19 Reacties

2 maanden geleden

Wij doen de doop 16 maart (in deze parochie is er maar 1x per maand een doop). We hangen er de babyborrel aan vast, we doen het wel in een zaal, waar alles voor ons gedaan zal worden (bediening, opruimen,....) dit heb ik gekozen om het mezelf gewoon wat makkelijker te maken.. Gewoon omdat ik me nu nog niet kan inbeelden hoe druk het voor mezelf zal zijn als de baby er is.

2 maanden geleden

Ik hoop als het van de kerk mag 1/02 (Uitgerekend voor 13/12) We hebben een leuk pop up bar gevonden waar we het feest gaan laten doorgaan

2 maanden geleden

Wijzelf dopen ons kindje niet, maar Mijn metekindje is 2-3 weken geleden gedoopt en is geboren eind januari. Dus was 6,5 maand oud toen. Zij hebben dit ook in hun tuin met tenten gedaan. Dus je kan perfect een aantal maanden wachten tot het beter weer is terug en je kan het ook buiten doen in de tuin. Als je bevalt in december kan je het bv. in juni doen, heb je ook kans op goed weer. 😊

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Wijzelf dopen ons kindje niet, maar Mijn metekindje is 2-3 weken geleden ge ...
Awel, dat was ook eerst mijn idee. Mijn man en ik zijn kort tegen elkaar jarig. Ik 24 juni, 1 juli zijn we zoveel jaar samen & hij 9 juli. Nu hadden we de genderreveal daar ook aan gekoppeld & dat was een topfeestje. Maar heb al verschillende meningen gehoord van mensen die pas na zoveel maanden naar een doop gaan… daarmee dat ik twijfelde 🤭 Hoe hebben jullie & de andere gasten dat ervaren?

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Awel, dat was ook eerst mijn idee. Mijn man en ik zijn kort tegen elkaar ja ...
Ikzelf vond dit een heel leuke dag, mooi weer, hapjes, frisse drankjes, goed gezelschap.. echt een zomerse vibe. Het is ook veel leuker om zoiets te doen als het mooi weer is dan als het regent en je zit idd ergens in een zaaltje, het voelde ook persoonlijker aan omdat het bij hun thuis gewoon was, één grote f(r)amily! Zij hebben wel geen babyborrel gegeven. Maar ik denk dat het voor first time moms de eerste maanden sowieso al zwaar genoeg wordt, en als het plannen van babyborrel + doop er ook nog allemaal bijkomt in die eerste 2-3 maanden, denk ik dat het soms wat te veel kan worden. Stel dat je het doet als je kindje 6 maand is, ken je je kindje ook al veel beter en kan jij als mama ook wat meer ontspannen + het mooie weer dan is een bijkomend pluspunt. Maar das mijn mening 😄

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ikzelf vond dit een heel leuke dag, mooi weer, hapjes, frisse drankjes, goe ...
+ als je al kameraden hebt met kleine kindjes en die komen mee kunnen deze ook gewoon buiten spelen, is ook leuker voor hun!

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Dit dus, dat vind ik dus ook… + minder kans op virusjes en andere ziektes + ze zijn al wat groter en je kan er zelf ook wat meer van genieten

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Dit dus, dat vind ik dus ook… + minder kans op virusjes en andere ziektes + ...
Moesten wij ons kindje wel dopen zou ik het ook zo doen, maar je moet doen wat voor jullie het beste aanvoelt natuurlijk. December is ook pal in het RSV seizoen dus moeten idd al goed opletten met onze fragiele kleintjes dat ze niets oplopen.

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik doe het net heel snel omdat ik minder bezoek wil.. als je degene die je een kaartje stuurt langer dan 6maand gaat wachten dan komen ze allemaal eerst nog bij je thuis...

2 maanden geleden

Reactie op Naomi__1994

Ik doe het net heel snel omdat ik minder bezoek wil.. als je degene die je ...
Wij gaan werken met tijdsloten & bellen op voorhand :) Dat gaan sowieso alleen maar de familie & beste vrienden zijn & die zien we nu ook al wekelijks 🤭

