28 Reacties

één maand geleden

Reactie op Kimberly_1993

Ik had bij de eerste controle daarvan nipt 3 cm, gynaecoloog zei om de volg ...
Bij mij ong hetzelfde verhaal. Had eerst een funnel (opening langs kant van baarmoeder) en die mogen ze niet meerekenen bij de lengte. Zat toen op 26mm. Na rust (stoppen met werken) en utrogestan is die funnel weer dichtgegaan en is de lengte weer 30mm. Heeft dus goed geholpen maar moet dus wel volledig stoppen met werken tot aan bevalling.

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

Ben aan de monitor gaan liggen, baarmoederhals is verkort dus moet plat gaa ...
Hey Lore, als het een troost mag zijn, ik loop al een paar weken rond met een BMH van 0,7cm en lig ook al weken plat met 3x/d Utrogestan, en mijn baby zit ook nog veilig in mijn buik! Nu 32w+3. Ik had op 25weken veel harde buiken en ook een BMH van 2,5cm, wat dus al nipt was. Op de controle van 28weken had ik nog maar 1,6cm en werd ik dus opgenomen voor longrijping en observatie, partustest positief. 2 dagen nadien contracties en een BMH van 0,7cm dus weeënremmers gehad en naar UZ overgebracht. Alles in combinatie (weeënremmers, platte rust, Utrogestan) heeft bij mij voorlopig wel zijn vruchten afgeworpen. Het kan ook positief uitdraaien nog zoals je ziet! Veel succes met de platte rust, het is echt belangrijk! 😊😊

één maand geleden

Reactie op marbieke

Bij mij ong hetzelfde verhaal. Had eerst een funnel (opening langs kant van ...
Stoppen met werken moest ik sowieso op 6 maand vanwege werk in Wzc. De tweede meting was zo net nadat ik gestopt was, denk mss nog wat stress van die laatste dagen en dan de vliegvakantie (7u op vliegtuig). Maar wel blij dat het goed uitgedraaid is.

één maand geleden

Misschien een domme vraag, maar hoe meten ze bij jullie de BMH op?

één maand geleden

Reactie op Linn1997

Misschien een domme vraag, maar hoe meten ze bij jullie de BMH op?
Inwendige echo :)

één maand geleden

Hey meiden, Gisteren hebben wij een pretecho gehad en op die echo was te zien dat ons meisje al met haar hoofdje in mn bekken ligt en dus veel te diep voor deze termijn. Heb nu ook stekende, drukkende pijn daar beneden. Moet ik me zorgen maken? Ben echt bang want die dame zei dat ons meisje eigenlijk klaar is om ieder moment te komen…

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

Hey meiden, Gisteren hebben wij een pretecho gehad en op die echo was te zi ...
Als je twijfelt, bel je materniteit en leg het uit. Ze zullen je zeggen of je dan moet komen of niet om na te zien. Zij kunnen je beter helpen. Mensen die pretecho's doen mogen zich eigenlijk niet zo uitlaten want dan zeggen ze soms 'verkeerde' dingen waardoor je angsten krijgt voor niets 🙃 mooie echo!

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

Hey meiden, Gisteren hebben wij een pretecho gehad en op die echo was te zi ...
Ik zou horen bij je vroedvrouw of gynaecoloog inderdaad. Een pretecho is niet bedoeld voor diagnostiek. Persoonlijk dacht ik dat indalen vanaf 30 weken kon?