20 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook een bloedklonter in de baarmoeder van 5.5cm op 2.5 (op 5weken). Ondertussen ben ik bijna 11 weken en is deze een beetje kleiner geworden, nu 3.5cm op 2.5. Wij kregen het advies om rustig aan te doen want bij elke bloeding kan het vruchtje meekomen. Op 5 weken een hevige bloeding gehad en sindsdien rustig aan gedaan en progesteron opgestoken. Sindsdien geen bloedingen meer gehad en het kindje doet het goed. Wij kregen als uitleg dat het lichaam het bloed zelf weer zal opnemen en de bloedklonter vanzelf zal verdwijnen tussen 12 en 15 weken ongeveer. Of het bloed verlaat het lichaam via een bloeding maar dat is afgeraden wegens idd kans op miskraam. Normaal wordt de bloedklonter kleiner naarmate het vruchtzakje groeit. Ook al heel onzekere weken meegemaakt hier maar nu we de 12 weken naderen worden we wel wat geruster...
5 maanden geleden
Reactie op MommyOf3Children
Hier ook een bloedklonter in de baarmoeder van 5.5cm op 2.5 (op 5weken). On ...
Dat geeft me al wat meer moed... Dank je :) Ik ben sinds 3weken echt hevig bloed beginnen verliezen. Toen wist ik ook nog maar net dat ik zwanger was. Dus het is me al de rollercoaster geweest sinds ik zelf op de hoogte ben van de zwangerschap :)
5 maanden geleden
Reactie op LinR
Dat geeft me al wat meer moed... Dank je :) Ik ben sinds 3weken echt hevig ...
Hier ook 😞 het waren al bange weken (zeker omdat we ons vorig kindje verloren zijn op het einde van de zws, een 2e verlies zouden we moeilijk kunnen plaatsen). Maar wij hebben een super goede gynaecologe en zij zegt altijd waar het op staat. Op 5 weken zws zei ze kans op miskraam 50/50. Nu we ondertussen 6 weken verder zijn heeft ze er een goed gevoel bij en is de kans op een miskraam nog maar iets groter dan bij een normale zwangerschap dus dat stelt wel gerust... Doe het zeker rustig aan! Niet heffen of tillen en geen seks hebben. Ff luisteren naar u lichaam dan komt alles goed met dat kleintje!
5 maanden geleden
Hier ook 😞 het waren al bange weken (zeker omdat we ons vorig kindje verlo ...
Geen seks zal geen probleem zijn: Mijn vriend is 6weken geleden (door mentale problemen) naar zijn ouders getrokken en heb hem sindsdien maar 2 keer een uur gezien... waarvan 1 van die momenten het moment was dat ik hem vertelde dat ik net een positieve zwangerschapstest gedaan had... Het heffen en tillen gaat moeilijker zijn... We zitten in een totaalverbouwing en gezien mijn vriend niet aanwezig is vallen al die zaken op mijn schouders, want ook hier zijn deadlines... Het gaat hopelijk makkelijker worden als ik het aan andere mensen vertel zodat ik hulp kan vragen waar nodig. Tot nu toe durfde ik nog niet goed omdat ik constant bang was/ben voor een miskraam. Nu met 12 weken word het wel tijd om het voorzichtig te vertellen. Morgen staan mijn ouders als eerste (na de kinderen) op het programma...
5 maanden geleden
Reactie op LinR
Beb wel heel blij voor jullie dat het nu allemaal de goede richting uit gaa ...
Ik zou toch zeker niet proberen heffen want daardoor is de kans op bloedingen zeer groot. Vertrouwen op anderen is ff het beste wa je kan doen. Wat jammer dat het zo loopt met de papa 😞 Hij zou er nu moeten staan voor jullie... Dikke knuffel! ❤️
5 maanden geleden
Ik zou toch zeker niet proberen heffen want daardoor is de kans op bloeding ...
Vandaar dat ik voorzichtig al een paar mensen ga inlichten. Ook wat de moeilijkheid (voorlopig) van de zwangerschap betreft. Ik ben er zeker van dat ik wel hulp krijg van die andere mensen.
