12 Reacties
14 dagen geleden
Is in het begin idd even zoeken.
Voelt idd als pipi en/of scheetjes inhouden. (Je kan eventueel checken of je het goed doet door een vingeren stukje in je vagina te steken) Belangrijk is dat je niet je buikspieren opspant, die staan hier los van.
Er zijn wel veel filmpjes op YouTube die het goed uitleggen.
Ik vond vooral de oefening van de lift heel nuttig. (In 3 stappen meer aanspannen en dan in 3 stappen weer ontspannen)
14 dagen geleden
Reactie op lotje1994
Probleem is dat ik mijn prenatale sessies niet gehad heb door mijn ziekenhu ...
De kin茅 doet niet echt iets verkeerd, ze legt gewoon echt correct uit hoe je het moet doen & bij mij voelde ze ook of ik het juist deed. Echte oefeningen waren het verder niet :)
14 dagen geleden
Reactie op lotje1994
Probleem is dat ik mijn prenatale sessies niet gehad heb door mijn ziekenhu ...
De kin茅sist zei idd ook dat je na een vaginale bevalling na 6w bij haar terecht kan en na keizersnede 8w, maar dat als je echt al last hebt of complicaties hebt voor die 6w je wel al eerder mag gaan. Dus moet niet pers茅 wachten tot 6w ;)
13 dagen geleden
Direct na bevalling heb ik oefeningen gekregen voor buik en bekkenbodem in het ziekenhuis. Gradueel iets intensiever.
Kinesist daar begeleidde dat. Toch best een keertje bij een langsgaan als je kan? Met enkel een papier denk ik niet dat ik het echt correct had gedaan de eerste keer..