Goedemorgen iedereen,
Zo goed alles tot nu toe ging, lijkt het nu steeds meer slecht nieuws na slecht nieuws.
Eerst het verhoogd risico op vergiftiging. Geen reden tot paniek maar het speelt toch in je hoofd. Volgende vrijdag krijg ik daarvoor een uitgebreid onderzoek. Vervolgens uitslagen nipt test. Gelukkig is die perfect normaal en it's a boy.
Maar nu blijkt dat ik ondertussen een cmv infectie heb opgelopen. Ik word van hasselt doorverwezen naar genk waar men zal onderzoeken wanneer ik het heb gehad. Vervolgens zal op 20 weken (nu 14 weken) een vruchtwaterpunctie gebeuren om te kijken of het virus de baby heeft bereikt. En dan ook een foetale mri scan om te onderzoeken op ernstige schade. Als er ernstige schade zou te zien zijn kan men een zwangerschapsonderbreking aanbieden. 馃槩
Ik hoop zo hard dat zal blijken dat het vruchtwater niet besmet is. Maar die 6 weken wachten is nog zo lang. Hoewel ik nu al bang ben voor de punctie mogen van mij die 6 weken ineens voorbij zijn. Ik hoop dan zo op goed nieuws en dat ik terug kan genieten van het zwanger zijn zonder angst.
Ik probeer me rustig te houden en ervan uit te gaan dat alles goed zal zijn, maar dat is niet makkelijk. De grootste rampscenario's gaan door mijn hoofd, dat ik op 20 weken mijn jongetje nog zal moeten afgeven.
Ik weet dat de kans groter is dat er niks aan de hand is. Maar toch, 40 procent kans dat het virus de baby heeft bereikt vind ik toch veel. Hopelijk is over 6 weken alle angst voorbij en blijkt alles gewoon goed te gaan 馃┑馃崁