37 Reacties

één maand geleden

Ik wil ook graag een onderwater bevalling! Wordt bij mij in de omgeving erg aangeraden met dat ik geen voorstander ben van een epidurale :)

één maand geleden

Reactie op elighes

Ik wil ook graag een onderwater bevalling! Wordt bij mij in de omgeving erg ...
Oh echt, ik heb een naalden schrik en daarmee denk ik mss aan andere middelen want elke keer als er iets van bloed moet worden genomen heb ik echt weken mentale voorbereiding nodig, ik ben een erg moeilijke met bloed afname en daardoor een schrik ontwikkeld 😬 mss raar maar waar

één maand geleden

Reactie op Bo Jelle

Oh echt, ik heb een naalden schrik en daarmee denk ik mss aan andere middel ...
Ik heb ook een enorme prikangst!!! Moet me ook mentaal kunnen voorbereiden telkens, maar toch zal ik genoodzaakt zijn om een epuderale te nemen (wegens tweelingzwangerschap), ik heb hier in het ziekenhuis een anesthesist bij mij al langs gekregen die me alles van a-z heeft uitgelegd en die op al mijn vragen geantwoord heeft, en moet wel zeggen dat ik er veel geruster tegenover sta (desondanks de angst voor die naald)... Ik begrijp jou wel, en indien je je niet comfortabel voelt en met vragen zit, moet je zie zeker stellen aan je gynaecoloog en hij/zij zal je daar dan meer uitleg dan over kunnen geven.

één maand geleden

Reactie op Bo Jelle

Oh echt, ik heb een naalden schrik en daarmee denk ik mss aan andere middel ...
Hier hetzelfde met de naalden 😭 Moet al 2weken gaan voor de suikertest en ben het telkens aan het uitstellen (ik HAAAAAT naalden, heb er genoeg gezien dees zwangerschap 😅) In bad bevallen ben ik ook aan het overwegen, is ook onze eerste.

één maand geleden

Reactie op Lolaa1996

Hier hetzelfde met de naalden 😭 Moet al 2weken gaan voor de suikertest en ...
Hey, je suikertest niet uitstellen schat, geloof me je bent er liever vanaf ik heb ze beide moeten doen en de 2e van 3u is geen pretje hoppelijk heb je geluk en is de eerste voldoende

één maand geleden

Reactie op Bo Jelle

Hey, je suikertest niet uitstellen schat, geloof me je bent er liever vanaf ...
Morgenvroeg bellen 😭 hopelijk is de eerste voldoende inderdaad, want die lange zie ik al zeker niet zitten pfff

één maand geleden

Reactie op Lolaa1996

Morgenvroeg bellen 😭 hopelijk is de eerste voldoende inderdaad, want die l ...
Ik zal een kaarsje branden dat het de eerste keer voldoende is ☺️ want die van 3u deze was bij mij erg ik was misselijk als iets en je mag niet overgeven want dan ist afgelopen dan moet je een andere keer terug gaan om het opnieuw te doen😬 de ergste 3u van men leven maar dat verschild wel van persoon tot persoon natuurlijk en je moet nuchter zijn voor de 3u test

één maand geleden

Reactie op Bo Jelle

Ik zal een kaarsje branden dat het de eerste keer voldoende is ☺️ want die ...
Dankje 💞 En oh ocharme pf 😣

één maand geleden

Reactie op Lolaa1996

Dankje 💞 En oh ocharme pf 😣
Tis graag gedaan hoor

één maand geleden

Ik wou heel graag in bad bevallen, bij mijn tweede bevalling groen licht! Aan 5cm vliezen geprikt en vruchtwater besmeurd dus mocht niet meer in bad, uiteindelijk waren er complicaties door haar gewicht waardoor het sowieso niet zou gelukt zijn, derde bevalling werd meteen gemeld dat het uitgesloten is, deze zwangerschap is ook gemeld dat het uitgesloten is. Epidurale prikken valt trouwens enorm enorm goed mee, je ziet het zelf niet & tussen de weeën door ben je blij dat het snel gepiept is. Bij mijn eerste inleiding en bevalling en derde ingeleide bevalling nam ik aan 6cm een epidurale, heel kort nadien na een mega lange arbeid had ik plots 10cm. Ik ga terug proberen zonder zoals bij mijn tweede bevalling) als de duur van de arbeid me eens meezit hoop ik daar nog eens in te slagen tweede bevalling was ‘maar’ en toch wel 9uur de andere bevallingen 34uur en 16uur vanaf de eerste wee tjah🫠🫠) maar Anyway mocht het anders lopen en je toch voor eentje gaan! Het valt mega hard mee. Veel succes 😇😇

