19 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Justine96
In st Lucas normaal wel? 🤭
Ze hebben daar inderdaad kamers met een bad. Maar hier mag je enkel in tijdens de weeën, niet om te persen en effectief te bevallen jammer genoeg. Ik ga daar al vast op controle 😉 Of ja zo zeiden ze me dat toch?!🤔
4 maanden geleden
Ik ben bij beide bevallingen in bad gegaan op het einde toen de pijn echt hevig werd. Dat hielp echt en had daarna in mum van tijd 10 cm ontsluiting.
1ste keer moest ik er uit om te persen want dochter was 5 weken te vroeg.
2de keer zag de vroedvrouw het niet zitten omdat ze er weinig ervaring mee had, dus er weer uit gemoeten..
Maar enorme meerwaarde wel! Je bent ook ineens opgefrist voor de laatste etappe (:
Sint Augustinus Antwerpen .
4 maanden geleden
Ik woon in Oostende en ik droomde ook van een onderwaterbevalling.
Op de laatste consultatie heb ik er met mijn gynaecologe over gesproken. Zij is absolute tegenstander om zo de bevalling te begeleiden.
Ik volg “vrije geboorte” op facebook en ik voel me verbonden met de natuurlijke wijze waarop de geboorte lijkt te verlopen…,
Na het hevige pleidooi van mijn gynaecologe volg ik haar en berg ik dat idee op.
Zij is de deskundige, niet ikzelf…
Ik begrijp je wel helemaal…
Ikzelf ben 39, en wil geen onnodige risico’s -of moeilijkheden..
4 maanden geleden
Reactie op Sterrenmannetje
Ik woon in Oostende en ik droomde ook van een onderwaterbevalling.
Op de la ...
Waarom is ze er zo radicaal tegen en ben je haar daarin gaan volgen? Moeten dan stevige argumenten zijn zowel voor jou als de baby.
4 maanden geleden
Reactie op Isabelle31
Waarom is ze er zo radicaal tegen en ben je haar daarin gaan volgen? Moeten ...
Deze wil ik wel even volgen, want ik heb ook zo’n sterke voeling met het natuurlijke aan de badbevalling, en ben ook eerder geneigd om ‘t onder de medische begeleiding zo beperkt mogelijk te houden.
Ons lijf weet heus wel dat we moeten doen. We zijn de enige zoogdieren die op deze manier bevallen..
4 maanden geleden
Reactie op Isabelle31
Waarom is ze er zo radicaal tegen en ben je haar daarin gaan volgen? Moeten ...
Ze vindt het onverantwoord. Bij moeilijkheden zoals vastzittend schoudertje is het veel moeilijker om in te grijpen voor haar vanuit die positie.
Ik denk dat wij als leek geen idee hebben van alles wat mis kan lopen… niet dat ik me hierin wil inlezen en onnodige angst wil veroorzaken. Ik heb bij mijn gynaecologe een goed gevoel en vertrouw op haar kennis en kunde. Als zíj mij niet onder water wil helpen bevallen omdat ze er radicaal tegen is, ben ik geneigd om haar te volgen. We willen allebei dat noch het kindje, noch ikzelf iets overkomt tijdens de bevalling.
4 maanden geleden
Reactie op nathix
Waar is dit dan dat ze er zo tegen zijn? Ben ook wel benieuwd waarom omdat ...
Ik kan niet spreken voor heel het ziekenhuis. Mijn gynaecologe is verbonden aan AZ Damiaan en zijzelf wil het niet begeleiden onder water.
4 maanden geleden
Ze vindt het onverantwoord. Bij moeilijkheden zoals vastzittend schoudertje ...
Dit klopt wel, ik heb 2 keer schouderdystocie gehad na elkaar. Dit terwijl dit niet vaak voorkomt! Bij mijn tweede arbeid ben ik na 5cm uit bad gehaald om de vliezen te prikken, vruchtwater besmeurd, gedaan in bad, ik…. Teleurgesteld. Maar onze dochter heeft echt erg vastgezeten, door het vruchtwater op bed bevallen, ze hadden kostbare tijd verloren als ik in bad nog had gezeten, bij de derde hebben ze meteen gezegd badbevalling uitgesloten (weeën opvangen geen probleem) ik dacht hoe groot is de kans dat ook deze weer met de schouders vast zal zitten? Helaas weer een groot kind en weer een sterrenkijker en dus weer prijs. Deze keer ist ook uitgesloten ik ga wel een deel van mijn arbeid in bad weer proberen doen. Zo heb ik toch het gevoel ook wat mijn ding te kunnen doen maar hier dus ook helaas een uitgesloten verhaal.
4 maanden geleden
Reactie op lacerise12
Dit klopt wel, ik heb 2 keer schouderdystocie gehad na elkaar. Dit terwijl ...
Maar dit is natuurlijk gezien wat er gebeurt is. Het kan maar gebeurt erg weinig. Mijn kinderen waren ook heel stevig dan heb je wel ‘verantwoorde’ argumenten + een herhaling treedt dan vaker op. Mocht ik kindjes met gewoon gewicht gehad hebben zou ik zeker een badbevalling gewenst hebben! Was dan ook enorm teleurgesteld, nu vrede mee 😊🤗
4 maanden geleden
Reactie op lacerise12
Maar dit is natuurlijk gezien wat er gebeurt is. Het kan maar gebeurt erg w ...
Bedankt voor je reactie!
Bij mij zei ze ook als argument dat hoe ouder je bent, hoe minder beweeglijk het bekken is…. Ik probeer niet te treuren maar ‘verstandig’ en vertrouwensvol om te gaan met haar ervaring, eigen persoonlijke limieten en deskundigheid.
Veel succes!
4 maanden geleden
Bedankt voor je reactie!
Bij mij zei ze ook als argument dat hoe ouder je ...
Ik moet nu ook weer vroeger ingeleid worden rond week 38 & hopelijk tot week 39 te zien hoe de situatie op het moment is maar het is al een uitgesloten zaak dat ik tot mijn uitgerekende datum mag gaan , hoe hard ik dit ook niet wil ik vertrouw toch op de kunde van mijn gynaecoloog! Als hij dit beslist weet ik dat het voor ons beide de beste beslissing is, ik ga er weer het beste van maken 💕 ook veel succes voor jou 🥰