27 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Maité87
Ooohn zeg.. ik erger me daar net altijd een tikkeltje erger aan wanneer het ...
Ja. Een heel goed gevoel! Alleen ben ik op vlak van mijn gewicht gewoon gevoeliger voor de opmerkingen.. ik ben geboren op 40w met 2,200g qua gewicht en dus altijd gehoord dat ik te mager was. Ben dan bijgekomen, vnl spieren, maar ook gewoon vet door mijn hormoonhuishouding die niet in evenwicht is (weet ik nu pas). Dit zorgde wel dat ik veel minder snel ziek was. En dan krijg je te horen dat je te dik bent..
de gynaecoloog is heel vriendelijk. Vooral de opmerking van de endocrinoloog schoot in een verkeerd keelgat bij mij!
Ook de vroedvrouw gaf aan dat ik moest opletten op mijn gewicht en af en toe mezelf moet wegen om te zien dat het onder controle blijft en/of het geen vochtophopping is door verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging. Heb dan aangegeven dat ik geen weegschaal in huis ga halen, maar ik gerust elke controle erop wil gaan staan en dat mijn vriend wel zal zeggen als ik te veel bijkom. Vond ze oké.
Op vlak van voeding en gewicht weet ik wat ik moet doen, maar wordt altijd heeeeeel onzeker als ze er iets over zeggen. Bv. je moet voldoende snacken en liefst gezonde snacks, maar ik krijg op mijn werk geen extra pauze of tijd om iets te snacken, dus moet dit doen tussen het helpen van klanten etc.. ik snack dus 3u aan een stuk, maar eet in die tijd 1/2 tot 3/4 appel op.
4 maanden geleden
Reactie op elighes
Ik weet zo nog niet, er zijn andere zaken nog gezegd geweest (niet over bod ...
Mensen kunnen soms echt gemeen zijn, als ik dat hier allemaal zo lees. Ben ik blij dat ik geen schoonmoeder heb en enkel een schoonvader die geen commentaar geeft, liever dat dan dan eentje die zulke dingen zegt
4 maanden geleden
Mijn oma kan er ook wat van. “A zo’n buik dat jij al hebt! Dat kan toch niet met 18 weken?” Tja oma, blijkbaar wel hè. Wat wil je dat ik doe, er een gaatje in prikken?
4 maanden geleden
Dingen die ik al gehoord heb sinds mijn aankondiging:
- Ik vond het gelijk al dat je dikt stond.
- Amai je bent al uitgezet, pas jij nog in je broeken?
- Blij zeker dat je borsten eindelijk gaan groeien?
Allemaal gelijkaardige dingen.
Ik vind dit verschrikkelijk en voel mij hier heel onzeker over. Ik vind dat mijn lichaam eigenlijk nog steeds wat hetzelfde is, dus het lijkt alsof ze nu gewoon een freepass hebben in bodyshaming.
Ik ben nu 15 weken en het is mijn eerste zwangerschap 💙
4 maanden geleden
Mijn schoonmoeder was enkele weken geleden, toen ik nog afviel van de constante misselijkheid, helemaal los aan het gaan over haar zwangere buurvrouw en hoe die constant zat te snoepen toen ze voor een etentje waren uitgenodigd en maar bleef eten toen iedereen al klaar was. En dat ze nu al super dik was geworden. Ze vond het duidelijk heel vermakelijk... Ik kon alleen maar denken 'wie weet wat ze over mij gaat zeggen over enkele maanden'... Vervolgens begon ze te stoefen over hoe zij niet dikker is geworden tijdens haar zwangerschappen en een mooi klein rond buikje had. Mijn schoonmoeder is eigenlijk veel te dun en heeft ondergewicht, ik weet niet of het ergens onzekerheid is waardoor ze altijd zo kan afgeven op vrouwen die wat voller zijn. Maar ik ben nu dus super zelfbewust over mijn eigen lichaam dat aan het veranderen is als we op bezoek gaan. Ze hebben een groot zwembad, maar daar nog in bikini of badpak lopen voelt nu niet fijn, ik ben bang voor wat ze over mij zal zeggen tegen anderen.
4 maanden geleden
Jup, doen ze bij mij ook... Had zin in een snoepje en al direct "da's niet gezond, zit niets van voedingsstoffen voor de babies in en blijft alleen maar plakken, je gaat nog genoeg kilo's bijkomen doorheen je zwangerschap, probeer echt vooral gezond te eten!"... En dan na een stom snoepje! Heb de zak gewoon uit colère weggesmeten in de vuilbak toen 🙄
4 maanden geleden
Wat is dat toch met mensen die denk dat als je zwanger bent je ook ineens het recht hebt om een mening over iemand lijf te hebben?
En niet allen familie, maar wild vreemden en zelf in de zorg. Precies waar je, je gesteund moet voelen, voel ik alles behalve dat.
Ja ik heb miss overgewicht maar wat geeft je het recht om ervan uit te gaan dat ik toch wel weer zwangerschaps diabetes krijg (1e we, 2e niet)…. Based on what? Puur mijn uiterlijk… want vragen over voeding of levensstijl ho maar….