17 Reacties
5 maanden geleden
Ik had zweethandjes en hartkloppingen tijdens het wachten in de wachtkamer. 🙈 Heel normaal wat je meemaakt!
(Normaal gezien) zal de gynaecoloog een inwendige echo uitvoeren. Als je voorbij 6 weken bent, kunnen ze misschien al een hartslagje spotten - wij kregen het op 7w heel kort ook te horen, maar niet elke gynaecoloog doet dit. :)
Ze gaan het vruchtje meten en op basis daarvan zeggen hoe ver je bent en wat je uitgerekende datum is. Ook zullen ze kijken of het vruchtje goed is ingenesteld (kijken dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is).
Op onze eerste echo kon ik absoluut niets onderscheiden, noch kop noch staart. Enkel het hartje, want dat flikkerde. 😊 Het is dus heel normaal (afhankelijk van hoe ver je bent) als je straks vooral een ´vlek´ ziet dat nog niet veel voorstelt. 😅 Geef het tijd om te groeien! Op de 10w echo konden we al een mini-mensje herkennen.
Succes alvast! 🍀🤞🏻
5 maanden geleden
Niet het nieuws dat we verwacht hadden. Er zijn 2 opties
1 ik ben minder ver dan gedacht en is het 6 weken
2 is het vruchtje gestopt met groeien en komt er nog een miskraam. Moet binnen 2 weken terugkeren voor echo. Ik had net de huisdokter gebeld die was wat meegaander en stelde onmiddellijk voor terug een bloedname te doen zodat we weten of die nog gestegen zijn of niet
5 maanden geleden
Reactie op Ils007
Niet het nieuws dat we verwacht hadden. Er zijn 2 opties
1 ik ben minder v ...
Hoe verschrikkelijk moet het zijn om nu met die onzekerheid rond te lopen. 😥 Het spijt me dat jullie dit moeten meemaken, erg veel sterkte gewenst want wat het ook is; de komende dagen zullen zo zenuwslopend zijn voor jullie. ❤️🩹🫂
5 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Hoe verschrikkelijk moet het zijn om nu met die onzekerheid rond te lopen. ...
Voorzichtig positief nieuws, volgens men bloedwaarden klopt het niet wat de gynaecoloog zei, maar wat doe je dan. Afwachten en hopen op positief nieuws binnen 2 weken of een andere gynaecoloog zoeken die minder "lomp" overkomt
5 maanden geleden
Reactie op Ils007
Voorzichtig positief nieuws, volgens men bloedwaarden klopt het niet wat de ...
Je waarden zijn dan toch nog gestegen?
HGC-waarden zijn wel de meest uiteenlopende cijfers die ik heb gezien, zeker in die eerste paar weken. Ze berekenen hoe ver je bent aan de hand van de grootte van je vruchtje. Als je HCG blijft stijgen, is dat misschien net een teken dat het optie 1 is: dat je 6 weken zwanger bent (op basis van hoe ver je vruchtje stond)?
5 maanden geleden
Reactie op Ils007
Ja ik denk het ook maar ze had meermaals gezegd dat het er niet goed uitzie ...
Misschien dat de gynaecoloog er vooral vanuit ging dat je, zoals je zelf dacht, 9 weken zwanger was? In dat geval zag het er inderdaad niet goed uit.
Hopelijk was je eerste berekening fout en ben je effectief maar 6 weken ver. 🤞🏻🍀
5 maanden geleden
Reactie op Ils007
Voorzichtig positief nieuws, volgens men bloedwaarden klopt het niet wat de ...
Weer extra stress voor je 😩waarom denk of heb je het gevoel dat je gynaecoloog ‘lomp’ overkomt?
Ik denk dat ze vrij eerlijk en realistisch is… . Ik hoop voor jou natuurlijk super hard mee dat het optie 1 is. 💕🤞🏼
Maar bij mij was het de vorige keer optie 2 en heeft ze me die optie toen zelf niet gezegd, terwijl ik wel liever die optie ook gekend had.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Ik duim 💗