13 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb geluk met een veel begripvollere directeur op de school waar ik werk. Ben al 1 week ziek thuisgezet door de gynaecoloog, en daarna nog zeker 2 dagen (los van elkaar) alsnog naar huis moeten gaan of niet kunnen opdagen door erge hoofdpijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in zo´n werkomgeving als jij te moeten werken, maar het lijkt me helemaal niet fijn. :(
Ik vind het heel jammer dat je dit meemaakt, jij kan niet kiezen hoe jouw lichaam reageert op de hormonen. Het is goed dat je voor je gezondheid koos en toch naar huis bent gegaan, ondanks de droge reactie. Vind het al heel straf dat je zelfs bent gaan werken vandaag. Jij en jouw baby staan nu op de eerste plaats, het werk moet zich er bij neerleggen - zolang je wettelijk in orde bent, kunnen ze jou ook niets maken. Ik hoop dat jij je snel beter voelt, alsook hoop ik dat je werkplek wat meer begripvoller zal zijn in de toekomst. ❤️🩹
5 maanden geleden
Reactie op Tiara-27
Vorige week ben ik op werk flauwgevallen (toen 15w) ik had overgegeven en w ...
Ondertussen word er morgen ook beslist of ik al dan niet mag werken door te zwakke bekken en vind mijn baas dat ik overdrijf terwijl ik niet meer alleen de trap op kan.. moet je even weten dat ik in een supermarkt werk (Colruyt) wat fysiek super zwaar is
5 maanden geleden
Reactie op Tiara-27
Ondertussen word er morgen ook beslist of ik al dan niet mag werken door te ...
Bij mij is het de carrefour. Idd winkelwerk is veel fysiek werk. Maar de leidinggevende begrijpen dit niet bij mij omdat ze de hele tijd in hun bureautje zitten te roddelen.
5 maanden geleden
Ik heb wel begripvolle collega's. Mijn baas is ook wel begripvol maar kijkt toch ook naar de bestaffing soms. Mijn collega's daarintegen helpen bij veel zware zaken gezien ik als verpleegkundige ook een fysiek zware job heb en de hele dag rondloop.
Ikzelf ben 1 week thuis geweest met een lumbago, geen idee of het door de zwangerschap kwam of hiermee gerelateerd was want ik had ervoor ook al rugklachten.
Vooral naar jezelf en je lichaam luisteren. Zowel jijzelf als jouw baby komen nu op de eerste plaats en gaat het niet dan ga je gewoon naar de dokter. Ik denk ook niet dat ze je kunnen verplichten door te werken, luister eens naar welke rechten je hierrond hebt op het werk.
5 maanden geleden
Amai wat voor een werk is dat? Schandalig ziek is toch ziek zeker. In welke branche werk je? Met attest kunnen ze zeggen wat ze willen. Attest is enige geldige.
5 maanden geleden
Reactie op Abigaël
Carrefour, voor hun is iedereen vervangbaar :(
Dan zou ik dat ook zo omarmen, je bent vervangbaar voor je werk maar niet voor je gezin! Veel moed🤗🤗
5 maanden geleden
Reactie op HanckChar
Als je zwanger bent.wordt.je beschermt en mogen ze je niet ontslaan. (In Be ...
Ja is waar maar bedoel dit er niet mee bedoel dan ook aangezien ze vervangbaar is voor hun het haar niet moet aantrekken 😊
5 maanden geleden
Nu nog niet thuis gebleven, maar eerder dit jaar toen ik met IVF bezig was ben ik constant lossen dagen afwezig geweest tot uiteindelijk een week omdat het fysiek en mentaal gewoon niet meer lukte. Het enige dat jij kan doen is je werk op de hoogte brengen van je situatie en hopen op menselijkheid en begrip. Ik heb die gelukkig gekregen van mijn directie op school, wat erg dat jij hier niet op kunt rekenen 😔 Probeer het niet aan je hart te laten komen en niet over je grenzen te gaan hierdoor, als je lichaam rust nodig heeft moet je jezelf en de baby op de eerste plaats zetten. Door je zwangerschap ben je beschermd tegen ontslag volgens mij, mocht je daar bang voor zijn. Zoals je hier kan lezen in iedere reactie: het probleem ligt 100% bij hen, niet bij jou. Gewoon thuis blijven als het niet lukt en als ze moeilijk doen de vakbond inschakelen, als je een doktersattest hebt ben je in je recht.