14 Reacties
15 dagen geleden
Hier ook 14,5 kg bij (momenteel 33,5 weken) heel frustrerend maar niet veel aan te doen momenteel. Als ik minder eet voel ik me flauw en misselijk doorheen de dag, onze baby’s hebben dit gewoon nodig om te kunnen groeien. Lief dat je man je zo probeert te troosten en je graag ziet zoals je bent 🤗 Nog even!
15 dagen geleden
Heyhey!
Hier morgen 34 weken en ik vermoed dat de 15kg aangeduid zal worden!
Mijn man noemde me gisteren een trucker met een bierbuik, I don’t get it tho 🫠
Gelukkig heb ik dat suivi-moitje nog niet hahahhaa
(Kwestie van het even luchtig te houden)
Hier afslankingsconsulente op social media, dus ik voel me een klein beetje hypocriet nu om mensen voedingsadvies te geven en er zo uit te zien 😂😂😂
Maar voor geïnteresseerden naar meer motivatie, lekker gezonde receptjes & realiteit
✨soulliescooking✨
We zijn er bijna mommy’s & alles komt goed! 💗
15 dagen geleden
Mijn gynaecoloog zei deze week nog 'da's helemaal ok qua gewicht' en ben ongeveer hetzelfde bij (ik had ook al overgewicht volgens BMI om te beginnen)... Sommige mensen moeten eeeeecht opletten met hoe ze zich daarover uitlaten. Tis niet dat je bewust veel wil bijkomen hé, die baby heeft dat gewoon ook nodig 🙃 en je kan jezelf moeilijk verhongeren toch?! Nog efkes doorperen mama! Je bent goed bezig. 🙌🧡
15 dagen geleden
Het kan allemaal echt nog wel goed meevallen, ik ben zelf nooit veel bijgekomen tijdens zwangerschappen gewichtstoename van ongeveer 8 kg, nadien altijd -10kg(hg zwangerschappen) er zijn wel wat kilootjes terug gekomen maar ik zit +/- 5 kg boven mijn gewicht van voor mijn zwangerschappen. Je draagt enorm veel gewicht mee. Reken zeker +/- 10kg dat er de eerste weken afgaat. Baby, moederkoek, vocht,… het is nu geen fijn gevoel je de laatste weken als een “olifant” te voelen, zo voelt het voor mij toch aan 😅zelfs ik heb dat gevoel zonder al te veel gewicht dat er is bijgekomen. Het is normaal je zo te voelen, maar je bent echt mooi hoe je bent, je draagt een minimensje en die kilo’s gaan er sneller af zijn dan dat je denkt.
15 dagen geleden
Geen paniek gaat er ook weer voor een groot deel vanaf na de geboorte, ik ben bij mijn eerste kindje tussen de 6-12 kilo bij gekomen was er na aan paar weken weer af bij mijn 2de kindje ben ik 20 kilo!! Bij gekomen ging er pas na 2 jaar weer gehaal vanaf en nu sta ik weer bij mijn 3de op een 6-7 kilo bij gekomen dit is geheel normaal en gaat er ook weer vanaf na de geboorte! Je doet dit goed, eten als je honger hebt is het beste wat je kan doen aangezien er ook een deeltje daar van richting je kindje gaat. Niet piekeren je verdiend dat extra beetje eten dat beetje extra alles! Je maakt een baby!
15 dagen geleden
Ik ben nu exact 36 weken ver. Dinsdag bij de gynaecoloog me moeten wegen en ben 15kg bijgekomen waardoor ik nu 95kg weeg. Had nu wel al voor de zwangerschap al overgewicht, dus ik zit er niet echt hard mee. Maar het is toch wel verschieten.
15 dagen geleden
Hier 32w+2 en ook al 15kilo erbij. Voor de zwangerschap rookte ik. Nu merk ik dat ik dat roken vervang door te snoepen 🙈' ik heb dus schrik dat die kilo's niet alleen baby, vruchtwater etc zijn, en er dus terug zullen afvliegen nadien maar dat een groot deel zal blijven plakken door het snoepen. 😏 Ik kan gelukkig met momenten wel minder streng voor mezelf zijn en mezelf er beter bij neerleggen. Want ik ben gestopt met roken en da's wél om trots op te zijn. Die kilo's extra, moet ik na de zwangerschap dan maar proberen wegwerken. Of ook niet 🤷🏼♀️
15 dagen geleden
Ja snap je volledig! Alsk dan een knappe madam zie voorbij lopen denk ik ' leuk eh zo fijn lijntje hebben eeeh en geen borsten die lekken ofzo eh doe maar geniet er maar van echt fijn" hahaha en echt azo pissed zijn 😅🤣 maar soit, we blijven mensen eh het gaat er wel weer van we mogen niet zo hard zijn voor onszelf
12 dagen geleden
Is altijd al moeilijk geweest bij mij en nu erger. Ma nu valt het heel goed mee omdat ik denk van mooie buik en baby’tje erin zo wordt ik terug blij van.
Ben ondertussen al 16kg bijgekomen. Soms wel momenten bij van onzekerheid.
Ma een vraagje hoezo zegde de vroedvrouw pas op met jou gewicht.
Kan gebeuren je hormonen zijn all over the place en dan nog onzeker erbij.
Uiteindelijk gaan alle kilo’s eraf zo geen paniek.
Zal zeker goed komen.