10 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Maité87
Hey, ik was hier voor de zwangerschap enorm mee bezig. Nu voel ik me zo sle ...
Dit. Er zijn echt dagen waarop ik me zo belachelijk slecht voel dat ik denk ´ach, wat kan de pijn van de bevalling hier tegen zijn?' 😂 Eerste keer zwanger dus kan nog niet meespreken van wat er nog komen gaat.. Maar ik snap niet dat vrouwen (zoals mijn lieve mama) beslissen om dit 5 keer mee te maken. En we zijn nog maar net gestart..
Ik weet niet of ik voor epidurale zou gaan. Ik hoop dat ik dat last minute kan beslissen, zodat ik toch zelf even kan aanvoelen of ik het zonder kan? Mijn zus beviel zonder en zij zegt dat het best wel mee viel? 🫠
7 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Dit. Er zijn echt dagen waarop ik me zo belachelijk slecht voel dat ik denk ...
dat geeft hoop…. Ik denk er nog niet zoveel aan… Zoveel vrouwen deden het ons al voor… daar denk ik aan… Ik voel me nu soms al zo zwaar of in slechtere conditie dat ik me niet kan voorstellen hoe ik me zal voelen tegen het eind vd zwangerschap. Hebben jullie dat ook?
7 maanden geleden
Goh je hebt nog heel wat maanden voor je om je goed voor te bereiden en in te lezen over wat er allemaal op je af komt. Ik denk dat dat het ook minder eng gaat maken. Iedere bevalling is ook anders, dus laat je niet afschrikken door horrorverhalen in je omgeving. Een vriendin van mij was letterlijk op 15min. bevallen zonder verdoving alsof het niets was, om maar te zeggen 😅 Als je voor verdoving kiest en alles gaat goed dan ga je normaal niet afzien, ze zullen je daar nog wel alle uitleg over geven. Ik dacht er ook veel over na voor ik zwanger was. Nu ben ik alleen bezig met een goede echo krijgen en bezorgd met of alles goed blijft gaan. De rest komt later wel.
7 maanden geleden
Heb vertrouwen in je lichaam. We zijn hier als vrouw voor gemaakt. Informeer je goed, er zijn heel veel goede cursussen die je de juiste informatie en vertrouwen geven om met een positieve mindset naar een bevalling te gaan. En dit werkt, écht! Of neem een goede doula onder je arm. 😊
7 maanden geleden
Uit eigen ervaring , ik heb 2 dochters van 9 en 6 jaar. De eerste wou ik epidurale, om
De ene of andere reden heb ik zo een verschrikkelijke pijn gehad tijdens het plaatsen van de epidurale dat ik de 2e keer direct zei geen epi meer voor mij. Daarbovenop werkte de epi ook maar voor de helft van mijn lichaam, linkerkant.. dus aan de andere kant voelde ik nog steeds alles.. De 2e is dus zonder epidurale gekomen, persoonlijk heb ik die bevalling meer ervaren als een mooi moment, je beleeft alles bewuster en kan nadien ook vrij bewegen, douchen etc.. dit is een persoonlijke ervaring en niet bij iedereen het geval. Mijn schoonzus is 2 keer probleemloos bevallen met epi en zou zo terug 1 nemen. Nu zwanger van nummer 3 en ook deze zou ik idealiter ook zonder epi doen! ♥️
7 maanden geleden
2 keer bevallen zonder epidurale. Zwanger zijn vind ik persoonlijk niet even leuk, maar naar opnieuw bevallen kijk ik wel uit vreemd genoeg (:. Het voelde enorm heroïsch. Ook het idee dat vrouwen over heel de wereld doorheen de geschiedenis het ook zo deden was voor mij een houvast op de pijnlijkste momenten. Als het zo ver is, doe je gewoon waar je je goed bij voelt.x
7 maanden geleden
Reactie op S.mdn
Uit eigen ervaring , ik heb 2 dochters van 9 en 6 jaar. De eerste wou ik ep ...
Bedankt om dit te delen! 🙏🏼✨
7 maanden geleden
Reactie op nadinevpl
Goh je hebt nog heel wat maanden voor je om je goed voor te bereiden en in ...
Dankjewel jou berichtje geeft me hoop! 🥰
6 maanden geleden
Hey allemaal,
Aangezien er twee topics met dezelfde boodschap en vraag zijn geopend, sluit ik dit topic. Het topic met de meeste reacties laat ik openstaan en vind je hier: https://community.24baby.be/forum/zwanger/bang-voor-bevallen-DJJ7P0L?page=1
Groetjes,
Marleen