12 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook al enkele weken last van een hoge bloeddruk (15/10 was hoogste meting). Moet er wel bij zeggen dat ik ook al even lang zwangerschapsgingivitis (ontsteking tandvlees) heb waardoor ik moeilijk jan slapen van de pijn en al 2 antibiotica kuren heb moeten nemen. De drempel om van hoge bloeddruk te spreken ligt op 14/9 werd mij verteld. Voorlopig legt men de oorzaak bij de pijn + niet kunnen slapen en gaan ze ervan uit dat hij wel terug zal zakken eens minder pijn en ik dus kan recupereren. Ik zit ook met zwangerschapsvergiftiging in mijn hoofd maar blijkbaar zouden he gemeten waardes dan echt wel nog een stukje hoger moeten liggen en je je ook algemeen echt ziek/grieperig moeten voelen. Voorlopig zou mijn baby van niets last hebben. Hopelijk is dat bij jou ook zo en moet de oorzaak van je hoge bloeddruk elders gezocht worden? Niet twijfelen om op extra controle te gaan als je het idee hebt dat het niet goed gaat met jou of de baby, vertrouw op je gevoel!!
Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en wordt je bloeddruk stabieler.
2 maanden geleden
Reactie op Isabelle31
Hier ook al enkele weken last van een hoge bloeddruk (15/10 was hoogste met ...
Mijn waarden de vorige keer in het ziekenhuis zelf lagen nét op de rand wanneer ik neerlag en te hoog bij zitten.
De baby doet het gelukkig wel goed, met mij gaat het minder. Ik ben heeeel snel buiten adem (een gesprek houden is soms al een zware inspanning), elke dag wel wat hoofdpijn (de ene dag meer dan de andere en de ene dag helpt dafalgan, de andere niet) en voel me ook gewoon zwak/flauw met gevoel dat ik ga flauwvallen soms.
2 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Mijn waarden de vorige keer in het ziekenhuis zelf lagen nét op de rand wan ...
Ik zou hier vooral even met de gynaecoloog over praten. Ikzelf heb een zwangerschapsvergiftiging gehad en dat voel je niet altijd aankomen. Als je bezorgd bent, praat je best even met een zorgverlener, die kunnen altijd het beste advies geven en ingrijpen indien nodig.❤️🩹
2 maanden geleden
Reactie op Laurah5
Donderdag heb ik een nieuwe afspraak en voordien extra onderzoeken om zwang ...
Laat zeker weten hoe het was! Hopelijk goed nieuws 🍀
één maand geleden
Reactie op Isabelle31
Laat zeker weten hoe het was! Hopelijk goed nieuws 🍀
Bloeddruk blijft niet oké. Bovendruk is te hoog, onderdruk net goed genoeg. Ben vandaag thuisgeschreven van het werk tot na de bevalling. De hoop is dat extra rust zal zorgen dat het minder snel achteruit zal gaan. Dinsdag opnieuw monitor, moet van dichterbij opgevolgd worden omdat het opeens snel is gegaan. Ze willen de opstart van medicatie zo lang mogelijk uitstellen, net als de bevalling.
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Bloeddruk blijft niet oké. Bovendruk is te hoog, onderdruk net goed genoeg. ...
Hoeveel staat je bloeddruk dan zo gemiddeld momenteel? Hier ook voorlopig halftijds thuisgeschreven tot de bevalling maar niet evident als zelfstandige…
Spreken ze momenteel van een verhoogde kans op vroeggeboorte?
Hopelijk alles oke met de baby momenteel 🍀Dat het thuis zijn je deugd mag doen!
één maand geleden
Reactie op Isabelle31
Hoeveel staat je bloeddruk dan zo gemiddeld momenteel? Hier ook voorlopig h ...
Ergens tussen de 145/92 en 149/95 blijft hij schommelen wanneer ik rechtop zit in rust. Maar voorlopig heb ik heel soms wel nog eens een “normalere” bloeddruk (een hoge 12/9). Ben in een week tijd veel achteruit gegaan waardoor ze geen risico’s wil nemen. Sowieso gaat er medicatie opgestart moeten, maar ze willen het zo lang mogelijk uitstellen.
Goh, met de baby gaat alles goed. Het heeft geen invloed op hem. Maar die hoge bloeddruk is door zwangerschapsvergiftiging, dus mijn gezondheid gaat steeds verder achteruit gaan zolang ik zwanger ben. Dus als ik veel te slecht wordt, MOET ik bevallen voor mijn eigen gezondheid.
Ik wou graag nog gaan werken of halftijds werken, maar ga te snel achteruit opeens.
één maand geleden
Ik moet sinds 12 weken al medicatie innemen omdat mijn bloed druk te hoog is en ik grote kans heb op een zwangerschapsvergiftiging. Ondertussen 27 weken en de dokter vind dat ik teveel ben bijgekomen ondertussen 10 kg, dus ik moet het blijven in nemen tot 36 weken en een dieet hadden ze voorgesteld. Ik woon wel in Spanje dus mss dat het hier anders is. De baby doet het goed woog op 26 weken 1kg.
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Ergens tussen de 145/92 en 149/95 blijft hij schommelen wanneer ik rechtop ...
Effectief toch zwangerschapsvergiftiging waar ze het aan toeschrijven.
Hopelijk voel je je nog lang redelijk!
Alvast een geruststelling dat de baby het goed doet!
één maand geleden
Reactie op Aldona1991
Ik moet sinds 12 weken al medicatie innemen omdat mijn bloed druk te hoog i ...
Ik neem al asaflow van week 12 om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen of het minder ernstig te hebben. Maar in een week tijd ben ik snel achteruit gegaan.
Mijn gewichtstoename was geen enkel probleem.