35 Reacties
één maand geleden
Ik stond er ook eerst op om een babyborrel te doen. 16/12 uitgerekend en ik had het in maart gepland, om de feestdagen & hopelijk de meeste ziektes al voorbij te zijn. Nu hebben wij een onverwachtse kost aan de kinderkamer, waar we liever ons geld aan uitgeven. De gastenlijst ook nog eens herbekeken & achteraf gezien hadden we ook zoiets van: 3/4 zal haar toch al gezien hebben voor de babyborrel. Uiteindelijk besloten het toch niet te doen en het bezoek zoveel mogelijk te groeperen (mijn ouders en broers/zussen samen, tantes en nonkels samen, bepaalde vriendengroepen samen). Wij hadden ook mensen op de gastenlijst van de babyborrel van wie we denken ‘ja als die maar eens komen na een paar maanden is dat ook niet zo erg’
één maand geleden
Wij doen geen babyborrel... weer hoge kosten en waarom? de mensen voelen zich verplicht omte komen alsze uitgenodigd worden.. hebben liever dat ze uit eigen plezier ons een bezoek brengen. + baby is op zijn/haar gemak in zijn/haar eigen omgeving, babyborrel zijn er dan zoveel mensen dat de baby over gestimuleerd geraakt. Maar alsje dit wilt zou ik zeggen ga ervoor en veel succes! Geniet ervan 😘😘 alsje nog twijfelt, eerste keus is altijd het beste 😉
één maand geleden
Wij willen er wel een doen om een massa bezoek aan huis te vermijden. Vooral onze vrienden met jonge kinderen dan, die hier nog wel eens het huis op stelten durven zetten wanneer zij erbij zijn... of nemen de meeste mensen hun kinderen niet mee op babybezoek? Het is onze 1ste dus geen ervaring mee. Want ik denk dat ik dat ik het niet aan kan als ik met de baby op de bank zit met mijn bezoek en er ondertussen kinderen aan onze kasten hangen en alles vastgelegd wat los en vast zit (zo gaat het helaas vaak). 😬
Andere overweging is ook griepseizoen en RSV seizoen. Weken aan bezoek leek me meer kans op besmetting dan wanneer we 3 uurtjes iedereen tegelijk zien. En ik denk dat er misschien meer mensen komen wanneer ze uitgenodigd zijn voor de babyborrel dan wanneer je ze niet specifiek uitnodigd, dus ook meer cadeaus. Dat compenseerde de kost voor een zaaltje misschien wel? Hier hebben we een zaaltje voor 150 euro gevonden. Buiten ligt een speeltuintje voor kleine kinderen. Dat heb ik er wel voor over.
één maand geleden
Reactie op nadinevpl
Wij willen er wel een doen om een massa bezoek aan huis te vermijden. Voora ...
Yes dit dus! Hier ook een goedkoop zaaltje & drank is zelf te regelen, wat het ook meer schappelijk maakt. ‘T is niet dat we daar een fancy bedoening van willen maken . Maar gaan denk ik enorm genieten van de rust als ze er is & dat gaat niet als je elke dag rekening moet houden met wie er wanneer komt 🫠
één maand geleden
Reactie op Robbievp
Wij doen geen babyborrel... weer hoge kosten en waarom? de mensen voelen zi ...
Ik heb op elk feestje altijd meer eruit gehaald dan wat ik erin steek… dus denk dat je dit uiteindelijk zo duur maakt als je zelf wil & bij ons gaat er volgens mij ook niemand zich verplicht voelen om te komen… ik heb mij allesinds nog nooit zo gevoeld 🫠😂 maar langer dan 3uur hoeft het ook niet te duren & niemand mag haar vasthouden
één maand geleden
Reactie op Tab_95
Voor de mama’s die wel een babyborrel doen: hoeveel mensen nodigen jullie u ...
Hier ook tussen de 75-100 pers
één maand geleden
Ik ben zelf uitgerekend voor 5 december en wij hebben beslist om de babyborrel te geven midden februari, dit op de dag dat mijn ventje en ik 4jaar samen zijn, en ook de keuze om het binnen de drie maanden achter de rug te hebben, 1. Voor het bezoek en we beiden wel een grote familie hebben, en 2. Ook omdat onze geboortelijst nog tot drie maanden na de geboorte blijft openstaan en we toch een klein stressje hebben van hoeveel daar zal van overblijven🤭😅
Ik steek dan ook al een uitnodiging (extra klein kaartje) bij het geboortekaartje in dezelfde stijl :)
één maand geleden
Reactie op Justine96
Oooh maar het zou absoluut niet speciaal zijn hoor! (+ik ben getraind op fe ...
Gewoon zeggen dat je daar geen zin in hebt. Mensen begrijpen dat echt wel. Familie is dat moeilijker, maar vrienden die u kennen, zouden dat toch moeten kunnen inschatten, bij ons toch 🤪 ik heb sowieso geen deurbel, dus ze kunnen proberen om te komen zonder verwittigen, waarschijnlijk geraken ze toch niet binnen 🤣 #voordeelvannetverhuisdtezijn