27 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben nu 20 weken zwanger van eerste kindje en voel nog geen bewegingen mijn placenta ligt achteraan gisteren kwam de huisarts toevallig langs en zocht eens achter het hartje het hartje was heel sterk aanwezig maar ik voel nog geen beweging ik word ongerust is dit normaal

3 maanden geleden

Reactie op allesandra

Ik ben nu 20 weken zwanger van eerste kindje en voel nog geen bewegingen mi ...
Keinormaal! Ik maakte mij zorgen door alle berichten die ik hier las, ben morgen 21 weken en voel hem pas sinds een paar dagen. Had het met zowel de vroedvrouw en gyneacoloog besproken (omdat ik me dus ook zorgen maakte door alle snelle dames hier), beide gaven aan dat het voor 20 weken echt wel heel vroeg is, ongeacht of de placente voor- of achteraan ligt, dat is zeker niet de standaard. Ook met vriendinnen gesproken en daar begon het ook vaak ten vroegste 20-22 weken.

3 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Keinormaal! Ik maakte mij zorgen door alle berichten die ik hier las, ben m ...
Ja, niet iedereen is hetzelfde natuurlijk ik ben nu ondertussen ook 20 weken , 3 weken geleden was het een heel gerommel in mijn buik belletjes , blopjes … maar als ik nu ga liggen zie je hem echt bewegen een stampje geven en floept mijn buik een beetje omhoog ( heb het op video maar kan het niet plaatsen ) . Mijn gynaecoloog rade deze app eigenlijk ook af omdat er heel veel mensen vergelijken met andere mensen (wat niet de bedoeling is van deze app). Maar ik snap je bezorgdheid volledig ! Maar probeer gewoon niet teveel te vergelijken met andere , elk lichaam is anders ! Komt nog wel jou stampjes 😁

3 maanden geleden

Reactie op shaniarobeyns

Ja, niet iedereen is hetzelfde natuurlijk ik ben nu ondertussen ook 20 weke ...
Je antwoord op mijn berichtje, maar denk dat je antwoord bedoeld was voor allessandra. 😊 Ik voel onze baby ook al een paar dagen en mijn man heeft hem afgelopen zondag ook voor het eerst gevoeld. Ik volg je wel volledig, de app is leuk maar ook “gevaarlijk” zeker voor first time moms. We mogen niet vergelijken, maar we doen het allemaal wel eens denk ik. Ik denk daarom wel dat het soms belangrijk is om ook gerust te stellen, zeker als het gaat over het voelen van de baby, want er speelt zoveel mee: de ligging van de baby, hoeveelste zwangerschap, ligging placenta, hoeveelheid buikvet, dikte buikwand, …

3 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Je antwoord op mijn berichtje, maar denk dat je antwoord bedoeld was voor a ...
Moest inderdaad naar Alessandra zijn , maar ja juist daarom dat mijn gynaecoloog deze app afrade omdat je anders je hoofd gek maakt maar indd , we vergelijken allemaal wel eens onbewust maar mogen niet vergeten dat iedereen dit anders ervaart ☺️

3 maanden geleden

Reactie op allesandra

Mijn gynaecoloog zei maandag (21w) dat het nog best vroeg is en dat het niet abnormaal is als je de baby nog niet voelt. Terwijl hij bij ons op echo wel altijd heel beweeglijk is. Dus niet wanhopen. Bij sommige vrouwen duurt het wat langer tot ze het gevoel kunnen plaatsen. Niets mis mee. Het komt wel nog! 🍀

3 maanden geleden

Reactie op allesandra

Hoi, ik ben nu ook 20 weken en ik denk dat ik soms iets voel maar nog heel lichtjes. Bij de zwangerschap van mijn zoontje voelde ik hem al bij 17 weken. Zijn bewegingen deed zelfs pijn, zo hevig was hij. En nog steeds na 2,5jaar 🙈😅 Ik zeg bij mezelf dat dit kindje een rustig karakter gaat hebben 🤭 Het afwachten voor de bewegingen duurt lang en ik snap je ongerustheid. De meeste voelen hun kindje tussen 20 en 24 weken.