51 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op S.mdn

Das toch echt te absurd voor woorden.. mijn man heeft via zijn werk een opv ...
Ondertussen al 8 kdv gestuurd, hopelijk zit er iets tussen. Ik zie het niet zitten om superlang rond te rijden om ons kindje af te zetten bij de creche en dan nog richting werk te gaan.

7 maanden geleden

Reactie op meganneke

Ik werk gelukkig zelf in een kdv waardoor ik al langer op de lijst sta 😅
Heb je anders geen goesting om een nieuw kdv om te starten en we droppen al onze december-lingen rond april bij jou? 😏😁

7 maanden geleden

Reactie op Maité87

Ik wist dat het erg was, maar niet dat het zo erg was 🙈.
Ik ook niet, en ik zou het liever niet nodig hebben. Het bericht hier is wel een eye-opener om aan de slag te gaan. Heel vreemd… weet nog maar een week dat ik zwanger ben. Het komt als een ware verrassing. Alles zo voorbarig vooruitplannen, terwijl ik er ook rekening mee hou dat het nog mis kan gaan…

7 maanden geleden

Reactie op Sterrenmannetje

Ik ook niet, en ik zou het liever niet nodig hebben. Het bericht hier is we ...
Dit vooral! Je weet nog maar net dat je zwanger bent en je moet al beginnen plannen voor (minstens) 3 maanden na de bevalling. 🫠 ´ Pas vertellen dat je zwanger bent na de 12 weken echo´ vs. ´Nog vóór je een bloedtest bij de dokter hebt gepland, dien je al een aanvraag in voor kinderopvang´. How does this even work??

7 maanden geleden

Gisteren een creche gecontacteerd en mag dinsdag al eens langs! Maar ik weet niet zo goed of dat ik in april al terug kan werken 😢

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Heb je anders geen goesting om een nieuw kdv om te starten en we droppen al ...
Hahahaha! Aangezien ik borstvoeding wil geven zit de kans er in dat ik ook nog een tijd niet mag werken dan 😅

7 maanden geleden

Reactie op Liiese

Mijn dochter gaat momenteel al naar een crèche dus van zodra ik een goed bl ...
Kan je het na de aanvraag ook nog annuleren?

7 maanden geleden

Reactie op Hanaadddd

Gisteren een creche gecontacteerd en mag dinsdag al eens langs! Maar ik wee ...
Ik snap wel dat het moeilijk is om je voor te stellen hoe het zal zijn in april, als de baby dan er is en het ´gewone´ leventje moet opgenomen worden.. Het is nog zooooo ver weg! Dat is nog een jaar! Ik heb al moeite met het maken van een weekschema voor ons avondeten. 😅 Je kan je crèche nog altijd afzeggen, maar zo goed dat je al eentje gevonden hebt just in case! :)

7 maanden geleden

Al + 10 onthaalmoeders gebeld en + 20 mails verzonden. Momenteel zijn er 2 die vanaf juni kunnen... Terwijl ik vanaf maart weer ga werken. 1 sta ik op de wachtlijst.. wow!

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Al + 10 onthaalmoeders gebeld en + 20 mails verzonden. Momenteel zijn er 2 ...
In welke straal zoek jij opvang…?

7 maanden geleden

Reactie op DagmarB

In welke straal zoek jij opvang…?
Momenteel groot Oudenaarde. Heb nu wel 1 mogelijkheid vanaf maart enkel woensdag niet...

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Momenteel groot Oudenaarde. Heb nu wel 1 mogelijkheid vanaf maart enkel w ...
Ik heb momenteel vanaf maart enkel op woensdag opvang, vanaf september dan dinsdag en woensdag en vanaf november dan voltijds 🤯

7 maanden geleden

Reactie op DagmarB

Ik heb momenteel vanaf maart enkel op woensdag opvang, vanaf september dan ...
Van welke regio ben bij? Ho amai.. das toch ook wel puzzelen toch? Wij vinden deze woensdag al lastig 🤣. Ik ga wel naar 2 creches gaan kijken volgende week.

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Van welke regio ben bij? Ho amai.. das toch ook wel puzzelen toch? Wij vind ...
Jij*

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Van welke regio ben bij? Ho amai.. das toch ook wel puzzelen toch? Wij vind ...
Regio Wingene. Wordt inderdaad puzzelen maar we willen echt bij die crèche gaan omdat wij op een gehuchtje wonen en die opvang aan de andere kant van straat is. Ook is er op ons gehuchtje een schooltje en zo zou ons kindje doorschuiven naar school met kindjes dat hij al kent, we denken dat de ‘schok’ van de nieuwe school minder groot zal zijn dan.

7 maanden geleden

Hier het zelfde probleem ik nen uitgerekend tussen 12 of 20 december en we zijn ook nog opzoek

7 maanden geleden

Ben je van België? Dan moet je écht zo snel mogelijk een crèche regelen! Bij m’n 1e zwangerschap was het een hel om eentje te vinden. Na letterlijke alle crèches te bellen in een straal van 30km (!), was het eerste vrije plekje pas toen m’n kindje 6maanden was. Uiteindelijk werd die zwangerschap een miskraam. Geluk met een ongeluk heb ik m’n plekje kunnen houden. Ondertussen 16w zwanger en m’n plekje van toen komt nu perfect uit qua data 😅

7 maanden geleden

Ik heb de vorige keer (met m’n miskraam) op 5 weken al een crèche vastgelegd. Helaas heb ik die toen weer moeten afzeggen, maar nu meteen weer ingeschreven :) je kan nooit te vroeg zijn & kan altijd weer afzeggen als het slecht afloopt

7 maanden geleden

Reactie op DagmarB

Regio Wingene. Wordt inderdaad puzzelen maar we willen echt bij die crèche ...
Begrijp ik wel! Wij zijn gisteren voor de eerste keer naar een kinderopvang geweest. Woensdag mogen we naar een 2de. Vandaag meerdere reacties gekregen dat we bij nog 3 andere mogen langskomen om in maart april op te starten 🙈.

7 maanden geleden

Via kinderopvangwijzer krijg je wel wat mogelijkheden, misschien zo ook eens polsen? In heb mij aangemeld+ iedereen persoonlijk gemaild.