27 Reacties

4 maanden geleden

Of mijn schoonmoeder “amai, ik had dezelfde buik als u opt einde van mijn termijn” toen ik 3 maand was. Lik oke proficiat? Moeje ne lekstok hebben?

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Of mijn schoonmoeder “amai, ik had dezelfde buik als u opt einde van mijn t ...
Niet te doen toch! Wat is je meerwaarde hier?! 🤭😂😂

4 maanden geleden

Helaas ook al meegemaakt! Laatste was ik in een tankstation om een chocobroodje te kopen als ontbijt (vind die echt heerlijk 🤤 ). Mevrouw achter de kassa zegt “da’s ook niet meer voor lang” (mijn buik is al redelijk dik), waarop ik antwoord “toch wel, het is pas voor december, waarop zei antwoord: “dan ga je toch wat minder moeten bijkomen”. Ik kon het echt niet laten en heb geantwoord: “grappig, want ben nog geen kilo bijgekomen” (wat toen ook zo was). Echt schande, maar duidelijk jaloezie, want dan begon ze te vertellen dat bij haar zwangerschappen je pas iets zag op 7 maanden en hoe jammer ze dat wel niet vond.. kijk, alle respect dat je dat moeilijk vindt, maar echt no reason om daarom te gaan bodyshamen. Ik ben trouwens supertrots op mijn dikke buik! 💙

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Of mijn schoonmoeder “amai, ik had dezelfde buik als u opt einde van mijn t ...
😂😂 geef ze allemaal ne 🍭, hilarisch!

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Niet te doen toch! Wat is je meerwaarde hier?! 🤭😂😂
Schoonmoeders 🤪 (alleh de mijne toch)

4 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Helaas ook al meegemaakt! Laatste was ik in een tankstation om een chocobro ...
En OF je trots moet zijn erop!! You made that little human!!

4 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Helaas ook al meegemaakt! Laatste was ik in een tankstation om een chocobro ...
Oh my god, je moet maar durven!!

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Schoonmoeders 🤪 (alleh de mijne toch)
Ik hoop dat ze het wel al lachend bedoelde 🤭

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Ik hoop dat ze het wel al lachend bedoelde 🤭
Ik weet zo nog niet, er zijn andere zaken nog gezegd geweest (niet over bodyshaming dan) die me wel overtuigen dat ze het meent… Zoals “jullie hadden moeten wachten” of tegen mijn vriend (haar zoon dus) “ik ben er nie eens van overtuigd dat jij achter die keuze stond” offf toen we de naam zeiden dat we willen heeft ze (en nog steeds) constant met andere namen zitten afkomen die zij mooi vind en zegt ze dawe ons nog nie mogen focussen op zie naam maar sorry madam onze keuze staat vast… gij hebt uwen tijd gehad 🫢

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Ik weet zo nog niet, er zijn andere zaken nog gezegd geweest (niet over bod ...
Mijn oma zei toen we het gingen zeggen aan haar daar iets grappigs van! Het ging over als we al een naam hebben, waar wij altijd “nee” op antwoorden om geen vragen erover te krijgen verder & oma zei “je moet een naam kiezen die jullie mooi vinden, maakt niet uit welke”. Waarna ze vertelde dat toen de doop van me nichtje Karen was, de vader van mijn tante zei “Karen is zo een lelijke naam, ze had Sofie moeten noemen” en oma heeft toen blijkbaar geantwoord “maakt dan zelf een Sofie” 😅

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Ik weet zo nog niet, er zijn andere zaken nog gezegd geweest (niet over bod ...
Ma wablief???? Een typische stereotiepe schoonmoeder dus. Hoe vreselijk zeg

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Ma wablief???? Een typische stereotiepe schoonmoeder dus. Hoe vreselijk zeg ...
Ja voila, dat is het helemaal

4 maanden geleden

Mijn mama wreef over mijn buik en zei: nu kunt ge alles laten hangen he 🤨🤨🤨

4 maanden geleden

Bij mij is het eerder omgekeerd.. Ik heb bijna nog geen buik, een mini-bolling en ik krijg hier ook commentaar op waar ik mij aan stoor. Reacties als 'amai ge ziet niks' en 'amai ik had op die termijn al meer buik' of 'amai zover al en ge ziet niks da zal een kleintje worden'. Leuk om me nog wat onzekerder te maken!!

