37 Reacties
één maand geleden
Reactie op SarinaVC
Tip: Blijf voor je eerste suikertest ook volledig nuchter. Je wil niet wete ...
Ik heb wel gegeten voor die suikertest (anders hield ik dat niet vol hoor tot 's middags 😅) maar geen super gesuikerde dingen. Een Oikos met blauwe bessen, water, een cracotte... En had als waarde 102.
één maand geleden
Hoi! Ik zou ook zeer graag een badbevalling kunnen doen. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen hebben ze wel een kamer met een bevallingsbad, maar het wordt doorgaans niet erg veel aangevraagd.
Benieuwd wat de reactie van mijn gynaecologe zal zijn.
Het lijkt me zo fijn om in dat bad in verbinding te zijn met jezelf en je baby, en zoals je schrijft kan de warmte wellicht ontspannend gaan werken..
Ik heb er anders nog niet veel negatieve verhalen over gehoord, in vergelijking met de gewone rugbevallingen op bed..
één maand geleden
Hoi!
Bij de 2 vorige zwangerschappen ben ik in het ziekenhuis bevallen, maar niet in bad. Wel heb ik daar het bad gebruikt om de weeën op te vangen en de ontsluiting zo te helpen. Zeker een aanrader om de pijn op te vangen!
Nu willen we een thuisbevalling proberen en het bad zal ook zeker een rol spelen hierin. Veel succes!
één maand geleden
Ik overweeg ook al van in het begin een badbevalling.
Ik ga in Sint-Lucas in Brugge, maar daar hebben ze enkel 2 ontspanningsbaden. De gynaecologen daar staan niet open voor badbevallingen helaas.
Ik ben daarom speciaal naar Oostende geweest voor mijn 28 weken echo, omdat ze dit hier wel doen. Daar gaven ze aan dat je dag/nacht/weekend mag ontspannen in bad (als dit medisch verantwoord is) en je enkel kan bevallen in bad als de aanwezige gynaecoloog dit doet. Dit laatste is dus niet steeds het geval bij nachten en weekenden…
Bovendien moet je arbeid ook mooi vorderen, baby goed liggen, vruchtwater helder zijn, geen epidurale e.d….
één maand geleden
Als mijn gynaecologe (en partner) ervoor open zouden staan, dan deed ik dit zeker!
Ik heb dit tijdens een consultatie gevraagd en toen werd me duidelijk dat ze er niet achter staat en mij ook niet zo zou willen begeleiden.
We kregen alle risico’s te horen die erbij kunnen horen, waardoor mijn partner er helemaal niets meer wou over horen.
Als ik er alleen voor zou staan, zou ik het echter wél zo doen.
Fijn dat jouw gynaecologe jouw eigen plan, wensen en keuzes wil horen! 🪶
één maand geleden
Reactie op Sterrenmannetje
Als mijn gynaecologe (en partner) ervoor open zouden staan, dan deed ik dit ...
Wat gaf ze dan allemaal zo hardnekkig aan dat ze er absoluut niet voor open staat om het te doen?
één maand geleden
Reactie op Isabelle31
Wat gaf ze dan allemaal zo hardnekkig aan dat ze er absoluut niet voor open ...
Vastzitten van schoudertje, de beperkingen die ze als gynaecologe heeft om in te grijpen,… (geen makkelijke werkpositie)
En het feit dat er te weinig toepassing is in ziekenhuizen waar ze heel veel bevallingen doen…
Ik respecteer haar in haar vasthoudendheid en doen waar ze achterstaat. Zo zou ik zelf ook handelen.
één maand geleden
Reactie op nathix
Hoi
Wat ga je nu doen? In Oostende of toch in Lucas?
Weet je toevallig of ...
Volgens mij doen ze die epidurale niet in Lucas. Mij zeiden ze gisteren dat ik na de epidurale niet meer uit bed zou kunnen en als ik moet draaien, ze me met meerdere zullen moeten helpen/ondersteunen.
één maand geleden
Reactie op nathix
Hoi
Wat ga je nu doen? In Oostende of toch in Lucas?
Weet je toevallig of ...
Dat weet ik niet of ze dat in Sint-Lucas Brugge doen.
Ideaal scenario is momenteel dat ik zo lang mogelijk thuis blijf met zelfstandig vroedvrouw en we bellen eens het zo ver is naar Oostende om te vragen of gynaecoloog van wacht badbevalling doet. Mocht dat niet het geval zijn, of er complicaties zijn waardoor een badbevalling sowieso uitgesloten is, gaan we naar Sint-Lucas Brugge.