37 Reacties

18 dagen geleden

Ik zou graag snel naar huis gaan, hopelijk lukt dit. Uitgerekend 7/12 en normaal begin ik na 15 weken terug te werken als zorgkundige in een ziekenhuis, 100% maar neem mijn ouderschapsverlof al op aan 80%. De crèche start in de week van 14 april en hij zal een 3 dagen per week gaan. Borstvoeding of flesvoeding ben ik totaal nog niet uit helaas, zal van de moment afhangen dat ik bevallen ben dat ik hierover zal beslissen. 1st wou ik wel kraamzorg, maar goed over nagedacht en dit dan toch niet aangevraagd, ik heb een schoonmama van goud die me gelukkig wil komen helpen met al deze taken dus ik ga beroep doen op haar. 🤗

18 dagen geleden

✨Ik zou graag asap naar huis gaan, als m’n lichaam het toelaat. Wij wonen op 5min van het ziekenhuis & hebben een vroedvrouw die dagelijks zou komen in’t begin. Gewoon meteen samen als gezinnetje 💗 ✨Ik ga van fulltime naar deeltijds verpleegkundige + bijberoep. Wij hebben de luxe dat we nog borstvoedingsverlof krijgen. 5 maandjes thuis 🥰 ✨Wij hebben een crèche die rekening houdt met een variabel werkrooster + mijn mama gaat 1 dag in de week voor ons dochtertje zorgen, waardoor ze maar 2 daagjes in de week Naar de crèche zou moeten. ✨ Ik ga borstvoeding proberen. Ik zag al heel wat discussies passeren op facebook over de werkverdeling, maar het lijkt me ergens logisch dat zolang ik thuis ben & m’n man gaat gaan werken, ik ‘s nachts ga opstaan 🫶🏼 ✨ Wij gaan (na al het aanraden) niet voor kraamzorg. Ik kan dingen echt moeilijk uit handen geven 😂 wij hebben nu eindelijk wel een goede huishoudhulp & afgesproken met m’n ouders dat zij een handje toesteken als het nodig is 💗

18 dagen geleden

Wij gaan graag asap naar huis (indien mogelijk 6u na de bevalling), ik start na 6 maanden terug met werken, en we starten de creche wel al op na 4 maand (maar beginnen met 2 daagjes en bouwen op). Ik ga volop voor borstvoeding maar reken op mijn partner om (zeker in begin) ‘s nachts bij te staan voor pampers e.d. en hebben iemand van kraamzorg die klaar staat maar nog niet zeker of we haar gaan bellen ☺️

18 dagen geleden

Ik blijf in het ziekenhuis. Denk ook niet dat ik eerder weg zou mogen omwille van mijn bloeddrukken. Ik start na 14 weken (zou midden maart zijn) terug met werken aan 100%. Kindje start dan ook in de crèche voor 4 dagen (al kan dit nog veranderen. Afhankelijk als mijn vriend overstapt naar 80% werken en/of mijn ouders er een dag voor willen zorgen). Voorlopig is die wel voor 4 dagen ingeschreven. Borstvoeding indien het lukt! Ik leg geen stress/druk op mezelf ervoor en we zullen ook een pot poedermelk voorzien indien het toch niet zou lukken. Voor ‘s nachts is de “afspraak” ik voed en mijn vriend ververst de baby, dit was mijn partner zijn eigen voorstel. Indien het flesvoeding zou zijn of gekolfde voeding, wil hij graag ook flesjes geven. Wij kiezen voor kraamzorg. Ik wil altijd te veel doen en zou mijn eigen noden aan de kant schuiven. Op die manier hoop ik voldoende zelfzorg ook te kunnen doen.

18 dagen geleden

Leuke topic 🥰 ik ben 16/12 uitgerekend Ik zou wel gewoon graag ik het ziekenhuis blijven, 1e kindje dus gewoon voor de zekerheid 😊 Voor de zwangerschap werkte ik fulltime, maar ik ga een contract van 4/5 vragen & ouderschapsverlof spreiden overheen enkele jaren en in weken opnemen om zo wat extra verlof te kunnen maken elk jaar. Ik blijf sowieso tot na de paasvakantie thuis. Normaal zou ons dochtertje starten op 24/3 in de creche, maar aangezien mijn vriend sowieso een week in de paasvakantie thuis is, gaan we kijken om die startdatum te veranderen zodat we die laatste week nog samen kunnen genieten. Ze zal 4 dagen gaan. Ik zou graag borstvoeding geven, maar we zien wel wat het geeft. Hierdoor nog niet echt iets kunnen afspreken over de nachten. Ik kan mijn vriend wel altijd alles vragen zonder tegenzin, dus dat komt wel goed denk ik 😅 Wij gaan niet kiezen voor kraamzorg, omdat mijn vriend waarschijnlijk 6 weken zal thuis zijn. Zijn werk is sowieso in verlof in de kerstvakantie + zijn vaderschapsverlof. Ik kan ook altijd rekenen op mijn schoonmoeder, zij is veel thuis in de week dus als ik ze nodig heb, zal ze met veel plezier komen 😅 Wij beginnen ook wel echt te verlangen nu 🥰 Hoe gaan jullie het aanpakken? 😊

