elighes

Little Dutch is wel een mooi merk vind ik! Misschien kun je op merk zoeken ...
Dank je voor de tip 🤩😘

2 maanden geleden

Dit zal het bij ons zijn 🥰

2 maanden geleden

Little dutch

2 maanden geleden

Van Turkije🥰

2 maanden geleden

Wij hebben dit setje van Petit Bateau gekocht met de voorbije solden (want prijzig 😜) Toevallig een tetradoek erbij gevonden waar we hem gaan op leggen. Mutsje met naam moeten we nog bestellen, wanneer we eindelijk over de naam uit zijn 🤯 Rood-vanille kleur is volgens het thema van zijn geboortekaartje 🤗

2 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Wij hebben dit setje van Petit Bateau gekocht met de voorbije solden (want ...
Ooh heb die ook zien passeren! Super mooi 😍

2 maanden geleden

Oke, ik begin het te begrijpen.. het totaalpakketje hahaha soms moet je dat echt eens van anderen zien 🤭💗 Ik heb ondertussen ook iets gevonden, assortie met de kleuren van het naamdekentje & het heboortekaartje, suikerbonen, … Maar welke maat? Past een babytje sowieso de eerste dag in een 50? 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Oke, ik begin het te begrijpen.. het totaalpakketje hahaha soms moet je dat ...
Ja, die maat vind ik ook zooo moeilijk! 😵‍💫 Het zekere voor het onzekere nemen en zowel iets in 50 als 54 voorzien? 🤷🏼‍♀️🤭 Zo hebben wij het althans gedaan

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Oke, ik begin het te begrijpen.. het totaalpakketje hahaha soms moet je dat ...
Moeilijk he! Ik ga voor 56 want de meeste baby'tjes van wie ik al kaartjes mocht maken waren 53cm of meer 🙈 en dan lijkt 50 me zo krap haha. Aangezien de gynae iedere keer zegt dat we zouden voor zitten op gemiddelde toch maar op safe spelen. Nu nog iets vinden 😬