5 Reacties
6 maanden geleden
Jaloezie is een lelijk beestje. Wat erg.
Ik denk niet dat het ooit zo ver komt, en een kind halen ze niet zomaar weg bij de mama hoor. Zelfs al zou er een onderzoek starten, dan nog moeten bepaalde zaken onderzocht en beoordeeld worden door specifieke diensten.
Ik zou me persoonlijk niet teveel zorgen maken.
Ik werk in de gezondheidszorg als thuisbegeleider. We zien heel wat schrijnende casussen, maar het kindje weghalen bij de mama, in al die jaren nog niet meegemaakt! :)
Zeg maar aan je broer dat hij de leiband wat korter houdt tot die effe gekalmeerd is…
Erg blij dat je weer rechtop bent na die zware periode ! 😘
6 maanden geleden
Heftig verhaal! Iedereen kan door zware en moeilijke periodes gaan! Ikzelf ben ook door moeilijke periodes gegaan... Dit maakt jou geen slechte moeder op dit moment... Het verleden is het verleden! We zijn allemaal mensen met gevoelens etc, geen geprogrammeerde robots. Zij heeft precies serieus mentale problemen het feit dat ze dit zegt en doet. Zet je erboven, zo toon je aan dat je meer dan stabiel bent en je sterk genoeg bent. Zij is degene met problemen, jij niet. Probeer (ookal is het moeilijk) vooral in je eigen energie te blijven en dit geen "voeding" te geven. Je hebt andere prioriteiten nu, focus je op jezelf, je gezin en je wondertje in je buik! Al de rest moet je met rust laten
6 maanden geleden
Wow zo heftig dat zo’n moeilijke periode “tegen je wordt gebruikt”. Dat is echt mega ongepast, zelfs vanuit een eigen gemis of verdriet. Zou er in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk afstand van nemen! Zo’n figuur heb je niet nodig in je omgeving.. Kan je met je broer wél praten?
6 maanden geleden
Ik vind het spijtig dat je vorig jaar door zo´n moeilijke periode bent moeten gaan, maar stapje voor stapje ben je daar uit geraakt (ik hoop dat je hierbij omringd werd door lieve mensen die jou erdoor heen konden helpen). Het zal absoluut niet makkelijk zijn geweest, dit is herkenbaar voor meer mensen dan je zou denken. Het is niets om je voor te schamen en al helemaal niets wat tegen jou gebruikt zou kunnen worden - al is het maar dreigende taal.
Ik vermoed dat je het via-via hoorde, omdat je schrijft ´blijkbaar heeft ze dat gezegd.´ Met heel mijn hart hoop ik dat de persoon tegen wie ze het zei, haar op haar plaats heeft gezet en even er op heeft gewezen hoe afschuwelijk het is om zoiets nog maar te denken - laat staan uit te spreken. Ik hoop dat de gesprekspartners dat niet zomaar voorbij hebben laten gaan.
Ik ben zelf het confronterende type op dat vlak en zou het gesprek durven aangaan, gewoon zodat ze weet dat jij weet hoe zij erover denkt en dat ze weet dat ze bij mij thuis niet meer welkom is. Ik vind dit echt zo verschrikkelijk om te lezen. Ik ben kwaad in jouw plaats.
6 maanden geleden
Mooie en steunende reacties hierboven, waarvoor ik dank ik jouw plaats. Het spijt me te horen hoe er met jouw vreugde wordt omgegaan. Ik zou totaal breken met die personen op welke manier ze ook ‘familie’ zijn. Het is lastig dat je via via deze info verneemt. Ik zou zelf voor een confrontatie gaan. Zeggen wat je denkt en voelt en haar alle geluk wensen. Als het niet betert zou ik haar op alle fronten uit mijn energie en invloed bannen. Richt je op de mensen die jou helemaal steunen, het beste met je voor hebben en laat de anderen aan zichzelf werken. Geniet van het mooie en het goede nu! Goed dat je je hart even lucht. Weet niet of het via je broer of via je partner’s zijde is. Hoe reageert hij?