17 Reacties

5 maanden geleden

Ik had zweethandjes en hartkloppingen tijdens het wachten in de wachtkamer. 🙈 Heel normaal wat je meemaakt! (Normaal gezien) zal de gynaecoloog een inwendige echo uitvoeren. Als je voorbij 6 weken bent, kunnen ze misschien al een hartslagje spotten - wij kregen het op 7w heel kort ook te horen, maar niet elke gynaecoloog doet dit. :) Ze gaan het vruchtje meten en op basis daarvan zeggen hoe ver je bent en wat je uitgerekende datum is. Ook zullen ze kijken of het vruchtje goed is ingenesteld (kijken dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is). Op onze eerste echo kon ik absoluut niets onderscheiden, noch kop noch staart. Enkel het hartje, want dat flikkerde. 😊 Het is dus heel normaal (afhankelijk van hoe ver je bent) als je straks vooral een ´vlek´ ziet dat nog niet veel voorstelt. 😅 Geef het tijd om te groeien! Op de 10w echo konden we al een mini-mensje herkennen. Succes alvast! 🍀🤞🏻

5 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik had zweethandjes en hartkloppingen tijdens het wachten in de wachtkamer. ...
Ik ben vrijdag 9 weken normaal gezien volgens de huisdokter al. Maar ik heb anders een te lage bloeddruk en nu een normale door mij zo zenuwachtig te maken is alles goed 🤣😅

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Ik ben vrijdag 9 weken normaal gezien volgens de huisdokter al. Maar ik heb ...
Op 9 weken ga je sowieso al een hartje kunnen zien! Hopelijk mag je het ook even horen! Wanneer is je echo? 😊

5 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Op 9 weken ga je sowieso al een hartje kunnen zien! Hopelijk mag je het ook ...
Morgen, duimen dat alles oke is

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Morgen, duimen dat alles oke is
Hou ons maar op de hoogte! Ik duim mee! 🤞🏻🍀

5 maanden geleden

Ik heb niet normaal zitten huilen 😅😅 omdat het de eerste (en latere) echo was sinds ons miskraam. Wat een opluchting was dat

5 maanden geleden

Niet het nieuws dat we verwacht hadden. Er zijn 2 opties 1 ik ben minder ver dan gedacht en is het 6 weken 2 is het vruchtje gestopt met groeien en komt er nog een miskraam. Moet binnen 2 weken terugkeren voor echo. Ik had net de huisdokter gebeld die was wat meegaander en stelde onmiddellijk voor terug een bloedname te doen zodat we weten of die nog gestegen zijn of niet

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Niet het nieuws dat we verwacht hadden. Er zijn 2 opties 1 ik ben minder v ...
Hoe verschrikkelijk moet het zijn om nu met die onzekerheid rond te lopen. 😥 Het spijt me dat jullie dit moeten meemaken, erg veel sterkte gewenst want wat het ook is; de komende dagen zullen zo zenuwslopend zijn voor jullie. ❤️‍🩹🫂

5 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Hoe verschrikkelijk moet het zijn om nu met die onzekerheid rond te lopen. ...
Voorzichtig positief nieuws, volgens men bloedwaarden klopt het niet wat de gynaecoloog zei, maar wat doe je dan. Afwachten en hopen op positief nieuws binnen 2 weken of een andere gynaecoloog zoeken die minder "lomp" overkomt

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Voorzichtig positief nieuws, volgens men bloedwaarden klopt het niet wat de ...
Je waarden zijn dan toch nog gestegen? HGC-waarden zijn wel de meest uiteenlopende cijfers die ik heb gezien, zeker in die eerste paar weken. Ze berekenen hoe ver je bent aan de hand van de grootte van je vruchtje. Als je HCG blijft stijgen, is dat misschien net een teken dat het optie 1 is: dat je 6 weken zwanger bent (op basis van hoe ver je vruchtje stond)?

5 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Je waarden zijn dan toch nog gestegen? HGC-waarden zijn wel de meest uitee ...
Ja ik denk het ook maar ze had meermaals gezegd dat het er niet goed uitziet.

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Ja ik denk het ook maar ze had meermaals gezegd dat het er niet goed uitzie ...
Misschien dat de gynaecoloog er vooral vanuit ging dat je, zoals je zelf dacht, 9 weken zwanger was? In dat geval zag het er inderdaad niet goed uit. Hopelijk was je eerste berekening fout en ben je effectief maar 6 weken ver. 🤞🏻🍀

5 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Misschien dat de gynaecoloog er vooral vanuit ging dat je, zoals je zelf da ...
Dat hopen we hier ook kei hard nu en hopelijk blijft alles oke en is het nu opnieuw aftellen naar binnen 2 weken

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Voorzichtig positief nieuws, volgens men bloedwaarden klopt het niet wat de ...
Weer extra stress voor je 😩waarom denk of heb je het gevoel dat je gynaecoloog ‘lomp’ overkomt? Ik denk dat ze vrij eerlijk en realistisch is… . Ik hoop voor jou natuurlijk super hard mee dat het optie 1 is. 💕🤞🏼 Maar bij mij was het de vorige keer optie 2 en heeft ze me die optie toen zelf niet gezegd, terwijl ik wel liever die optie ook gekend had. Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Ik duim 💗

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Niet het nieuws dat we verwacht hadden. Er zijn 2 opties 1 ik ben minder v ...
Hey hoe is het nog verlopen? Wat waren je waarden misschien dat het er niet goed uitzag volgens de gynaecoloog?

5 maanden geleden

Reactie op alae-nour

Hey hoe is het nog verlopen? Wat waren je waarden misschien dat het er niet ...
Bij ons is het niet goed afgelopen, mijn waarden waren prachtig, maar het kindje was gestopt met groeien, uiteindelijk op net 12 weken een curretage gehad

5 maanden geleden

Reactie op Ils007

Bij ons is het niet goed afgelopen, mijn waarden waren prachtig, maar het k ...
Sterkte zeg 😞