31 Reacties
3 maanden geleden
Ik wil graag borstvoeding proberen, maar ik heb ook totaal geen idee hoe dat zal verlopen of hoe je dat moet aanpakken (wat moet je allemaal in huis hebben? Moet je ook flesvoeding in huis hebben? Wat als je ergens naartoe gaat? Gaan we ook kolven? Wat met werk enzo?😅).
Ik heb dus ook nog veel vragen zonder antwoord 😅 tijdens het kennismakingsgesprek met de vroedvrouw heb ik dit wel gezegd en rond de 30w moet ik nog eens contact opnemen, dan zal ze tijd nemen om alles goed te overlopen 😊
3 maanden geleden
Ik wil graag borstvoeding geven. Ik ga er een workshop sessie over volgen om meteen beetje voor te bereiden. (En ik hoop dat ze me geen synthetische hormonen hoeven toe te dienen bij de bevalling, zodat de natuur haar gang kan gaan)
Verder laat ik het op me af komen.
Het is miljoenen vrouwen in het verleden gelukt, dus hopelijk lukt het mij ook.
Moest het toch niet lukken hebben we tegenwoordig de luxe om alsnog over te stappen op flesjes.
3 maanden geleden
Het is bij mij mijn tweede kindje en ik ga opnieuw volop voor borstvoeding. Bij de eerste ging dat bij mij heel vlotjes en dan is het ook gewoon enorm handig. Je hoeft niets in huis te halen (al kreeg ik wel de tip, en heb die ook gevolgd, om een bus poeder en een flesje in huis te halen voor de gemoedsrust), je hebt je eten altijd bij op temperatuur, ik vond het ook enorm fijn om een goede band met je kindje op te bouwen, je moet niet afwassen, om maar te zwijgen over de gezondheidsvoordelen voor je kindje. In mijn ogen is het belangrijkste om het te doen slagen, erin geloven dat je dit kan. Lang geleden was er geen flesvoeding en dat ging ook, dus niet te veel stress en dan loopt dat wel los. Ik kreeg van mijn vroedvrouw ook de tip om prenataal te kolven, dit gaf mijn zelfvertrouwen aangaande borstvoeding ook wel een boost, zo wist ik op voorhand al dat er al iets te verkrijgen was (paar druppels colostrum meer niet hoor) en was ik precies gerust dat de baby ook wel ging kunnen drinken. En als laatste wil ik nog meegeven dat er absoluut niets mis mee is om flesjes te geven als je stress krijgt van de borstvoeding of compleet uitgeput geraakt of je er gewoon niet comfortabel bij voelt. Het allerbelangrijkste blijft een gelukkige mama natuurlijk. Maar als je twijfelt zou ik het zeker een kans geven. 👍
3 maanden geleden
Borstvoeding.
2x met veel problemen gestart maar super blij dat ik heb volgehouden.
Enige "nadeel" in mijn ogen is dat het moeilijker/meer gedoe is om je kleintje uit te besteden (weggaan, uitslapen,..). Voor de rest alleen maar super handig en een beetje magisch.
Kijk er echt naar uit want zal de laatste keer zijn (:
3 maanden geleden
Ik ga ook proberen borstvoeding te geven, we zien wel of dat lukt. De vroedvrouw raadde aan om me in te lezen dus heb het dikke boek van La Leche League gekocht (tegen een prijsje via Vinted). Moet wel nog beginnen lezen maar de intentie is er 🙈 in september volg ik ook een sessie rond borstvoeding.
3 maanden geleden
Reactie op julie1998
Kan dit vanaf het begin? Ik wil dit ook heel graag doen.. Maar aan iedereen ...
Ben ik ook wel benieuwd naar! Momenteel heb ik het in mijn hoofd dat ik zo snel mogelijk (liefst meteen) uitsluitend wil kolven