141 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op nathix
Das een goed idee! Ik zie echt op tegen de zomer
Snap ik , maar ik denk vaak het is voor een goed doel! Maar die onderbroek is geweldig daar voel je je al beter in zo zie je echt dat strak buikje
4 maanden geleden
Reactie op chels1999
Dit was ik vorige week op 15 weken 🥰 2de kindje. Eig 3de maar mama van een ...
Hier hetzelfde 3de kindje (waaronder 1 sterrenkindje)👼🌈🩷
4 maanden geleden
Ik probeer bewust topics als deze te vermijden maar af en toe ben ik benieuwd en kan ik het mij niet laten om toch te kijken.. In de hoop dat iemand zich bij mijn gevoel kan aansluiten.
Ik ben nu 17w2d en heb bijna nog geen buikje.. Ik had voor mijn zwangerschap een heel platte buik en nu staat deze een beetje boller, maar afhankelijk van kledij keuze zou je niet zeggen dat ik zwanger ben. Ik sta ook elke ochtend met een teleurstelling op omdat mijn kleine "buikje" dat ik had terug platter is..
Gisteren kreeg ik op het werk nog de opmerking 'amai je ziet niks' en ik had mijn wit uniform aan van het ziekenhuis. Vandaag hetzelfde: ik had 2dehands iets gekocht voor de baby en ging dit ophalen, en deze vrouw dacht dat ik al bevallen was. Toen ik zei dat ik tussen de 17 en 18 weken zwanger was verschoot ze en zei ze ook 'amai ge ziet echt niks'.
Ik word zo emotioneel van zulke uitspraken en voel me mentaal dan ook superslecht, omdat ik me zo al zorgen maak of mijn baby goed groeit omdat mijn buik amper groeit. Ik zou bijna kunnen wenen als ik zulke dingen hoor! 🥺 Zeker ook met dat ik nog niks bijgekomen ben in kg maar van 62,5kg voor mijn zwangerschap, nu nog altijd maar op 60,8kg zit.
Dit is dan ook de reden waarom ik nog geen buikfoto's genomen heb 🫤.
Ik hoop dat er nog mensen zijn met dit gevoel 😔
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Ik probeer bewust topics als deze te vermijden maar af en toe ben ik benieu ...
Dit gevoel had ik bij mijn eerste zwangerschap ik begon toen pas rond 20 weken boller te worden ik snap je gevoel heel goed. Zolang de baby groeit is er niks om je zorgen over te maken geniet van je zwangerschap 🩷
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Hoi Lotje. Ik heb met deze topic echt niets willen losmaken bij andere mama’s.
Het spijt me dat je u zo moet voelen en dat je nog niet kan pronken met je buikje.
Probeer het misschien ook even vanuit een ander perspectief te bekijken; je kunt wellicht nog in je normale kledij, en ook na de zwangerschap zullen deze snel terug passen.
Al bij al ben ik daar ook een beetje jaloers over, want ik ben zelf al 5-6 kilo bijgekomen, heb al heel wat andere kledij moeten kopen (in t begin grotere maat, en nu zwangerschapskleding omdat die ook niet meer passen), en heb zo helaas ook al miskopen gedaan.
Ik hoop dat je buikje snel komt, zodat je wat zekerder kan zijn!
Bedankt om je ervaring hier te delen. Je bent zeker niet alleen! 🫶🏻
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Hey! Ik zit in hetzelfde schuitje. Nog niets bijgekomen, zit ook nog niet op mijn startgewicht wegens nog altijd misselijk en afkeer van eten. Ik heb deze bezorgdheid uitgesproken bij mijn gynaecoloog en die zei dat zij het liefst gewicht ziet bijkomen vanaf de 2de helft vd zwangerschap want nu is de baby eigenlijk zelf nog niet groot/zwaar (200g ofzo) dus hoe meer je nu bijkomt hoe moeilijker je het er weer afkrijgt. Ik vind het zelf soms ambetant omdat we het aankondigen en je niets ziet 😅 maar dan trek ik me op aan het feit dat alles goed gaat met de kleine en het dan wel later komt. Mijn mama was 30kg bijgekomen toen ze in verwachting was van mij en zij is zelfs 'jaloers' op mij dat ik nog niets heb. Het komt bij ons ook nog wel! 🫶😘
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Je kan mijn foto hier op de topic terug vinden tegen over de andere dames heb ik ook nog geen ‘buikje’ geef het tijd het is niet erg dat je nog geen buikje hebt
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Ik ben 18+2 vandaag en je begint nu te zien dak zwanger ben. Al mn 4de kindje (4de dochtertje 🩷🤰🏼🙈). Toch ben ik naar het einde toe altijd erg zwaar. We zijn allemaal anders zwanger. Dat buikje komt wel.
4 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Wat een zwangere vrouw toch allemaal moet horen.. Bij mij is het wat omgekeerd. Ik heb sowieso overgewicht en had al een blubberbuik die sinds begin van de zwangerschap heel opgeblazen staat.. Mensen zeiden dus al vroeg “je ziet het al”, terwijl ik gewoon megaveel last heb van mijn opgezwollen darmen en maag. En door altijd al mijn buik te verstoppen, heb in die neiging nu nog.. Ik wou dat mensen hun commentaar wat voor zichzelf hielden. Ook de goedbedoelde. Ik hoop dat je binnenkort kan genieten van een boller babybuikje.
4 maanden geleden
Reactie op Maité87
Hey Lore, hoe weet je dat je veel vocht vasthoudt?
Hoi! Wel, voor ik zwanger werd was ik fervent bodybuildster. Maar sinds ik zwanger ben, lukt dit helaas niet meer zo goed.
Ik heb jaren achter de rug waar vet% omhoog en omlaag werd gebracht en weet wel goed wat welke voeding met je lichaam doet, en ook qua vochthuishouding.
Eens je daarin getraind bent zie en voel je zelfs het verschil.. ☺️
4 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Hoi Lotje. Ik heb met deze topic echt niets willen losmaken bij andere mama ...
Hey LoreBaby, zeker niks van aantrekken, je mag posten over wat je wil eh! Ik wou gewoon even mijn gevoel kwijt omdat ik me de laatste 2 dagen zo onzeker hierover voel.
Het is ook wel waar wat je zegt, ik kan nog in al mijn gewone kleren en ik zal mss nadien sneller terug mijn lichaam van ervoor terug hebben omdat er minder kg af zullen moeten. Maar toch verlang ik naar een zwanger buikje dus het mag gaan komen ❤️