18 Reacties
7 maanden geleden
Intussen heb ik vandaag mijn bloed laten trekken in het ziekenhuis zelf en heb ik vanavond al mijn resultaten gekregen. Ik had contact opgenomen met mijn gynaecoloog begin deze week met de vraag of ik persé naar de dokter moest gaan, maar bij mij ging het vooral over het feit dat ik niet zo tevreden ben van mijn huisdokter... Het is toch wel voor jezelf aan te raden om van zodra je weet dat je zwanger bent, ook onmiddellijk je bloed te gaan laten trekken... Zo weet je exact hoelang je al zwanger bent, of je antistoffen tegen toxoplasmose hebt of niet, jouw waarden van je suiker, schildklier etc worden hier ook getest... Hier komt er echt heel veel informatie uit, en zo ben ik vandaag te weten gekomen dat ik geen 3 weken zwanger ben, maar 5 weken...
7 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Intussen heb ik vandaag mijn bloed laten trekken in het ziekenhuis zelf en ...
Hey Yana, ik reageer eventjes omdat ik vandaag ook mijn bloedresultaten kreeg. Volgens mijn eigen berekeningen zou ik maar 4w5d moeten zijn - 1ste dag van laatste menstruatie -, maar de dokter zei dat (gebaseerd op de hCG-waarden) ik tussen 5 en 6 weken zat. Hier was ik wel van verbaasd 😅 Ik dacht eventjes ´ach, de dokter is nog niet zolang afgestudeerd, waarschijnlijk ben ik de eerste zwangerschap die hij opvolgt, hij zal het waarschijnlijk niet goed geïnterpreteerd hebben'. Maar nu heb jij het ook! Hoe kan dit? 😅 Heeft jouw dokter extra uitleg gegeven?
7 maanden geleden
Reactie op Evy944
Is er niemand die hierover wat meer info kan geven 🙏
Hey Evy, aangezien je zo snel al naar de gynaecoloog gaat, is een doktersbezoekje misschien niet meteen nodig. De bloedafname bij de dokter is om vast te stellen dat je effectief zwanger bent en een paar onderzoeken uit te voeren (schildklier, virussen, bloedgroep ..). Zodat, als je naar de gynaecoloog gaat, je deze informatie al hebt.
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Hey Yana, ik reageer eventjes omdat ik vandaag ook mijn bloedresultaten kre ...
Hey hey, ik was zodanig overdonderd dat ik de helft van het gesprek niet meer opgeslagen heb😅 ik moet dinsdag voor mijn eerste echo gaan en ga vragen om alles nog eens rustig samen te overlopen en alle uitleg nog eens opnieuw te geven... Ik zal je sowieso dan volgende week op de hoogte houden en laten weten wat de uitleg er achter is 😉
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Mercikes, ben echt benieuwd. Voor hetzelfde geld lopen we rond met een twee ...
Ik denk echt oprecht dat die kans er bij mij in zit! Grappig dat je het nu benoemd 🤣 Ik heb van in het begin dat gevoel gehad🙈 omdat ik bij mijn laatste echo twee streepjes in mijn eitje zag🙈
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Hey Evy, aangezien je zo snel al naar de gynaecoloog gaat, is een doktersbe ...
Merci voor de info! Het is allemaal zo spannend 😅 misschien dat ik dan toch best eens ga om te weten hoe het zit met mijn bloedgroep, antistoffen voor toxoplasmose enzovoort!
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Mercikes, ben echt benieuwd. Voor hetzelfde geld lopen we rond met een twee ...
Ben nu wel benieuwd hoeveel jullie waarden zijn🤭?? Ik heb dit keer ook een hoge waarde in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschappen 🤭!!