Dag Mama's,
Wij zijn hier net als de vogels overal takken aan het verzamelen voor het nest. 😅 Tweedehands spullen, en soms ook (als het echt moet) dan nieuwe dingen.
We hebben een geboortelijst...maar kopen nu en dan toch veel dingen tweedehands.
Het is ons eerste kindje. Ik ben nu 33w....en de stress komt wat op. Ik heb plots het gevoel dat ik nog zoveel te doen heb en moet klaarmaken.
Zelfs op een zondag wil ik hier vele taakjes afkrijgen. 😅
Maar we vroegen ons hier af...hebben wij een babynestje nodig voor in het bedje?
Ik heb een voedingskussen met een hoes dat je zo kan omvormen tot nestje zie ik. Maar dat kussrn ga ik eventueel nodig hebben als die borstvoeding lukt. 🙈
Wat is jullie advies hieromtrent?
Alvast bedankt
Lieve groetjes ❤️
Gewoon in het bedje dan. Gisteren nog een hellingje gehaald voor onder de matras te steken. Beter tegen oorontstekingen/verkoudheden/reflux. Ook eentje voor in het park en de kinderwagen mee. Maar ivm dat nestje. Ik heb hier eigenlijk een puckababy piep 0-3m ook. Naar het schijnt slapen ze rustiger. Dan is dat nestje niet nodig waarschijnlijk...wat een zoektocht! 😅🙈
Ik zou het echt afraden het voedingskussen ‘s nachts te gebruiken.. heb dat bij mijn zoon 1 keer gedaan ik werd wakker en hij lag er echt met zijn hoofd in schrok me helemaal rot daarna nooit meer gedaan!! Bij mijn dochter wel het nestje van Domoo gebruikt op begin tot dat ik merkte dat ze teveel begon te bewegen.. wel die van domoo die heeft aan het hoofdje zo gaatjes voor het ademen 🥰
Wij hebben een nestje, maar vnl om beneden te gebruiken bij het slapen in het park.
Indien echt nodig kan die ook mee naar boven verhuizen. Zit ook een “band” in waarmee je het kindje kan vastdoen zodat hij niet kan rollen. Vond ik wel handig voor moest hij zo beweeglijk zijn als hij is in mijn buik
Nooit zonder toezicht in nestje laten liggen. Er zijn al kindjes in gestikt. Niet vaak maar het gebeurt. Bij ons is nestje alleen voor beneden in het park waar altijd iemand zal bij zijn.
Wij hebben van domoo het nestje (cocoon) op onze lijst gezet.
Oorspronkelijk wou ik geen nestje voor het mogelijke verstikkingsgevaar maar dit nestje is uit hetzelfde materiaal gemaakt zoals een aerosleepmatras 😊
In nestjes mogen ze alleen slapen onder toezicht en op een harde ondergrond, zelfs die van doomoo. Dit ter preventie van wiegendood. Veel baby's die er wel in slapen hebben ook moeite om nog zonder te slapen als ze er uit groeien. Wij gaan het niet doen.
Blijkbaar nooit een nestje gebruiken zonder toezicht want kan gevaarlijk zijn voor de baby.
Je kan je baby daar overdag eens insteken als jij er bij bent.
Wij hebben ook een nestje gekregen. Maar ben nu wat bang om te gebruiken.
Maar we gaan die soms gebruiken bij ons in de zetel ofz.
Ik ben wel nestje fan. Maar idd onder toezicht. Wij gebruikten het nestje vooral wanneer de baby onrustig was in zijn parkje. Boven slaapt die in een cosleeper. Mijn dochtertje heeft er ook maar paar maand ingelegen dus uiteindelijk heel veel geld voor die paar maand, vond ik het. Maar in begin maakte het haar wel vaak rustig. Dus gebruiken met gezond verstand. Zoals alles ☺️