18 dagen geleden

✨Na de bevalling zal ik normaal gezien 3 dagen ih ziekenhuis blijven. ✨ik neem na mijn 15 weken moederschapsrust ook nog 2 maand voltijds ouderschapsverlof op. Startdatum van de crèche is 12 mei en ze zal hier 4/5 naar toe gaan. ✨Ik zou graag zeker tot ze naar de crèche gaat borstvoeding willen geven. Van het moment dat mijn partner terug gaat werken, verwacht ik niet dat hij de nachten nog met mij meedraait. ✨Neen, ik kan er echt niet tegen als mensen in mijn huis zitten te rommelen 😂 ik zou me continu bezig houden met wat ze doet etc.

18 dagen geleden

Oooooeh, leuk idee! :) ✨ Wij blijven in het ziekenhuis, zal wss 2 nachtjes zijn als alles goed gaat. ✨ Ik start pas terug met werken in september aangezien mijn creche niet vroeger plaats had en zal van 100 naar 80% gaan. Ik gok dan op een 3 a 4 tal dagen per week naar de creche. ✨ We (ofja, ik) zal zeker borstvoeding proberen, maar wegens een borstverkleining zal het nog maar de vraag zijn of dat gaat lukken. Maar sinds 24 weken wel al melkproductie dus ik hou de goeie hoop erin 🙏🏼 Mijn vriend zegt 's nachts mee wakker te worden dan, eens benieuwd hoelang hij dat zal volhouden 😂 ✨ En mega cliché, maar wij nemen geen kraamhulp omdat we graag alles zelf willen doen en zo weinig mogelijk andere mensen in huis willen hebben buiten dan de vroedvrouw af en toe 🙈

18 dagen geleden

Precies een Q&A hahaha i like; 🍒 Ik wil max 3 dagen blijven, gewoon voor mezelf gerust te stellen de eerste dagen met dit nieuw leventje bij mij. 🍒 Vanaf ons kindje naar de crèche gaat. Waarschijnlijk nog steeds 3/4. Dit zal rond begin/half maart al zijn. 🍒 Normaal vanaf 10 maart al, we hebben al 3d in de week maar kregen de optie om naar 4 te gaan. In Januari weten we meer :) 🍒 Flesjesvoeding en nog niet gedacht aan afspraken haha moet dat misschien eens stilletjesaan beginnen doen. 🍒 Yes, we hebben kraamhulp gevraagd maar we mogen kiezen wanneer we opstarten. We gaan het eerst met 2 proberen en eventueel opstarten als Loïc is gaan werken en het ik er zeg maar overdag alleen voor zou staan om de druk voor mij wat te verlichten.

18 dagen geleden

Enorm leuk topic! Ik ben uitgerekend voor 09/12. - in het ziekenhuis waar ik ga bevallen dien je sowieso 3 dagen te blijven bij een gewone bevalling. Bij een keizersnede is dit 4 tot 5 dagen. Ze willen graag de eerste dagen nog ondersteunen met borstvoeding. - liefst neem ik ook na mijn bevallingsverlof nog 2 maanden voltijds ouderschapsverlof op, maar ik wil eerst zien hoe de eerste maanden verlopen. Ik werk voltijds en zal dit ook blijven aanhouden nadien. - als ik 2 maanden ouderschapsverlof opneem gaat ze pas op 6 maanden naar de crèche (anders op 4 maanden) en ze gaat 3 dagen naar de crèche. (Hoeveel dagen konden we niet kiezen) - wij hebben gekozen voor borstvoeding, hopelijk lukt dit ook en heb ik veel productie zodat ik ook wat kan afkolven en mijn man dit kan geven. - onze vroedvrouw komt de eerste week elke dag langs en ondersteunt ook met het eerste badje, borstvoeding, tips, etc. Dit is iets wat mijn vroedvrouw zelf toepast en niet wat wij gevraagd hebben. Het kort echt af! Sommige maanden zijn gevlogen, andere weer niet. Ik heb het gevoel dat ik nog veel tijd heb, maar uiteindelijk heb ik nog maar 5 weken 🙈

