28 Reacties
5 dagen geleden
Ik start volgende week 36w om te wennen. Vanaf 37w mag ik dagelijks 2x met de hand kolven.
Het is fijn als mijn baby straks niet te lang hoeft te wachten op de eerste voeding.
Daarnaast is het de bedoeling om op een zachtere manier te zorgen voor ontsluiting aangezien ik niet mag worden ingeleid: 1e poging voor een vaginale bevalling na KS.
Ik mag tijdens en na het kolven harde buiken en krampen ervaren zolang dit niet te lang aanhoudt.
Ik ben erg benieuwd en ik hoop dat het kan bijdragen tot een succesvolle vbac.
3 dagen geleden
Reactie op annick85
K heb nog niets van lekken ofzo. En ben nu al 37w. . . K ga er ook niet ex ...
Idem bij mij…
Morgen 38 weken en nog geen lekje melk gezien…
Borsten zien er soms wel wat anders uit (soms puntiger of tepels breder, meer adertjes zichtbaar…) waardoor ik ook nog niet panikeer.
We zien wat wat er op gang komt…
3 dagen geleden
Reactie op Sterrenmannetje
Idem bij mij…
Morgen 38 weken en nog geen lekje melk gezien…
Borsten zien e ...
K stress er ook niet om. Het is mijn 3e zwangerschap.... babytjes worden toch 1e aangelegd als ze eruit komen na de controles. Tegen dan is dat net t zelfde denk ik. Vond het raar dat mensen nu al kolven. Word de 5e ingeleid door mijn suiker dus we zullen wel zien allesins ik ga niets pushen. T is al lastig genoeg op het einde. Doodop van rond te wandelen en ik slaap veel de laatste dagen maar de gyneacologe zei ook. Rusten en u krachten bewaren is beste nu dan onnodig dingen te liggen forseren en te doen. Had haar dat ook gevraagd van dat afkolven en ze zei zelf dat dat erna wel op gang komt. En dat beter zo is of je lekt nog harder moest je beginnen te lekken . . .
3 dagen geleden
Reactie op Justine96
Volgens m’n vroedvrouw meer dan normaal :) blijkbaar komt het pas echt alle ...
Ik weet dat het gelukkig geen voorbode is voor de eigenlijke borstvoeding zelf, maar werd me in het ziekenhuis én door mijn eigen vroedvrouw aangeraden, omdat ik ingeleid zal worden omwille van zwangerschapsdiabetes. Zou blijkbaar handig zijn om meteen colostrum bij de hand te hebben, indien baby hypo zou hebben, of het niet metern op gang komt door de inleiding..