één maand geleden

Reactie op lacerise12

Ik wou heel graag in bad bevallen, bij mijn tweede bevalling groen licht! A ...
Ooh dankje ☺️

één maand geleden

Aja en effectief mijn ontsluiting ging sneller in bad! Algeheel ging alles sneller dan bij mijn ingeleide bevallingen, mijn tweede bevalling was geheel natuurlijk op gang gekomen op de dag van de inleiding toen ik 41w1d was. Bij mijn eerste en derde inleiding voelde mij echt geforceerd. Dat zal ook wel meegespeeld hebben dat alles zo traag ging onbewust opspannen spraken ze van, of ja mijn lichaam was er niet klaar voor aan die duur, geen idee, 😅 alleszins heb geen keuze en ik maak er het beste van .. ik ga toch terug een stuk arbeid in bad proberen doen, echter bij mijn derde bevalling mocht ik niet in bad = paniek voor mij want ja dat was mijn ‘plan’ arbeid een stukje in bad doen, ik heb wel enkele uren in de douche gezeten maar vond dit niet aangenaam. Nu probeer ik er rekening mee te houden dat het me mogelijks geweigerd zal worden, maar ik ga toch terug vragen 🤗🤗!

één maand geleden

Reactie op lacerise12

Aja en effectief mijn ontsluiting ging sneller in bad! Algeheel ging alles ...
Oh ok dankje voor de uitleg☺️

één maand geleden

Ik wou aanvankelijk ook in bad bevallen, maar mijn gynaeco zei dat hij hier niet zo fan van was omdat het blijkbaar moeilijker is om je bekken te ondersteunen als arts waardoor hij reeds enkel patiënten had gehad die zwaar waren gescheurd. Hij raadde het echter wel sterk aan voor het opvangen van de weeën, zou idd ervoor zorgen dat je sneller ontsluiting hebt! Dus nu is het plan de arbeid zoveel mogelijk op te vangen in douche/bad en de effectieve bevalling niet 🙂 hier ook zo lang mogelijk met begeleiding van vroedvrouw thuis de weeën opvangen en pas naar einde richting ziekenhuis vertrekken.

één maand geleden

Reactie op LB24

Ik wou aanvankelijk ook in bad bevallen, maar mijn gynaeco zei dat hij hier ...
Oh dankje zal daar eens over praten als ik terug ga naar de gyne

één maand geleden

Ik zou het aanraden als er geen medische tegen indicaties zijn! Bij m´n vorige bevallingen ben ik op het moment dat de weeën écht heel pijnlijk werden in bad gegaan. Dat hielp enorm. Beide keren maakte m´n ontsluiting ook een enorme sprong + je bent ineens lekker opgefrist (: De 1ste moest ik er uit om te persen. Dochter was 35 weken. Tweede keer had de aanwezige vroedvrouw er geen ervaring mee en er terug uit met tegenzin... Derde keer goede keer hopelijk ^^

één maand geleden

Reactie op Babsss40

Ik zou het aanraden als er geen medische tegen indicaties zijn! Bij m´n vor ...
Oh ok super bedankt

één maand geleden

Reactie op Lolaa1996

Hier hetzelfde met de naalden 😭 Moet al 2weken gaan voor de suikertest en ...
Tip: Blijf voor je eerste suikertest ook volledig nuchter. Je wil niet weten hoeveel ´vals positieve´ er zijn. Ikzelf, 2 vriendinnen en mijn schoonzus zijn allemaal voor die van 3u moeten gaan en bleek uiteindelijk niets. Mijn schoonzus is nu bij haar 2de zwangerschap nuchter gebleven en het was direct in orde.

één maand geleden

Bij mij hadden ze gezegd dat het bad gebruikt kan worden tijdens de arbeid, maar dat badbevallingen niet gedaan worden, jammer..

één maand geleden

Reactie op SarinaVC

Tip: Blijf voor je eerste suikertest ook volledig nuchter. Je wil niet wete ...
Dankje voor de tip! Ga ik ook doen dan