18 dagen geleden

♥️ Ik blijf zolang het nodig is, mag het vroeger dan is dat ook goed. ♥️ na 14 weken start ik terug op ( voltijds, maar neem ouderschapsverlof en werk hierdoor 90%) ♥️ vanaf 14 weken gaat ze 4 dagen in de week naar de crèche ♥️Borstvoeding als dit lukt, vanaf het lukt op de kolven gaat mijn vriend haar avondflesje geven ♥️Geen kraamzorg

18 dagen geleden

Leuk om alle antwoorden te lezen! Mijn uitgerekende datum is 30/11. 💙 Ik blijf in het ziekenhuis voor de standaard termijn. Daar wat profiteren van de goede zorgen voor we alles alleen moeten doen 💁🏼‍♀️. 💙 Ik start waarschijnlijk terug met werken rond mei/juni. Misschien voltijds of 4/5de. Ik ben zelfstandig dus moederschapsverlof is heel beperkt en ik heb geen ouderschapsverlof. Mijn tijd met de baby financier ik zelf. 💙 Ons zoontje zal in september voltijds naar de creche gaan. Geen plaats gevonden voor die tijd. Dus nog 4 maandjes die we zullen moeten overbruggen wanneer ik terug aan de slag ben. Puzzelwerk 🙈. 💙 Ik ga proberen borstvoeding geven en ik doe de nachten zolang ik niet aan het werk ben. Mijn vriend zal wel altijd de ochtendshift doen qua verschonen enz zodat ik na een vroege voeding nog ff kan blijven liggen. 💙 Geen kraamzorg. Ik wil vooral hulp in het huishouden en de tijd die de kraamzorg hierin mag steken is beperkt. Dus wij kijken uit naar huishoudhulp vanaf volgend jaar. Wel een eigen vroedvrouw die in het begin regelmatig zal langs komen! En mijn vriend werkt bijna permanent van thuis dus die kan altijd een handje toesteken wanneer nodig.

18 dagen geleden

▪️ ik ga blijven in het ziekenhuis is mijn 1ste kindje zo weet niet wat me te wachten staat. ▪️ik zit bijna 9 maand thuis want ik ga verder studeren en begint pas volgend jaar september. ▪️zo pas september crèche voor 2 dagen in de week want is toch soms online les. En ga ook een dag naar de meter en eventueel naar grootouder voor 1 dag als ik moet studeren. ▪️borstvoeding ga ik geven en ‘s nachts staat hij altijd mee op als hij de late heeft en de pamper te doen enz en met de vroege ga ik heb vooral laten slapen. Zo 1 week wel en 1 week niet dat hij mee opstaat. ▪️ik heb voor kraamzorg gekozen want sinds 32 weken kan ik bijna niks meer zelf. En jij hoe ga jij alles doen.

18 dagen geleden

* ik roepte eerst altijd dat ik snel naar huis wou maar nu begin ik te denken misschien een nachtje of 2 int ziekenhuis zou geen kwaad kunnen ook omd ik nog 2 andere kindjes thuis heb rondlopen dan kan ik toch nog beetje bijkomen van de bevalling😜 * ik heb invaliditeit * ik heb haar nog nergens ingeschreven omdat ik zelf thuis ben maar twijfel toch om dit nog te gaan doen dan zou ik voor 2 daagjes in de week gaan. * ik heb bij mijn 2 andere kinderen bv gegeven maar nu heb ik toch gekozen voor flesjes en sta er heel hard achter mijn beslissing voelt heel goed aan. *ja ik wou eigenlijk kraamzorg ma begin toch wel een beetje te twijfelen als het iets voor mij gaat zijn.. kweet niet als ik het ga kunnen verdragen dat er hier hele tijd iemand gaat zitten….. 🤣

