Hello!
Voor mama’s die (nog) niet getrouwd zijn, vanaf wanneer gaan jullie naar’t gemeentehuis voor jullie partner te erkennen als vader? Ik las dat dit reeds voor de geboorte al kon dus vroeg me af of sommigen onder jullie dit van plan zijn en wanneer…
(Ik ben morgen 24w)
Wij hebben dit vorige x gedaan op 32weken geloof ik, het attest van de gynaecoloog wordt bij ons ook pas dan ingevuld, gaan het nu weer op zo’n termijn doen denk ik
Wij zijn dit 26 juni al gaan doen, ben zaterdag 24w dus was toen bijna 17w, dat kan je snel doen. Je moet wel je zwangerschapstestattest van de gynaecoloog mee hebben.
Ik dacht ergens gelezen te hebben vanaf 6 maanden, maar hangt af van je stad of gemeente. volgens mij kan het vroeger ook. Wij gaan dit ook binnenkort inplannen 🤗
Wij hebben op 24 weken ons attest gekregen van de gyneacoloog en dan online een afspraak gemaakt bij Stad Gent voor de erkenning. Dit zal op 31/08 zijn. Kom vroeger maar dit was de eerste zaterdag die vrij was 😊
Wij hebben dit gedaan toen ik 20-21weken was ongeveer. Gewoon afspraak gemaakt bij stad Aalst en zeker zien dat je je attest van de gynaecoloog meehebt met vermoedelijke bevallingsdatum.
Je hoeft zeker niet te wachten tot je 6 maand bent, kan nu ook al. Dan is het iets dat je reeds kan afvinken op de administratieve takenlijst 😄
Ik geloof ook dat je vanaf 20 weken kan gaan. Wij hebben gewacht tot het kindje levensvatbaar was en hebben op de 24 weken echo een attest gevraagd aan de gynaecoloog. Op 26 weken hebben we een afspraak op het gemeentehuis.