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Bij mij is het eerder omgekeerd.. Ik heb bijna nog geen buik, een mini-boll ...
Ik zweer het, ze vinden altijd wel iets om commentaar op te geven… ofwel is uwen buik te klein of te groot of ge hebt te veel kwaaltjes te weinig kwaaltjes… je begint te vroeg aan de babyspullen ofwel ist te laat. Tis altijd iets 🙄

4 maanden geleden

Ik heb tijdens het traject al vaak het gevoel gekregen van bodyshaming. Moest bij de endocrinoloog zijn voor de diagnose PCOS en die zei “je moet zeker 3 kg afvallen of je zal nooit zwanger geraken” en “je mag geen suiker in je koffie en thee doen en amper frisdrank drinken” toen heb ik wel mijn mond open gedaan. Ben afgestudeerd als diëtist, drink nooit koffie (thee is zonder suiker) en frisdrank drink ik amper… heb mij toen daar wel enkele maanden echt slecht over gevoeld! Oké, ik woog niet weinig (84kg) MAAR ik kweek heeeel snel spieren en spiermassa weegt nu eenmaal ook. Dit was in juni vorig jaar. In september gingen we terug naar de gynaecoloog en haar eerste vraag was “ben je vermagerd?” ik had toen ook al duidelijk aangegeven dat ik mezelf niet weeg omdat het getal zeer triggerend is voor me.. maar ik merkte wel dat me omtrek was afgenomen.. op 12 weken moest ik me wegen (me gewicht is blijkbaar vnl belangrijk in kader van pre-eclampsie. Vochtvasthouden etc..) en toen woog ik 74 kg. In een jaar tijd en 12 weken zwanger 10kg vermagerd. Op 16 weken opnieuw wegen +1,5 kg en de gynaecoloog zei “het valt mee de gewichtstoename” waardoor ik me nu weer slecht voel…

4 maanden geleden

Bij mij ook heel verschillende reacties. De ene zegt ‘ma je ziet nog niets, ik ken er die al dikker waren hoor’ & als ik dan toekom in een losse stoffen broek met rekker waarop ze vragen ‘zo deftig gekleed?’ & ik moet zeggen dat ik niet meer in mijn jeansbroeken kan, is het van ‘amai, nu al zoveel verdikt?’ Dusja, het is nooit goed voor iemand anders & vaak is het de generatie van onze ouders die altijd wel iets van commentaar hebben..

4 maanden geleden

Been there ! Hoever ben je nu? Kzeg 17 weken. Amai (ze keek ondertussen naar mijn buik) das wel nog lang e en al zo een buik… Toen ik net bevallen was van mijn eerste zoontje en ik was net thuis van het ziekenhuis zei mijn schoonmoeder: amai, er zit daar nog eentje in zeker. Zorgt er wel allemaal voor dat ik onzeker ben nu en dat mij dit allemaal enorm raakt. Heel lastig want ik zou moeten genieten en pronken !

4 maanden geleden

Aan mij vragen sommigen steeds of ik echt wel zeker ben dat het er geen twee zijn 😅.. ja ik ben ZEKER.. ja maar echt zeker, JA ZEKER🥲elke zwangerschap weer opnieuw.. afgezaagd

4 maanden geleden

Reactie op Laurah5

Ik heb tijdens het traject al vaak het gevoel gekregen van bodyshaming. Moe ...
Ooohn zeg.. ik erger me daar net altijd een tikkeltje erger aan wanneer het binnen de gezondheidszorg gebeurt. Heb je verder een goed gevoel bij je gynaecoloog?