5 Reacties

7 maanden geleden

Ik had mijn vorige (korte) zwangerschap super veel haaruitval en er stond bijna niets meer op m’n hoofd. Gewoon ondergaan, je mag er niets voor nemen door de soort vitamines die schadelijk zijn voor je baby. ‘T is voor het goede doel. Maar ik wist daardoor wel dat het een meisje ging zijn. Nu verlies ik niets meer van haar en is het voller dan ooit… denk dus deze keer een jongen 🤰💙

7 maanden geleden

Haaruitval is blijkbaar een neveneffect van borstvoeding. Ik heb er wel last van gehad tijdens mijn laatste postnatale periode en het viel erg op omdat ik tijdens de zwangerschap zo goed als geen haarverlies had. En van zodra ik stopte met BV zag ik minder haaruitval. Ik heb helaas pas later ergens gelezen dat het blijven nemen van Foliumzuur haaruitval kan verminderen tijdens BV.

7 maanden geleden

Reactie op Naalu

Haaruitval is blijkbaar een neveneffect van borstvoeding. Ik heb er wel la ...
Ah ik ben foliumzuur aan nemen en heb er voor gekozen om geen borst voeding te geven zal het in mijn geval dan minder zijn?

7 maanden geleden

Reactie op jill van put

Ah ik ben foliumzuur aan nemen en heb er voor gekozen om geen borst voeding ...
Neen borstvoeding heeft er niets mee te maken het is onderdeel van "ontzwangeren" meeste vrouwen houden "haren vast" tijdens zwangerschap en na je 4e trimester is de hormonale balans meestal zoals voor de zwangerschap... Borstvoeding geven kan ervoor zorgen dat het later gebeurt maar hoe dan ook gebeurt het .

6 maanden geleden

Haaruitval heeft inderdaad te maken met je hormonen balans die terug anders wordt na de bevalling. De ene vrouw heeft er meer last van dan de andere. Maar het komt wel terug. Zo heeft de ene vrouw ook ineens tandproblemen en de andere niet. Ik had zelf wel veel uitval na mijn zwangerschap maar het is allemaal al aan het terug groeien dus nog een beetje geduld 🫣