18 dagen geleden

Tof! Hier uitgerekend op 26/12🎄🥰 🩵Ik blijf ook in het ziekenhuis volgens het standaardtermijn. Maar ook niet langer. Ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis...en ben er eigenlijk al genoeg anders 😅 🩵Normaal starten met werken 5m na de bevalling, want ik wil borstvoeding geven. Proberen wil ik zeggen. Dat gaat nog een avontuur zijn 🙈😅 Dan terug werken eind mei/begin juni ergens. Ik werk als mobiele equipe op de interne diensten. Graag 4/5 of fulltime met ouderschapsverlof 1 dag/week. 🩵 Ons zoontje gaat op 22 april naar de crèche op di, woe en vrij. Ik had niet zoveel keuze in dagen. Dus 1 dag bij ons en de andere dag bij de schoonouders/ouders. 🩵 Hier ook proberen borstvoeding te geven. Donderdag staat er een borstconsult gereserveerd. 🩵 Geen kraamhulp. Enkel de vroedvrouw die 5 keer na de bevalling langskomt. 🩵 Weetje: ik ben na 13 jaar verpleegkundige gestart met de bacheloropleiding 😅 maar zit in mijn laatste stuk van de opleiding. Er staan nog wat deadlines op die ik wil afkrijgen voor eind nov. 🙈 Komt goed😅💪 Tof om van iedereen eens te lezen. Terug een leuk topic! Ik vind die groep hier de max! Al veel tips/advies gelezen ❤️

18 dagen geleden

Koekoek! 🩵 ik blijf zolang als nodig in het ziekenhuis. Ben zelf vroedvrouw van opleiding en ga toch wel genieten van een paar daagjes zonder het huishouden 😅 🩵 ik start na 14 weken terug met werken, normaliter begin maart! Ik ga terug herstarten in mijn fulltime contract maar met ouderschapsverlof! Hierdoor ben ik de donderdag een ganse dag thuis en vrijdag vanaf de middag! 🩵 ons kleintje kan gelukkig direct naar de creche als ik terug start met werken! De eerste 6 maand enkel op dinsdag & woensdag, vanaf september komt daar ook de maandag bij! 🩵 ik ga borstvoeding proberen! Mijn partner is zelfstandig en moet ‘s morgens paraat staan voor zijn bedrijf & personeel, dus ik ga vermoedelijk ‘s nachts ook op mij nemen! 🩵 ik ga niet voor kraamzorg - heb een vroedvrouw en een HHH tweewekelijks in huis & ik vermoed dat mijn mama’tje en schoonmama’tje veel zullen koken voor ons 😅

18 dagen geleden

Nog vergeten te zeggen: ik wil dan ook graag afkolven als alles lukt. Heb van een vriendin de elvie pompen gekregen. Als alles lukt zou dat super zijn. Zo kan mijn man met tijd het avondflesje geven🩵

18 dagen geleden

🩷 zo lang t nodig is voor m’n kindje en voor mij blijf ik in t ziekenhuis. 🩷 als ze op de uitgerekende datum komt, dan begin ik terug te werken na Pasen. 🩷 ik ga m’n arbeidsduur met 1/10 verminderen, zodat ik elke woensdag thuis ben. 🩷 ze zal 3 daagjes naar de crèche gaan, een dagje bij mij en een dagje bij mijn ouders. 🩷 indien het lukt zou ik DOLGRAAG borstvoeding geven ! 🤞🏻 🩷 niet gekozen voor kraamzorg, om eerst een eigen ritme te leren kennen. 🩷 ik kijk er zoooooo naar uit, maar ben tegelijk ook wel een beetje bang. Daarnaast denk ik ook een stukje rouwproces door te gaan dat de zwangerschap voorbij is. En nu ben ik benieuwd naar jouw antwoorden? 🫶🏻

18 dagen geleden

Reactie op LoreBaby

🩷 zo lang t nodig is voor m’n kindje en voor mij blijf ik in t ziekenhuis. ...
De mijne staan hier ook al ergens onder 😇🫶🏼

18 dagen geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

▪️ ik ga blijven in het ziekenhuis is mijn 1ste kindje zo weet niet wat me ...
Mijn antwoorden staan hier ook al ergens onder 😇🫶🏼

18 dagen geleden

Ik ga afwachten naar hoe de bevalling loopt en hoe ik me voel. Voor de moment beval ik natuurlijk in bad en zoek ik max 2 overnachtingen te blijven. Maar bij een spoedkeizersnede blijf ik wel die 4 dagen. Ik begin pas te werken na 14 weken. Dat is ongeveer bijna halverwege maart en begin maart starten we met de crèche voor 2 dagen in de week. Ik ben wel van plan om borstvoeding te geven maar als het niet lukt dan is het zo. Kraamzorg hebben we aangevraagd. Alleen nog geen idee wanneer we het van start laten gaan. Met de feestdagen is het wel handig om extra hulp in huis te hebben.