12 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben al wat 2dehands spullen op de kop kunnen tikken die in goede staat zijn. Als je wat uitkijkt kan je mooie deals doen hoor. Nieuw vinden we het soms ook overdreven duur!

4 maanden geleden

Ik had bij mijn eerste de commode en bedje tweedehands gekocht. Ik had zelf wel een nieuw matrasje gehaald. Deze heb ik voor mijn tweede ook gebruikt. Je kunt tweedehands veel mooie dingen scoren voor een mooie prijs en het is 9 van de 10 keer in goede staat. Voor de derde heb ik nu een kledingkast, commode en bedje ook tweedehands gehaald ivm verhuizing en een nieuwe kleur. Ben er heel blij mee en het scheelt echt in de kosten. 😊

4 maanden geleden

Wij hebben een ledikant en commode bij Ikea gekocht. Samen €100, zuiver beukenhout, echt mooi en heel stevig (Singlar serie). Ikea matrasjes zouden ook heel goed zijn maar wij hebben er uiteindelijk eentje van Aerosleep gekozen. De ledikant zal dienst doen als box totdat ons kindje naar de eigen kamer gaat. (Eerste maanden cosleeper geleend van vrienden) Persoonlijk vind ik een box niet persé nodig. Overdag zal hij in de ledikant slapen en speeltijd op een speelmatje. Daar blijven we dan gewoon bij. Andere momenten in de draagzak (Ergobaby Embrace €21 via Vinted). Kast voor babykleertjes heb ik samengesteld met een houten rek en ladekast die we al hadden (Ivar serie Ikea). Ik koop liever een leuke kast voor de kinderkamer als ons zoontje wat ouder is en meer actief gebruik zal maken van zijn kamer. De eerste jaren is dit toch enkel slapen. 2dehands zijn er veel dingen te vinden. Ook in ‘mama’ facebookgroepen worden er regelmatig dingen verkocht. Vaak vind je wel eentje met mama’s uit de buurt. Nieuw is leuk, maar het vraagt wel veel budget en is niet altijd nodig. Ik vind de prijzen voor baby- en kinderspullen soms echt overdreven 🙈.

4 maanden geleden

Wij hebben het bedje, de co-sleeper en de box allemaal al tweedehands gevonden en als commode gaan we een antiek kastje zoeken in de kringloop of tweedehands en deze verven. Het was even zoeken naar onze smaak en hebben voor de box een stuk moeten rijden om, maar scheelde echt enorm veel geld en is zo goed als nieuw.

4 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Wij hebben een ledikant en commode bij Ikea gekocht. Samen €100, zuiver beu ...
Wij zitten met een hond en kan ook op de grond evt spelen maar ik wil wel een park. Ik zou het zelf restaureren en schilderen maar voelde me aan de ene kant zo schuldig omdat t 2dehands zou zijn…

4 maanden geleden

Hoi. Ik heb ook alles 2dehands gekocht. De 2dehands markt is super groot voor babyspullen en deze zijn altijd nog in heel goede staat daar babietjs niet veel stuk maken 😉 het leven is duur genoeg en trouwens veel ecologischer om spullen over te kopen. Je bent geen betere of slechtere ouder als je spullen nieuw of reused zijn. Integendeel. ☺️ de kringloop is een goede plek, maar vooral ook even rondhoren vaak laten mensen je spontaan weten om spullen over te kopen als zij al uit de babyfase zijn. Veel succes 🍀

4 maanden geleden

Reactie op wonder2024chels

Wij zitten met een hond en kan ook op de grond evt spelen maar ik wil wel e ...
Je kan prima OF een park nemen OF een ledikant. Wij kozen voor park ipv ledikant, minder mooi maar zeker heel praktisch met huisdieren. De twee zijn echt echt niet nodig. Met een goede matras kan je in een park ook slapen ☺️

4 maanden geleden

Reactie op MamaInDeStad

Je kan prima OF een park nemen OF een ledikant. Wij kozen voor park ipv led ...
Oké, maar park sta beneden en bedje zou boven staan

4 maanden geleden

Wij hebben gekozen om het bed, de kast en commode nieuw te kopen. We zijn wel gegaan voor een meegroeibedje. Als we een tweede kindje krijgen, verhuist kindje 1 naar een nieuwe kamer (krijgt dan ook alles nieuw) en kindje 2 kan dan gewoon blijven in die kamer met dezelfde spulletjes en heeft een bedje die nadien vergroot kan worden. Het park weten we zelf nog niet helemaal. In oktober is er in Meulebeke een uitverkoop van babyspullen en we denken mss dan een parkje te kopen, vorige keer vonden we dat ze daar mooiere hadden dan dat we uiteindelijk in de winkel zagen… De verzorgingstafel beneden is tweedehands, net als de wipper en een groot deel vd kleertjes. Persoonlijk vonden de de meubels tweedehands kopen niet zo leuk aangezien je nooit echt weet wat ermee gebeurd is.

4 maanden geleden

Ik heb een park €75 en bedje €50 (met een nieuwe matras) tweedehands gekocht van mensen die we kennen. De bekleding kochten we nieuw. Voor verzorgingstafel en kast zijn we nog wat de ogen aan’t uitkijken.. ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Laurah5

Wij hebben gekozen om het bed, de kast en commode nieuw te kopen. We zijn w ...
Sowieso als ik t 2dehands koop is t toch voor alles zelf te restaureren, maar als je kind 1 alles nieuw geeft en dan doorgeeft aan kind 2 maar kind 1 weer een andere nieuwe kamer dat vind ik ook niet echt fair tegenover kindje 2

4 maanden geleden

Reactie op wonder2024chels

Sowieso als ik t 2dehands koop is t toch voor alles zelf te restaureren, ma ...
Wij zijn niet handig genoeg om dat ook volledig te doen, daarmee. Kan ik inkomen, maar twee volledige kinderkamers kopen vind ik er dan ook wat over 😅 bij mijn ouders zal mijn kindje zelfs slapen in het wiegje waar zowel ik als mijn broer in hebben geslapen. Ook willen wij niet zo’n groot leeftijdsverschil tussen de kindjes, dus kindje 1 zou dan een eenpersoonsbedje krijgen. Ook kunnen we spullen van kind 1 niet verzetten naar een andere kamer aangezien we daar met twee schuine muren zitten en in de slaapkamer naast ons met 1 schuine muur. We willen het kind natuurlijk ook niet veel verder van ons laten liggen. En ik moet zeggen, toen me mama zwanger was van mijn broer mocht ik ook mijn eigen “grote kinderkamer” uitzoeken en dat vond ik wel leuk om zo echt meer het gevoel te krijgen van “ik word grote zus”. Sowieso kan je alle kinderspullen hergebruiken voor een tweede kindje.