51 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op DagmarB
Volgende week gaan wij naar een tweede opvang gaan kijken, hopelijk gaan zi ...
Mijn vriend en ik vinden dit ook moeilijk om te vragen, maar een andere keuze is er niet. Er gaat wel iemand op pensioen hier in de buurt, daar ga ik ook eens polsen of zij tijdelijk 3 maand wil inspringen tot juni...
7 maanden geleden
Ik sta echt versteld dat je daar al zo vroeg mee bezig moet zijn. Ik ben nu 5 weken. Is ook de eerste keer voor mij. Weet het nog maar sinds vrijdag en buiten mijn partner weet niemand ervan. Om nu al op zoek te gaan naar crèche dat lijkt niet in mijn hoofd te passen. 13 mei heb ik eerste echo en hoop dan te beseffen dat ik echt zwanger ben. Ik heb zo goed als niks van kwaaltjes. Ik heb pijnlijke borsten maar die heb ik altijd in het tweede deel van mijn cyclus dus ergens voel ik me alsof gewoon mijn cyclus veel langer duurt 😂
Misselijk of van die zaken heb ik totaal niet. Enige is dat ik wat warmer heb dan normaal en niks is nog lekker.
Ik vind het zo gek te moeten nadenken over een crèche terwijl ik precies nog niet goed besef dat ik zwanger ben. 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Shirley91
Ik sta echt versteld dat je daar al zo vroeg mee bezig moet zijn. Ik ben n ...
Hetzelfde hier hoor… wij hebben onze opvang al vastgelegd, je kan altijd nog afzeggen.
De meeste crèches hebben pas plaats vanaf september 2025 dus best niet te lang uitstellen.
Zelf heb ik ook niet het gevoel al zwanger te zijn terwijl het wel zo is, enkel pijnlijke/gespannen borsten en soms eens het brandend maagzuur…
7 maanden geleden
Gisteren naar een creche gaan zien hier in de buurt. Naast het feit dat het een zelfstandige kdv is - met hoog inschrijvingsgeld (geen waarborg) en maandelijks forfait bedrag - had ik er ook niet zo een goed gevoel bij. Ze willen volgende week al een antwoord… deze is de enige in de buurt met plaats volgend jaar april. Al de rest vanaf november. Momenteel weet ik echt niet wat te doen. Jammer dat we ons hier nu al druk om moeten maken 😓
7 maanden geleden
Reactie op Hanaadddd
Gisteren naar een creche gaan zien hier in de buurt. Naast het feit dat het ...
Had ik ook! Er was 1 crèche die plaats had destijds maar ik was ook niet overtuigd. Het voelde gewoon niet goed. Uiteindelijk koos ik liever om even langer te wachten op een plekje & mn gevoel te volgen.
7 maanden geleden
Reactie op Hanaadddd
Gisteren naar een creche gaan zien hier in de buurt. Naast het feit dat het ...
Je kindje gaat er uiteindelijk 2 jaar naartoe gaan... jouw gevoel hierin is dus zeer belangrijk. Liever wat langer rijden dan jouw kindje te moeten afzetten bij een persoon waar het niet goed voelt. Ik heb overal gemaild en sommige mailen nu al terug dat er toch plaats is door verhuis of mogelijks miskraam..
Ik zou toch ook mailen zodat ze jouw gegevens hebben
6 maanden geleden
Had ik uiteindelijk 2 opvangen gevonden. Zegt de ene nu plots als ik bevestig dat ze door haar gezondheid mogelijks moet stoppen en pas dinsdag meer weet. Zij was de persoon die maart tot mei ging bijspringen om daarna naar een voltijdse crèche elders te gaan. Gezondheid gaat boven alles natuurlijk, maar ik heb nu wel geen andere mogelijkheden meer 😔
6 maanden geleden
Wij hebben crèches gecontacteerd de dag nadat de zwangerschap werd bevestigd door bloedonderzoek. 1 week later al gaan bezoeken en nu staan we op de lijst. Momenteel ingeschreven bij 2 crèches en normaal gezien pas na 3 maand plaats in 1 crèche. Ik was ook echt in paniek toen ik de wachtlijsten zag... Voelt surreëel om deze dingen al te regelen terwijl we nog geen echo gehad hebben, maar het moet echt... Dat zei de dienst bij onze gemeente ook aan telefoon