35 Reacties
één maand geleden
Reactie op Justine96
Ma elke keer weer je huis proper & m’n vent is sws al nie aan bezoek. + ...
Mijn huisje is altijd proper hoor, wij kunnen alle 2 nie tegen rommel hahaha. Ma ik snap uw punt wel. Wij hebben gelukkig nie zo veel mensen die zullen afkomen denk ik deels ook door de afstand
één maand geleden
Wij doen ook geen babyborrel om de redenen die je zelf vermeld.
Op ons geboortekaartje staat duidelijk vermeld dat mensen moeten verwittigen voordat ze komen + mijn vriend zijn nummer zodat mensen niet dubbel sturen.
Wij voorzien gewoon koffie, water en frisdrank & iets van makkelijke snacks (nootjes, koekjes etc..).
één maand geleden
Hier ook geen babyborrel met de andere 2 wel gedaan.
Ik twijfel soms nog wel maar eigenlijk heb ik meer redenen om het niet te doen dan wel.
Waarom niet?
- kost handen vol geld
- je bent weken op voorhand bezig met voorbereiden, dus geen rust en je kan niet bezig zijn met je gezin. De voorbereiding kost ook tijd en die tijd kan je ook geven aan mensen die langs komen en kan je ook plannen hoe je wilt.
- je kan niet genieten van de mensen die er zijn want je moet ineens op 2-3 uur 100 mensen aandacht geven
- mensen die thuis op bezoek willen komen, komen toch en ook nog naar de babyborrel
- mensen die niet kunnen komen, komen ook nog langs
Waarom wel?:
- Makkelijk alle mensen in een keer
- geen rommel in huis
Ik vindt de niet meer doorwegen dan wel, ik was telkens op na de babyborrel(voorbereiden, eten maken, klaarzetten, opruimen) en had nadien ook rust nodig en de baby ook. Je zoekt zelf samen uw ritme nog en dat vond ik zeer vermoeiend.
één maand geleden
Reactie op Jan8923
Hier ook geen babyborrel met de andere 2 wel gedaan.
Ik twijfel soms nog we ...
Oooh maar het zou absoluut niet speciaal zijn hoor! (+ik ben getraind op feestjes geven 😂) gewoon letterlijk een hapje en een drankje wat ze anders thuis zouden krijgen.
Maar we gaan er duidelijk bijzetten dat het ook met de reden is om het bezoek te doorbreken en we meer kunnen genieten van ons gezinnetje.
‘T is een dubbeltje he… maar met nog eens 3 beesten thuis & mijn vent die bezoek echt niet leuk vindt, weegt de babyborrel nu eventjes door.
We hadden eigenlijk op niet veel bezoek gerekend, tot opeens mensen die we amper zien ons begonnen aan te spreken om langs te komen enz als ze er is… zie dat absoluut nie zitten
één maand geleden
Reactie op Justine96
Oooh maar het zou absoluut niet speciaal zijn hoor! (+ik ben getraind op fe ...
Dat begrijp ik, en je moet doen waar je uzelf goed bij voelt. Ik zie het deze keer niet zitten. Ook al is het in een keer zeker ook makkelijk. Ik ben nogal perfectionistische 😅 dus alles moet goed zijn en die feestjes zijn altijd af zowel gerechten als versiering. En daar kruipt tijd in. We hebben hier ook al 2 rond lopen, dus onze tijd zal meer naar gezin gaan dan bezoekjes.
één maand geleden
Hier 4/12 uitgerekend en babyborrel gepland op 18/01 😊 owv dezelfde reden als jij 🤭
één maand geleden
Reactie op Justine96
Goh in mijn hoofd isda alweer zo laat… bij ons kennend, gaat er dan alweer ...
Omdat we eerst wat tijd willen met ons drietjes en dan zou hij 2,5 maand zijn, kvind dat wel een mooie leeftijd voor zo een drukte in een zaal met al die mensen, en als er iemand hem ga willen vasthouden ga ik dat rapper toelaten dan als hij nog maar een maandje zou zijn