23 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op Anna gl
Hey! Wij hebben een lijst gemaakt bij de Gender Reveal en hebben nu ook ech ...
Awel wij gingen ook eerst de pamperrekening doen, maar veel mensen willen dus toch nog een cadeautje geven. We hebben dus alles nog op een lijst gezet, maar weet niet zo goed wanneer die te delen. We hebben al een fb eventje gemaakt voor de babyborrel (als save the date), dus misschien dat ik die daar al eens op deel :)
6 dagen geleden
Wij hebben een lijst gemaakt en die reeds doorgegeven aan grootouders, meters en dan aan de mensen die er nog naar gevraagd hadden van bij de bekendmaking van de zwangerschap.
De rest is via geboortekaartje.
Wel al grote stukken ook tweedehands gekocht zoals de kamer etc..
6 dagen geleden
Reactie op Kimberly_1993
Wij hebben een lijst gemaakt en die reeds doorgegeven aan grootouders, mete ...
We gaan wel ook nog een pamperrekening maken voor diegene die dan toch liever een centje geven ipv cadeau
6 dagen geleden
Wij hebben enkel nog maar de lijst gedeeld met mensen die erachter hebben gevraagd. Op ons geboortekaartje staan de gegevens van die lijst + een pamperrekening, zo kunnen mensen zelf kiezen wat ze doen.
Wel ken ik iemand die hun lijst op 18 weken al overal heeft zitten delen..
Iedereen kiest daar zelf een beetje voor, denk ik dan.
6 dagen geleden
Wij hebben een pamperrekening die op het kaartje komt en een lijst waarop zowel dingen staan die we al hebben en waar ze kunnen 'bijleggen' en kleine prutsen voor de mensen die toch graag nog een cadeautje kopen en meebrengen. Is inderdaad een prijzig avontuurtje 😁 al hebben we veel 2dehands of aan zotte promo's gekocht, de voorbije maanden kwam er weinig op de spaarrekening terecht...
6 dagen geleden
Reactie op Justine96
Ik heb het nu daarnet geplaatst in het save the date event van de babyborre ...
Ja in dat geval begrijp ik het wel, wij hebben nog geen babyborrel vastgelegd (weet ook niet of we dat gaan doen) en die lijst is ook nog niet af-af 🙈🙈 so much to do, so little time!
6 dagen geleden
Reactie op roezptoez
Ja in dat geval begrijp ik het wel, wij hebben nog geen babyborrel vastgele ...
Haha ik begrijp het helemaal! Je kan altijd nog bijplaatsen he :)
Wij wilden eerst niet voor een babyborrel gaan, tot we de tip van een mama kregen die zelf in augustus bevallen was & bijna elke dag volk over de vloer had.
Wij dachten ook ‘alleen onze beste vrienden en familie zullen komen’, tot er echt tot oud-collega’s al lieten vallen dat ze met zn allen wilden komen en wij dachten OMG NEEEEE 😂
Dus we hebben goedkoop een zaaltje kunnen fixen en doen het al begin februari, zodat nie iedereen nog op voorhand zou komen. Ook drank mogen we zelf regelen, waardoor het uiteindelijk niet veel duurder zou uitkomen dan het thuis te doen 🫠🤭
Rust in m’n hoofd!
6 dagen geleden
Wij hebben een lijstje met niet-dringende zaken en wat speelgoed/boekjes/knuffels voor mensen die iets van cadeautje willen meebrengen bij een bezoekje (om te vermijden dat er echt veel dingen zijn die we echt niet mooi vinden 🙈). De link staat op het kaartje + pamperrekening. Het lijstje is al gedeeld met de grootouders en peter/meter. Verder delen we niet omdat de naam van ons kindje op de lijst staat. Anders is die niet langer geheim meer.
6 dagen geleden
Hier hebben we ook een geboortelijst. Maar ook alles zelf opgekocht. Nog paar dingen die erop staan die we dan wel kopen. We hadden ze nog nie open gezet. We hebben ook veel tweedehands kunnen kopen. De geboortelijst staat ook niet op het geboortekaartje. We zetten zo een envelopje: voor zijn eerste spaarcentjes. En dan de bankrekeningnummer 🙈 Babybrunch staat vast begin februari. Zo van 9u tot 12u. Zo hebben we nog al onze dag. 😅 Zo vroeg mogelijk dat we er vanaf zijn of ze gaan toch op bezoek willen komen, no way! 🙈 Op het klein kaartje van de babyborrel staat er nog es: bezoek vinden wij fijn, maar mag het op de babybrunch zijn. Op het geboortekaartje staat dat er nie op, want niet iedereen is gevraagd voor de babyborrel. Het was wat zoeken hoe we het gingen aanpakken. Wij willen echt geen bezoek in huis. 😅 enkel ja de hele hele dichte familie. En in begin hoop ik dat ze ons de rust gunnen. 😅 Ps: anders zijn we wel sociaal wi met onze job en zo😅, maar nu gaan we wat egoïstisch zijn🙈 We willen echt wennen/genieten van 2 naar 3 ❤️
5 dagen geleden
Reactie op roezptoez
Lijst werd dus nog niet gedeeld bij ons btw. Wel al vraag naar gekregen maa ...
Vind ik dus ook! Wij delen enkel met diegene die het vragen. December is voor sommigen al een duurdere maand, dus snap wel dat sommigen al eerder iets willen kopen. Bv. mijn beste vriendin heeft twee kindjes, dus met sinterklaas en kerst is het bij haar al redelijk duur (en ook binnenkort een verhuis) dus zij vroeg hem al vorige maand en heeft iets gereserveerd van de lijst omdat ze ons wel een duurder cadeau wou geven. En verder de peter en oma’s/opa’s hebben hem ook gevraagd om dan een duurder item (buggy enz) te kopen voor ons. En mijn omaatje heeft dan ons parkje cadeau gedaan.
5 dagen geleden
Wij hebben onze geboortelijst gedeeld via Facebook en Instagram. Het is echt leuk om te zien dat mensen iets kopen, zelfs mensen waarvan je het totaal niet zou verwachten! 🫣 Op de geboortekaartjes willen we onze pamperrekening vermelden, zodat mensen ook daaraan kunnen bijdragen.
We twijfelen nog of we een babyborrel gaan organiseren. In mijn familie regelen we normaal gesproken het doopsel in het eerste jaar na de geboorte (dus mss een doopsel-babyborrel🤪) en het is eigenlijk echt wijs gezien om dan opnieuw een lijstje te maken met spullen die we later nodig hebben. Hier had ik niet aan gedacht 🫶🏻 Voor nu hebben we echt alleen spullen gekocht voor de eerste zes maanden want we wonen niet super groot dus de ruimte is ook beperkt🥹