Hallo allemaal,
Ik wilde gewoon even mijn hart luchten omdat ik het voorlopig nergens anders kwijt kan...
Vandaag 12w1d. De voorbije 3 weken heb ik even veel keer op Spoed gezeten met zwaar bloedverlies. Gisteren was het weer zover. Alleen was er deze keer iets "uit" me gevallen toen ik op het toilet zat. Het voelde vrij groot en zoals (denk ik) elke vrouw zou reageren, ben ik in paniek opnieuw via spoed binnen gegaan. Daar kreeg ik de info dat de baby het (voorlopig) nog goed doet... maar dat er een bloedklonter thv de moederkoek te zien was. Wat er uit me gevallen was, bleek dus ook een vrij grote klonter geweest te zijn (ik kon het niet zien door al het bloed in het toilet). Vandaag naar mijn eigen gyn. Alleen al bij de info lezen op de pc leek ze zeer bezorgd... Later bij de echo bleek haar bezorgdheid gegrond... De baby doet het inderdaad goed... maar de klonter aan de moederkoek is even groot als de baby zelf: 5cm om precies te zijn... Dit wil zeggen dat het er naar uit ziet dat het een problematische zwangerschap gaat worden. Ik kreeg 3 mogelijke uitkomsten hiervan. 1)De klonter groeit en duwt de moederkoek los, waardoor een laattijdige miskraam nog altijd mogelijk is, 2) de klonter lost en er gebeurt niks met de baby, maar dan zal de wonde mee opgevolgd moeten worden in de hoop dat er geen nieuwe klont komt, of 3) de klonter blijft zitten en maakt de kans op een vroegtijdige geboorte heel groot... Het gaat er nu allemaal vanaf hangen of de wonde waar het bloed uit komt op tijd dicht om erger te voorkomen. Voel me zo compleet machteloos...