28 Reacties

één maand geleden

Direct contact opnemen met jou gynaecoloog of bellen naar de materniteit

één maand geleden

Ik zou in jouw plaats zo snel mogelijk naar je vroedvrouw bellen 🙂 wie weet is het niets maar dat is niet de bedoeling natuurlijk

één maand geleden

Ik zou toch bellen voor controle

één maand geleden

Bij bloeding zou ik sowieso bellen.

één maand geleden

Ben vorige week zelf even aan de monitor gaan hangen wegens minder beweging, zonder bloed wel. Toen maakte de gynaecoloog wel heel duidelijk dat minder beweging, bloed, vocht verlies,.... tekenen zijn om onmiddellijk langs te gaan.. Zou niet twijfelen als ik jou was en bellen naar de materniteit/gynaeco..

één maand geleden

Best alles vanaf nu heel goed door communiceren naar jouw gynaecoloog en materniteit, zeker zaken zoals bloedverlies of als je indd opmerkt dat er een verschil in beweging is... Beter ze eventjes bekijken of er iets zou zijn, dan dat je thuis met twijfels zou blijven zitten.

één maand geleden

Ik zou toch eens naar de materniteit bellen, ze zeggen misschien dat je moet langskomen om alles eens te bekijken. Kan zijn dat het niks is ook. De baby heeft misschien nog niet haar vast ritme om te bewegen. Probeer daar misschien op te letten wanneer ze het meeste beweegt. Vanaf 28weken beginnen ze met een "vaste routine". Ik ben 32+2 en hier schopt ze veel smorgens en savonds.

één maand geleden

Bij bloedverlies materniteit bellen om langs te gaan en aan de monitor te hangen. Gisteren heel streng op gewezen geweest tijdens infosessie 🙈. Liever eens te veel langsgaan dan te weinig!

één maand geleden

Zeker bellen of via spoed binnen gaan. Ik ben er gisteren ook tijdens de infosessie erop gewezen dat het beter is om via spoed binnen te gaan voor hun administratie. En dat het zeker beter is om eens te veel te bellen/gaan of ongerust te zijn. Ik duim mee!💪

één maand geleden

Altijd binnen gaan bij bloed of minder beweging!!

één maand geleden

Was alles ok?

één maand geleden

Ben aan de monitor gaan liggen, baarmoederhals is verkort dus moet plat gaan liggen…

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

Ben aan de monitor gaan liggen, baarmoederhals is verkort dus moet plat gaa ...
Super om te horen dat het niets té ernstig was... Neem het platliggen maar heel serieus, en probeer zoveel mogelijk die verticale druk te vermijden. Ikzelf lig van mijn 28 weken in het UZ Leuven (ben nu 33 weken) en had van begin september al veel last van die verkorte baarmoederhals. Mijn partner had thuis zelfs een bedje in de living geïnstalleerd zodat ik geen trappen meer moest doen. Ik duim mee voor jullie, alles komt wel goed. Neem nu maar goed je rust 😉

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

Ben aan de monitor gaan liggen, baarmoederhals is verkort dus moet plat gaa ...
Hey! Gelukkig alles oke :) Mag ik vragen hoe kort jouw baarmoederhals was? Ik moest vandaag ook aan de monitor en ze zeiden me dat ik ook nie veel Overschot had, maar geen verdere info & zit me nu al heel de middag zorgen te maken 🫠

één maand geleden

Reactie op Justine96

Hey! Gelukkig alles oke :) Mag ik vragen hoe kort jouw baarmoederhals was? ...
Mijne was 2,5 en ze willen minimum 3cm

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

2,5 is de grens (zeiden ze bij mij in het ziekenhuis), alles daaronder is opname in het ziekenhuis voor observatie (en eventueel al longrijpers en weeënremmers als het echt serieus verder inkort)...

één maand geleden

Op 1,5 kreeg ik longrijping en weeënremmers en werd ik overgebracht naar een universitair ziekenhuis, waar ik dus tot op heden lig 🙈😅

één maand geleden

Hier ook platte rust. Sinds gisteren uit het ziekenhuis na 5 dagen daar te moeten verblijven. Had pijnlijke harde buiken die regelmatige contracties bleken te zijn op 29w6. Longrijping en weeënremmers gehad en nu vooral hopen dat we nog zo lang mogelijk kunnen rekken. Baarmoederhals was tss 3 en 2,5cm (afhankelijk hoeveel druk erbij kwam kijken door contracties). Obv mijn baarmoederhals gingen ze wel nog niet panikeren, was vooral door aan de monitor de contracties te zien dat alles werd opgestart. Hopelijk kunnen we het allemaal nog lang rekken 🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Lore Demuynck

Ik had dus 2,6mm en ze zeiden gewoon op de volgende echo opnieuw controle 😮☹️

één maand geleden

Ik had bij de eerste controle daarvan nipt 3 cm, gynaecoloog zei om de volgende controle opnieuw eens te kijken. Dus naar verloskwartier geweest met dat er geen gynaecoloog vrij was op dat moment. Daar was die dan 2,6 cm en uterosan voorgeschreven gekregen, nog op reis gegaan. Bij controle na men reis was die 3,6 geen idee wat er gebeurt was, verkeerde meting of die medicatie toch iets uitgedaan. 🤷🏼‍♀️