33 Reacties

7 maanden geleden

Het is innesteling bloeding heb het ook gehad

7 maanden geleden

Of wat ze ook durven zeggen na enkel weken later rekt u baarmoeder en daardoor springen bloedvaatjes maar helaas is het op een miskraam gekomen bij me

7 maanden geleden

Hi ik ben nu 4weken en 4 dagen. Op 4w kreeg ik ook bloedverlies. De eerste dag roze en de dagen daarna steeds roder tot het vrij fel was. Aangezien ik zwanger ben via ivf moest ik op 4w 1d bloed laten nemen. In de veronderstelling dat de test negatief ging zijn en dat mijn regels zouden doorkomen was mijn verbazing groot dat het toch positief was. Vandaag een nieuwe controle en die blijkt dat mijn hcg verder goed gestegen is. Mijn progesteron was wat gedaald en wat de bloeding veroorzaakt volgens de artsen. Ik moet nu een spuit zetten met supplement om het probleem op te lossen... ik duim mee voor jou dat het iets gelijkaardig is.

7 maanden geleden

Reactie op Ellenb2024

Hi ik ben nu 4weken en 4 dagen. Op 4w kreeg ik ook bloedverlies. De eerste ...
Dank je wel ! Met dat paas weekend duurt het natuurlijk extra lang om bij de dokter meer zekerheid te kunnen hebben. Niet het makkelijkste weekend … al vrees ik er wel voor ik heb nog steeds bloedingen .

7 maanden geleden

Hey, Ik heb ook al 2 weken bloedverlies bij het afvegen. Eerst begon het met licht roos en toen roder. Mijn hcg steeg wel . Donderdag hadden we een afspraak bij de gynaecoloog en zagen ze een leeg vruchtzakje . Nu moeten we volgende week donderdag terug gaan om te kijken of er een verandering is te zien. Hopelijk komt het bij jou goed🤞🏻🍀

7 maanden geleden

Heyla, hier op het moment iets gelijkaardigs aan de hand. Al 3 dagen een positieve test in mijn handen. Maar vandaag wel wat last van buikpijn en krampen. Eerst beetje bruinverlies dus dacht innestelingsbloed maar daarna toch feller helderrood bloed met kleine weefseltjes (idem heel lichte menstruatie).. nog geen bloedname gehad en afspraak bij de gyno binnen 2,5 weken.. Met paasweekend nog de gyno nog niet opnieuw kunnen contacteren. Voel me ook heel raar tov mijn eerste zwangerschap, meer down of alsof het niet klopt.

7 maanden geleden

Reactie op CR

Heyla, hier op het moment iets gelijkaardigs aan de hand. Al 3 dagen een po ...
Ik begrijp je volledig. Voor mij zou het de eerste zwangerschap zijn na twee maand te stoppen met de pil. We waren verschoten dat het direct van de eerste keer prijs zou zijn… ik voelde mijn lichaam veranderen vorige week. Sinds het bloed verlies heb ik gevoel dat dit niet meer zo is en heb ik zo raar wazig gevoel in mijn hoofd. Normaal gezien ben ik altijd heel opgewekt persoon dus misschien door de stevige hormonen schommeling. Misschien is dit puur mentaal of een teken. Ik heb geen idee! Net naar de huisarts geweest voor een bloed afname. Ze heeft ook getest op een infectie. Ze heeft ook zelf eens gekeken en heeft niks bijzonders opgemerkt. Hopelijk weet ik deze namiddag meer. De huisarts raadde een bloed afname aan enkel dagen na dag eerste bloeding voor de HCG waarden te meten. Dag van eerste bloedverlies toont nog niks in bloed dus is te vroeg. Los daar raadde ze ook aan om asap afspraak met gynaecologe vast te leggen. Zowel bij positief als negatief nieuws moet het een en andere gecontroleerd worden. Fingers crossed !

7 maanden geleden

Reactie op Pink lady

Ik begrijp je volledig. Voor mij zou het de eerste zwangerschap zijn na twe ...
Ik duim met je mee! Moet ook eind van de week bloed gaan laten afnemen. Ik heb hetzelfde gevoel dat ik me heel down voel. Alles in mij schreeuwt dat er iets mis is en ben heel emotioneel. Zo voelde ik me niet in het begin van mijn eerste zwangerschap. Het bloedverlies was wel enkel gisteren maar ik blijf constant lage buikpijn hebben..

7 maanden geleden

Hey, Ik heb dit zelf ook meegemaakt maar mijn gevoel gaf al eerdere dagen aan dat het fout aan het lopen was. Mijn lichaam liet dit echt weten. Ik had ook maar het minimale van bloed verlies. De eerste keer ben ik dan binnen de 2 dagen naar de gynaecoloog kunnen gaan. Toen was er nog niks mis maar zat ik wel 2 weken achter op schema ( zou 7weken moeten zijn en was 5weken). 4 dagen later had ik hetzelfde terug voor. Ben ik direct naar de gynaecoloog kunnen gaan en das er duidelijk een missed abortion te zien. Het vruchtje was niet meer groeit, geen kloppendhartje meer en vocht op de echo. Dus ik zou zeker contact opnemen met je gynaecoloog en een afspraak maken. Beter eens te veel gaan dan te weinig mijn gynaecoloog heeft me dit ook gezegt. Ze vinden dit zeker geen probleem!

