Hi iedereen!
Ik kreeg net een bericht dat ik als bijzitter ben opgeroepen voor de gemeenteverkiezingen op 13 oktober.
Is (hoog)zwanger zijn een geldig excuus om dit niet te doen? Mijn vriend zegt dat ik een doktersbriefje moet vragen, maar de kans is wel groot dat ik dan nog aan het werk ben dus dat lijkt me ergens ook wat raar.
Nog iemand in deze situatie? 🥲
Hey,
Dat is echt vervelend. Niet echt de periode waar je uren wilt op een oncomfortabele stoel zitten. ☹️
Meestal roepen ze wel meer bijzitters op dan er nodig zijn. Ik denk dat de kans groot is dat je terug naar huis gaat mogen gaan.
Ik denk dat je met een attest van je gynae of HA hier wel van onderuit kan komen. Je werkt al een ganse week, dan moet je niet nog je zondag hieraan hangen als hoogzwangere hé. Je kant het altijd proberen... Als ik opgeroepen word probeer ik het ook 😅
Ik ben ook opgeroepen als bijzitter. 🙈
Ik heb het gewoon geaccepteerd. We zijn dan ook niet hoogzwanger. Niet leuk maar ook niet het einde van de wereld.
Moesten er tegen dan meer ongemakken zijn kan je nog altijd een dokterbriefje halen, denk ik?
Ik moest bij de vorige verkiezingen gaan zitten. Ben zelf heel ziek geweest in de eerste maanden dus toen ben ik uiteindelijk ervoor naar de huisarts geweest. Die heeft een attest geschreven en die heb ik dan doorgemaild naar gemeentehuis
Ik heb een attest aangevraagd, dit omdat ik gedurende de gehele week al ga werken, mijn man in het weekend werkt die periode en ik dus mijn 3 kleine kindjes heb. Ik zou graag m’n werk volhouden al die extra’s kunnen er niet bij. Dokter begreep dit!