14 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb men zus haar kleintje (47cm) gezien en was toch wel wat verschoten hoe klein het zou zijn in het meegroei bedje dat we hebben. Hierdoor gekozen om cosleeper te nemen, wel tweede hands gekocht. Plus ook geen chauffage boven waardoor het dan met z'n 3 op de kamer sowieso al wat warmer is.
Zus gebruikt dit ook, vindt het heel gemakkelijk dat je niet volledig uit bed moet en naar andere kamer bij voedingen of dergelijke
2 maanden geleden
Voor onze nachtrust en die van het kindje gaan wij meteen voor eigen kamer. Ik ga anders geen oog dichtdoen met die kleine kreuntjes enz. Een aantal mama's gesproken van beide kampen en wij gaan het zo proberen. We zien wel. De kamer is ook gewoon op 5 stappen van de onze dus we zijn er snel bij. Voor de voeding 's nachts hoeft mijn partner dan niet altijd wakker te worden want je hebt licht nodig en je maakt sowieso lawaai. Er is eigenlijk ook gewoon geen plaats in onze kamer voor een co-sleeper 🙈
2 maanden geleden
Hey! Bij ons zijn ze allemaal onmiddelijk hun eigen bedje in gegaan. Zij kregen (en de derde gaat krijgen) wel flesvoeding, dus geen borstvoeding. Ik denk dat een co-sleeper handiger is als je van plan bent om borstvoeding te geven.
Onze ervaring is dat je dit voor elk kindje moet bekijken. De oudste sliep in haar eigen bedje, maar het eerste jaar op onze kamer. Tot we merkten dat ze sneller wakker werd van andere geluiden. Daarna op haar eigen kamertje. De tweede sliep vanaf het prille begin het best als ze volledig afgezonderd was, dus zij sliep al in de eerste maand op haar eigen kamer. Nu zwanger van de derde, dus afwachten wat dat gaat geven. Als jouw kindje geboren is ga je zelf merken wat werkt en wat niet voor de baby. Je moet er wel rekening mee houden dat wij flesvoeding gaven, dus zowel mama als papa konden snachts afwisselened de voedingen geven... Veel succes! <3
2 maanden geleden
Wij gaan een co-sleeper gebruiken. Het bedje staat beneden voor overdag. Er wordt aangeraden om de eerste 6 maanden in dezelfde ruimte te slapen als je baby. We gaan dit gewoon proberen en we zien wel of dit werkt voor ons. Voor hetzelfde geld houden wij de baby wakker (snurken bv). Maar het kan ook net heel goed gaan. Vanaf 6 maanden zal hij sowieso in z’n eigen kamer liggen, ook voor dutjes overdag.
2 maanden geleden
Wij hebben ook lang getwijfeld. Vooral naar kostprijs toe, nu onze kamer is wel groot genoeg om een babybed erbij te zetten. Uiteindelijk had mijn broer nog een cosleeper staan die we hebben gekregen. Ik wil ook borstvoeding geven dus dat maakt het net iets makkelijker.
Een vriendin van mij die in februari is bevallen had ervoor gekozen hun zoontje meteen op de kamer te leggen. Zij gaf flesvoeding en had ervoor gezorgd dat alles boven aanwezig was om flesjes te geven
2 maanden geleden
Iemand ervaring met loop-earplugs? Maken reclame met doppen voor ouders die bij hun kindje slapen 🙈 om die actieve slaap geluidjes te dempen...
2 maanden geleden
Reactie op kiwikoetje
Iemand ervaring met loop-earplugs? Maken reclame met doppen voor ouders die ...
Niet met kindjes maar ik heb de experience en de quiets en ben daar wel heel tevreden over. Helpt voor mij de prikkels van het dagelijkse leven te verminderen. En op reis zijn de quiets zalig bij luide buren ofzo 🙈