Hey mama’s
Iemand ervaring met het hebben van zeeeer wisselende bloeddrukken?
Ik neem sinds 12 weken asaflow wegens verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging/pre-eclampsie doordat ik aan alle voorwaarden voldoe.. sinds het begin van mijn zwangerschap was mijn bloeddruk vrij stabiel (rond de 12/8 en 12/9, wat voor mij al hoger is dan normaal). Nu zijn ze al iets meer dan een week constant hoger (14/9, 13/9, 13/10 en slechts héél sporadisch eens 12/9. Dinsdagavond zijn we langsgeweest in het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk 15/9 was en ik me ook niet goed voelde. Daar bleek dat mijn bloeddruk in rust/liggend nog oké genoeg ik om niet iets extra te moeten nemen. Mijn bloeddruk rechtop stilzittend, is te hoog. Donderdag moet ik opnieuw aan de monitor voor mijn eigen bloeddruk opnieuw in het oog te houden. Maar ondertussen heb ik nu al in de ochtend een bloeddruk van 8/7 gehad en ‘s avonds eentje van 10/8.. wat ook niet zo goed is, maar dan eerder te laag. Ook voel ik me al twee dagen weer heel mottig met veel hoofdpijn (wat niet veel mindert met dafalgan) en opnieuw bloeddruk rond de 13/9 en 14/9.
Ik begin me nu wel zorgen te maken en weet ook niet goed wat ik moet denken en/of verwachten voor de rest van de zwangerschap.. ons sprotje groeit trouwens wel mooi en goed.
Ben bang voor pre-eclampsie omdat ik weet welke gevolgen het kan hebben. Iemand tips? Iemand ervaring met die bloeddrukken?