17 Reacties
3 maanden geleden
Ik maak dit niet mee gelukkig omdat iedereen intussen weet ik in verwachting ben van een tweeling en daarvoor veel begrip toont (ik ben ook intussen 7.5kg bijgekomen tijdens de zwangerschap in totaal), maar stel je daar maag gewoon boven en trek het je niet aan... Je buikje is iets om trots op te zijn, je bent een mini jou aan het maken ❤️👍🏼
3 maanden geleden
Ik krijg ook heel de tijd de opmerking vanja, zijnt er zeker geen 2 zo een buik! Ben 7 kilo bij nu 20 weken. Ik trek het me gelijk niet meer aan. Diegene uit mijn omgeving die het meest zijn bijgekomen tijdens hun zwangerschap zijn de slankste mensen dat ik ken dusja
3 maanden geleden
Ik ook +-7kg bijgekomen op 20w, en dan nog is ieder lichaam anders. Het doet wonderen tijdens deze periode dus weer er alleen maar trots op 😊
3 maanden geleden
Ik was 7 kilo bijgekomen op 16 weken, maar nu op 19 weken zijn er 2 van af. Ik kon de afgelopen weken niet zoveel eten, en weeg nu zelfs minder dan toen ik op reis vertrok op 13 weken.
In totaal nu dus 5 kilo er bij aan 19 weken.
Vandaag kreeg ik de opmerking: ‘amai, nog nie aan de helft en al zo zwaar !’
En dan wisten die m’n gewicht niet, enkel op uitzicht..
Ehm. Ik ben trots op m’n buikje en steek ‘t niet weg. 🫶🏻
3 maanden geleden
Ik ben een 4-tal kg aangekomen en ik krijg al weken opmerkingen over mijn buik. (Mijn buik is niet megagroot maar was wel al heel snel zichtbaar) Zelfs helemaal in het begin van de zwangerschap kreeg ik al het ‘advies’ om niet teveel koekjes te eten want ik zou teveel bijkomen.
Het is alsof je lichaam ineens een publiekelijk goed is van zodra mensen weten dat je zwanger bent. Opmerkingen die anders echt not done zijn die komen er nu vlotjes uit. Iedereen lijkt een mening te hebben die ze onmogelijk voor zich kunnen houden.
Ik ga er nu wel soms op in. Of ze doorhebben dat dit erg aanleunt bij bodyshaming. Meestal zijn ze zich er niet eens echt van bewust. Soms negeer ik het ook gewoon en ga dan gewoon door met een ander onderwerp terwijl ik een extra koekje neem 🤷🏼♀️.
3 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Ik was 7 kilo bijgekomen op 16 weken, maar nu op 19 weken zijn er 2 van af. ...
Vindt wel erg dat mensen zo’n dingen zeggen. Want soms kan een zwangerschap ons onzeker laten voelen met alles wat er verandert en dan dit nog bij.
Oooh je hebt al een mooie buik