De papa heeft het al geruime tijd moeilijk. We zijn wel intensief bezig met de hulp daarvoor. Op dit moment probeer ik hem wel te betrekken en als hij zich beter voelt zullen we zien hoe hij ermee verder wil. Het is hard op dit moment, maar ik ga op dit moment vooral uit van het alleenstaande mama zijn... Van daaruit kan het alleen maar beter worden :)
5 maanden geleden
Reactie op LinR
Vandaar dat ik voorzichtig al een paar mensen ga inlichten. Ook wat de moei ...
Hopelijk komen jullie hier sterker uit en kunnen jullie er samen zijn voor het kindje ❤️
5 maanden geleden
Wow, zo heftig. Ik kan niet over bloedverlies meespreken. Probeer rustig te blijven en je gedachten positief en geruststellend te houden - zo goed je kan… Praat maar over je zwangerschap. Je kunt nu echt steun of wat toeverlaat gebruiken… Hopen op het beste… 🧡 Veel goede moed!
5 maanden geleden
Wij zitten in een gelijkaardig schuitje. Ik ben 13 weken zwanger en heb 3 hevige bloedingen gehad door een laagliggende placenta en een bloedklonter in de placenta. uiteindelijk heeft de gynae mij 1 maand platte rust voorgeschreven, samen met Utrogestan om de placenta te kalmeren. Met het kindje zelf is alles voor de rest in orde… Het is de onzekerheid en onmacht die dit allemaal zo zwaar om dragen maakt. We kunnen niks doen, alleen maar hopen dat de bloedklonter niet groeit en we zo dicht mogelijk bij de eindstreep geraken… Hou de moed erin, ik hoop met je mee! 🍀🙏
5 maanden geleden
Lieve mensen,
Soms lees ik hier verhalen waar ik even van moet slikken en niet goed weet wat te antwoorden.
Ik wens jullie allen een gezonde zwangerschap. X
5 maanden geleden
Reactie op Charlotte_C
Wij zitten in een gelijkaardig schuitje. Ik ben 13 weken zwanger en heb 3 h ...
Hier ook Utrogestan sinds een week. In oktober heb ik mijn spiraal operatief moeten laten verwijderen omdat deze vastgegroeid zat in mijn baarmoeder (was al mijn derde, nooit ergens last van gehad) Nu heeft de baby net dat plaatsje uitgezocht om zich te nestelen... Volgens de gyn "kon ik niet veel doen buiten geen seks en niet te veel heffen", maar ik merk zelf dat wanneer ik plat lig, het bloeden mindert/even stopt en wanneer ik (voorzichtig) mijn ding doe door de dag, de boel weer begint... dus heb mijn eigen rekening gemaakt. Moet nu sowieso meer op controle, dus heb me voorgenomen zo veel mogelijk plat te blijven liggen deze week en volgende week woensdag op de echo te kijken of het iets geholpen heeft... Gelukkig is mijn jongste dochter 16jaar en wil zij hier en daar een beetje helpen. Zeker totdat ik het aan mijn ouders verteld heb...
5 maanden geleden
Reactie op LinR
Hier ook Utrogestan sinds een week. In oktober heb ik mijn spiraal operatie ...
Ikzelf merk ook dat de bloedingen minder zijn als ik rust. Mijn vriend heeft het koken overgenomen en we hebben iemand die komt kuisen: we doen wat we kunnen. Ik ben blij dat je een beetje hulp hebt aan je dochter, rusten als vrouw in een gezin is helemaal zo evident niet. Ik zou het effect van je rust zeker met je gynaecoloog bespreken woensdag. Rust goed dit weekend, ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt! 🙏🍀
5 maanden geleden
Hallo allemaal,
Even een tussentijdse update!
Vandaag de 13weken echo gehad en baby zit goed op schema! De klonter is ondertussen ook gehalveerd, dus alles gaat (voorlopig) de goede richting uit. Ik heb het gevoel dat ik nu weer wat beter kan ademen en voorzichtig vooruit durf kijken! Partner is ook weer boven water en probeert er weer te zijn. Allemaal langzaam positieve tekenen ❤️
5 maanden geleden
Hey!
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad op 11 weken. Ook met iets dat uit me viel zodra ik op het toilet zat.. na een week was de bloedklonter kleiner geworden en nu zien ze het helemaal niet meer. Alleen nog wel bruin verlies. Ik probeer mijn dagen zoveel mogelijk op de zetel door te brengen en merk dat het toch wel helpt.. rust heel goed uit en probeer zo weinig mogelijk te doen 💜 het komt allemaal goed zolang je baby’tje in orde is..