15 Reacties

2 maanden geleden

Heyy. Ik had vannacht ook pijn maar wel pijn als maandstonden. Vooral mijn onderbuik en rug. Ik had heel de nacht harde buiken gekregen ook heel de nacht naar wc voor grote boodschap. Gelukkig heb ik dinsdag afspraak. Ik was heel de nacht ongerust en heb geen 1 uur geslapen😭 en bu ben ik enorm moe pff☹️☹️

2 maanden geleden

Ik heb dit al sinds week 12. Helaas is het bij mij zover al dat er niets meer aan te doen is tot na de bevalling. Ik ging 2x/week naar de kiné hiervoor & ook osteopaat geprobeerd. Maar werd enkel erger. (SI gewricht ook ontstoken). Ik heb ondertussen een bekkenband voor wandelingen en dit helpt wel een beetje. Ook een yoga bal kan de pijn even verlichten. Voor de rest is het vooral doorbijten & aftellen 🙃

2 maanden geleden

Hey, ik heb op 15 weken mijn heiligbeentje doen kraken (ligt ergens ook in de buurt van staartbeen en heupen) sindsdien enorm veel pijn als ik plat lig en na lang wandelen. De vroedvrouw heeft kine aangeraden en ook Pilates oefeningen.

2 maanden geleden

Osteopaat en kine. Ik heb oefeningen voor thuis meegekregen die ik dagelijks doe en die wel helpen. Niet te lang wachten om hiermee te starten want komt alleen maar erger tijdens de zwangerschap (was bij m'n vorige zwangerschap zo en kon op het einde niets meer)

2 maanden geleden

Ik heb dit ook en was al naar de dokter geweest en hij had gezegd vooral crème en masseren. Want je kan er spijtig genoeg niet veel aan doen. Ook had hij gezegd dat je vaak moet gaan liggen en met een kussen onder je knieën dat eigelijk je benen hoger liggen dan je rug en dit helpt en kalmeert de rug had mijn dokter gezegd.

2 maanden geleden

Zo jammer te horen dat je weinig kan doen. Ik ga me toch snel laten opvolgen, hopelijk kan het toch wat verlicht worden!

2 maanden geleden

Geen idee of dit door bekkeninstabiliteit komt, maar ik heb echt last tijdens het zitten/stappen in mijn rechterbil? Redelijk ambetante plek, want redelijk moeilijk om daar te gaan masseren 😅.

2 maanden geleden

Reactie op Mieks_24

Geen idee of dit door bekkeninstabiliteit komt, maar ik heb echt last tijde ...
Ik heb precies hetzelfde 😣

2 maanden geleden

Hier vooral pijn in lage rug en ook tussen mijn benen (voelt soms aan alsof ik 1000km heb gefietst 😅) Dokter zei in beweging proberen blijven, vrijdag naar de kinesist voor oefeningen

2 maanden geleden

Reactie op mom٠of٠2

Ik heb precies hetzelfde 😣
Vervelend hé! Hier een bureaujob, dus echt niet ideaal! 😅 Vanavond starten gelukkig mijn wekelijkse mama en fit sportlessen, hopelijk helpt dit een beetje! Mocht ik tips krijgen, post ik ze hier!

2 maanden geleden

Ik heb niet echt een pijnlijke rug of heupen maar ik heb wel al enkele weken het gevoel dat ik spierpijn heb in mijn benen. Specifiek net boven mijn knieën. En het gaat precies niet over… Ik ben nu 25w+5 en ik heb schrik dat dit gaat blijven tot na de geboorte…

2 maanden geleden

Bij de 12 weken kreeg ik al last van bekkeninstabiliteit, blijkbaar kan dit wel door de relaxine hormonen. Helaas zeggen gynven vroedvrouw dat dit lastiger wordt naar het einde toe. Ik doe al sinds week 13 kine en het heeft enorm geholpen. Om de 2 weken zie ik de kinesist, verder doe ik de oefeningen thuis 10min maar. Ik kan veel beter zelf opstaan zonder pijn, draaien in bed, stappen, en ook met de buro job minder last na te lang te zitten. Wandelen is goed maar focus eerst op de kine zodat je je beter voelt 😉

2 maanden geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Osteopaat en kine. Ik heb oefeningen voor thuis meegekregen die ik dagelijk ...
Inderdaad. Osteopaat heb ik nog niet geprobeerd maar kine heeft veel geholpen. Hopelijk niet te veel last later 🤞

2 maanden geleden

Reactie op Naalu

Bij de 12 weken kreeg ik al last van bekkeninstabiliteit, blijkbaar kan dit ...
Goed idee, gisteren eerste osteopaat gehad, vandaag kiné! Hopelijk snel beterschap

2 maanden geleden

Ik denk ook dat ik het heb zitten.. enorm pijn bij wandelen aan mijn liezen en bovenbenen en onderbuik….niet evident met nog een peuter van 21 maanden in huis die hele tijd opgetild wil worden pff🥺🥺