5 Reacties

één maand geleden

Ik zou naar de dokter/ziekenhuis gaan, mijn mama had dit door het werk dat ze deed en gelukkig waren ze er snel bij want dit maakt het moeilijk om bloedstroom in je vingers te krijgen en de kans is als je het gwn laat dat ja cru gezegt je vingers enzo ☠️ gaan zijn dus zo snel mogelijk voor kijken meid aub!!!

één maand geleden

Ik heb dit bij beide zwangerschappen gehad begint nu opnieuw, hou je vocht vast? Want daardoor komt dit waarschijnlijk in je zwangerschap nu, ik kon ook niets meer vast houden, iets doorsnijden was een ramp! Mes viel uit mijn handen, kracht zetten ging niet meer door tintelingen, pijn ‘s overdag en nachts, en niets hielp, ze hebben mij altijd gezegd dat ze er niets aan doen zolang je zwanger bent omdat je dan meer vocht vast houdt. Als ik nadien nog last had mocht ik terug komen. Als je bevallen bent kan je iets krijgen tegen vocht ophouden dat hebben ze mij gegeven en toen was het telkens nadien weg, het is een heel vervelend en lastig kwaaltje maar kan geen kwaad.

één maand geleden

Reactie op Jan8923

Ik heb dit bij beide zwangerschappen gehad begint nu opnieuw, hou je vocht ...
Hier is het ook zo erg! Is het dan ook telkens weggegaan van jou?

één maand geleden

Reactie op debkajxo

Hier is het ook zo erg! Is het dan ook telkens weggegaan van jou?
Bij de eerste volledig weg gegaan, bij de 2de niet volledig weg gegaan, heb uiteindelijk cortisonenspuit gehad in beide polsen omdat ik last bleef hebben wel niet zo erg als tijdens de zwangerschap en toen was het wel weg, als het nu blijft is de enige optie een operatie. Je moet het tijd geven zeker 6 maanden na de zwangerschap, maar je gaat wel heel snel verbetering voelen. De kracht en dingen vast houden komt snel terug, en de scherpe pijn gaat er ook snel af zijn, de tintelingen en dog gevoel kunnen een tijdje blijven, maar zeker niet zo erg als tijdens de zwangerschap. Zeker iets vragen aan je gynaecoloog voor vocht ze te drijven na de bevalling, want dat is het probleem. Ik heb de raad gekregen van de neuroloog nadien overdag proberen zoveel mogelijk een handdoek rond de elleboog ipv een spalk rond te doen en ‘s nachts slapen met een spalk. Het is echt enorm vervelend maar niemand doet er tijdens de zwangerschap helaas iets aan.

één maand geleden

Ik heb dit ook. Mijn kine denk dat ik gelijk magnesium of anderen dingen tekort kom mss jij ook. Ik ga donderdag naar gynaecoloog dan ga ik hem zeggen maar je kan best eventjes bellen. Er zijn oefeningen die je kan doen voor de krampen.