7 maanden geleden

Reactie op Yc26

Hey, Ik heb dit zelf ook meegemaakt maar mijn gevoel gaf al eerdere dagen a ...
Mijn gynaecologe zei dat het nu nog iets te vroeg is om iets op de echo te zien dus dat ik best eerst die bloedname doe en haar dan iets laat weten om verdere stappen te ondernemen. Dus nu wachten.. 😕

7 maanden geleden

Reactie op CR

Mijn gynaecologe zei dat het nu nog iets te vroeg is om iets op de echo te ...
Kan zijn dat het inderdaad te vroeg is. Dan zou ik inderdaad ook een labo laten af nemen. Dan kunnen ze hcg opvolgen. Hopelijk geeft het goed nieuws 🍀

7 maanden geleden

Reactie op CR

Ik duim met je mee! Moet ook eind van de week bloed gaan laten afnemen. Ik ...
Hier helaas geen goed nieuws. HCG waarde volledig naar beneden. Morgen afspraak maken bij gyneco. Het was mooi geweest had het van de eerste keer gelukt. Nu ben ik bang dat het toch niet zo eenvoudig zal lukken … hoeplijk heb jij beter nieuws !

7 maanden geleden

Reactie op Pink lady

Hier helaas geen goed nieuws. HCG waarde volledig naar beneden. Morgen afsp ...
Veel goede moed in de komende periode 😔❤️

7 maanden geleden

Reactie op Pink lady

Hier helaas geen goed nieuws. HCG waarde volledig naar beneden. Morgen afsp ...
Oh wat jammer! Heel veel moed en sterkte in deze periode. Heb zelf ook een paar maand geleden een miskraam gehad... ik duim dat het terug snel mag lukken voor jullie... als het een troost kan zijn, het is toch een teken dat jullie zwanger kunnen worden... wij hadden 1,5 jaar geprobeerd zonder een positiev🤔🫣

7 maanden geleden

Reactie op Ellenb2024

Oh wat jammer! Heel veel moed en sterkte in deze periode. Heb zelf ook een ...
Dank je wel Ellen! Ik trek me hier zeker aan op! Ik was net een maand gestopt met de pil dus het was eigenlijk van de eerste keer prijs. Het ging waarschijnlijk iets te vlot. Hopelijk is de volgende keer mijn lichaam er echt klaar voor en nestelt het eitje mooi in. Hopelijk slechts een kleine tegenslag voor een mooi resultaat te bereiken. Ik lees heel veel tegenstrijdige zaken. Heb jij een cyclus gewacht of terug direct aan de slag gegaan?

7 maanden geleden

Reactie op Pink lady

Dank je wel Ellen! Ik trek me hier zeker aan op! Ik was net een maand gesto ...
Hey, aangezien ik in een ivf-traject zit liep dat bij mij wat anders. Ik was 7w toen men op de echo een lege vruchtzakje en dus een missed abortion zag. Men heeft eerst gewacht om het spontaan te laten komen maar dat gebeurde niet en toen kreeg ik medicatie waarna ik een heel zware bloeding kreeg. 4 weken later kreeg ik mijn regels maar bij bloedcontrole (om te kijken of ik terug kon starten in het traject) zag men dat er nog steeds hcg in mijn bloed zat. Blijkbaar was nog niet alle weefsel weg... dat hebben ze dan verwijderd en kreeg ik voor 1 maand de pil zodat mijn baarmoederslijmvlies zich kon herstellen... nu eerste terugplaatsing na het miskraam en het embryo heeft zich direct terug ingenesteld. Mijn bloedverlies is wel zo goed als gestopt en mijn hcg stijgt. Op de laatste bloedcontrole gisteren was het gestegen maar iets minder dan verwacht maar wel binnen het normale... het is wel spannend en heb best wel wat schrik... nu afwachten tot volgende week... Wat jou betreft doe wat voor jullie goed aanvoelt... het is een heel pril miskraam dus het is niet zo erg om al terug te proberen. Voelt het voor jou beter om even te wachten dan is dat ook oké...

7 maanden geleden

Even tussentijdse update.. Deze ochtend bloed laten trekken, HCG was 134. Maar rond 16u werk ik mega duizelig, klam, zweten, gevoel van flauwvallen. Dus de huisarts stuurde me door naar het spoed om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Op de echo was uiteindelijk niets accuut te zien. Geen buitenbaarmoederlijke, geen vochtophoping maar ook nog geen vruchtje. Was te vroeg. Alles leek opt eerste zicht wel oke. Dus nu moet ik zaterdag weer bloed laten trekken om te zien of mijn HCG omhoog gaat. En als ik terug felle krampen krijg al vroeger binnen gaan. Dus kleine geruststelling maar weet eigenlijk nog niets

7 maanden geleden

Reactie op CR

Even tussentijdse update.. Deze ochtend bloed laten trekken, HCG was 134. ...
Heftig traject! Ik hoop echt oprecht dat het allemaal hierna in stijgende lijn gaat voor jou! Probeer gewoon rust te vinden in tussen tijd, want stress en angst is ook niet gezond nu🤗

7 maanden geleden

Reactie op CR

Fijn dat er voorlopig geruststellend nieuws is. Ik duim mee voor zaterdag

7 maanden geleden

Reactie op CR

Ik blijf duimen ! Veel success en goede moed!