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Moesten wij ons kindje wel dopen zou ik het ook zo doen, maar je moet doen ...
Hoe komt het dat jullie je kindje niet laten dopen (uit curieusiteit) Wij zijn ook geen heilige boontjes ofz 🤭 niet getrouwd voor de kerk en ook nooit geloofd… maar op die manier heeft onze kleine spruit wel zelf de keuze wat ze later wil doen. Alleen daarom zouden we het doen 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Hoe komt het dat jullie je kindje niet laten dopen (uit curieusiteit) Wij ...
Mijn vriend is er absoluut tegen en is een discussie die ik niet kan winnen 😅 ikzelf ben wel gedoopt en heb mijn communies gedaan maar tis nu ook niet dat ik gelovig ofzo ben, is voor mij meer wat traditie en als mijn kind later een partner heeft die absoluut voor de kerk wil trouwen omdat ze wel gelovig is, dan moet hij zich dan nog laten dopen tussen zijn 20-30 jaar bijvoorbeeld en dat vind ik ook zo raar.. 😅 mijn vriend is nochtans ook gedoopt maar staat absoluut niet achter de visie van de kerk en alles en na wat er de laatste jaren hierrond in de media geweest is wil hij dit zeker niet steunen. Hij vindt dat zijn kind zelf bewust die keuze moet kunnen maken als hij dat wel echt wil, en niet nu de keuze voor hem maken. 😅 Ik heb opzich een vrij gemakkelijke wederhelft hoor, maar eens hij zijn mening gevormd heeft over zulke dingen wijkt hij er niet vanaf 😂😂😂

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Hoe komt het dat jullie je kindje niet laten dopen (uit curieusiteit) Wij ...
Wij dopen ons kindje ook niet ☺️. Voornamelijk omdat we echt tegen het instituut van de kerk zijn (na alle heisa rond kindermisbruik). En daarnaast zijn we ook niet gelovig. Als ons kindje wil, kan die zich zeker nog later in zijn leven laten dopen en dan steunen we hem, maar als babytje gaan we hem niet in contact brengen met de kerk. Maar uiteraard is iedereen hier vrij in om te doen wat hij wil ☺️

2 maanden geleden

Reactie op marbieke

Wij dopen ons kindje ook niet ☺️. Voornamelijk omdat we echt tegen het inst ...
Idem hier

2 maanden geleden

Wij willen graag zwz begin maart doen. Ik snap dat je geen zaaltje wilt doen wil liefst ook buiten maar maart zijn ook wat koudere maanden. Maar er zijn er echt wel mooie zalen tussen en zeker als je die decoreert maar als je liever buiten bent zou ik toch richting de zomer maanden pakken om te dopen.

2 maanden geleden

Ik zou de doop doen als hij ongeveer 2 maand is en gewoon gezellig iets gaan eten in intieme kring

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Mijn vriend is er absoluut tegen en is een discussie die ik niet kan winnen ...
Zolang 1 van de 2 gedoopt is, kan je voor de kerk trouwen. 😊 Wij zijn vorige zomer voor de kerk getrouwd: mijn man was gedoopt als kind, ik nooit gedoopt (en eigenlijk als moslim groot gebracht, maar heel erg gematigd). Ik moest mij hiervoor niet laten dopen. Enkel een papiertje handtekenen waarop stond dat ik beloof onze kinderen de keuze van geloof te geven. That´s it. Meer was er niet nodig om voor de kerk te trouwen. Dus er niet mee inzitten als je denkt ´misschien wilt mijn zoon later met een gelovige partner trouwen´, zolang de partner gedoopt is kan het zeker. Wij gaan ons kindje overigens niet laten dopen. Net omdat we zelf willen dat hij zijn keuze kan maken zonder dat we in een bepaalde richting sturen. We zijn zelf niet gelovig. Waarom wij wél voor de kerk zijn getrouwd? Omdat de grootmoeder van mijn man nog heel katholiek is en er op stond. En hij durft natuurlijk zijn meter niet teleurstellen. 😅 Ze verschoot ook even toen ze hoorde dat we voor 2 meters kozen ipv meter/peter. Wacht tot ze hoort dat het kindje niet gedoopt wordt. 🙈🥲

2 maanden geleden

ik ben uitgerekend op 1 december en we hebben een mooi zaaltje gevonden in loppem waar de babyborrel zal doorgaan op 16 februari met vrienden en familie. we zullen een groot desserbuffet doen. (geen doop)

2 maanden geleden

Wij laten ons kindje niet dopen.. we staan niet achter het 'instituut' kerk.. Als het kindje zich later zou bedenken kan het dan zelf nog die keuze maken. En dan steunen wij die ook. Maar in het huidige klimaat waarin de kerk zich bevindt hoeft dat voor ons niet. Wij zijn beiden wel gedoopt maar hebben nog weinig voeling met de kerk dardoor. Mijn nichtje is pas op 10 jarige leeftijd gedoopt bv (wel keuze ouders). Dat kan perfect nog op latere leeftijd. Ik zou zo'n feestje wel richting de zomermaanden doen, mocht ik het doen. Das gewoon ook leuker dan als het koud en donker is 😁 veel succes!