24 Reacties
25 dagen geleden
De onze zit ook een stuk onder het gemiddelde.
Hoeveel gewicht had ze. Zolang ze gezond is moet je u geen zorgen maken.
Ik heb ook al extra controles gehad. Baby stijgt in een mooie lijn naar boven maar sta 2 weken achter.
Maar van lengte heeft mijn gynaecoloog nooit iets gezegd.
25 dagen geleden
Ik ben 33 weken en de baby is 1kg919 - p37. Ze zeiden dat het geen reus zal zijn maar verder niets ...
25 dagen geleden
Reactie op Naomi__1994
Ik ben 33 weken en de baby is 1kg919 - p37. Ze zeiden dat het geen reus zal ...
Ah dan ben ik niet de enigste. Ja ze zei tegen mij dat ze niet ongerust is ofso omdat alles er goed uit zag. Ze zei dat ze gewoon zekerheid wilt dat ze zeker niets door her hoofd ziet. Maar het blijft zo een beetje door mijn hoofd spoken 😬
25 dagen geleden
Reactie op chels1999
Ah dan ben ik niet de enigste. Ja ze zei tegen mij dat ze niet ongerust is ...
Ja ik heb wel diabetes.. dus heb elke week een controle . Mss daarom dat ze er bij mij niets op zeggen...
25 dagen geleden
De onze zit op P97 voor het gewicht maar lengte wordt nooit meegedeeld, als de dokter zegt dat alles er goed uitziet dan mag je dat zeker voor waarheid aannemen.
Zelf ben ik klein en ik ben er ook niet happy mee dat ik weer een groot kindje draag, ik ben daar dan weer bezorgd over. De gyn stelt me nooit gerust mbt tot het gewicht, moest hij dat wel doen zou ik er gerust op zijn, eerlijk waar! Maar de lengte heb ik hem nog nooit echt weten schatten naar geboorte toe in feite..
25 dagen geleden
Reactie op lacerise12
De onze zit op P97 voor het gewicht maar lengte wordt nooit meegedeeld, als ...
Oh ja sorry je moet een extra echo ervoor doen, snap je bezorgdheid dan zeker wel! Ale zeker omdat ik zelf ook steeds bezorgd ben. Dan duimen voor je extra echo, kan zijn dat dit een hele andere schatting geeft! Alleszins het is wel goed dat je gyn op zeker speelt, maar snap je bezorgdheid absoluut,
25 dagen geleden
Reactie op lacerise12
Oh ja sorry je moet een extra echo ervoor doen, snap je bezorgdheid dan zek ...
Ja mijn vriend stelt me ook wel gerust. Hij zei ook van als de gynaecoloog nu zegt dat er niets is dat ik er ook niet te hard mee in mijn hoofd moet zitten en dat ons meisje waarschijnlijk gewoon een kleintje gaat zijn zoals ons ander dochtertje 🙈
25 dagen geleden
Reactie op chels1999
Ja mijn vriend stelt me ook wel gerust. Hij zei ook van als de gynaecoloog ...
Idd! Zeker als je ander dochtertje geen groot kindje was zou ik er vanuit gaan dat dit een normale variatie is van de natuur, ik en mijn man zijn echt geen grote mensen en wij kregen al drie kindjes van 52 , 54 en 52,5 cm, derde werd zelfs vroeger ingeleid we snappen ons daar ook niet aan, dus ik ga er vanuit dat dit gewoon dna gerelateerd is, onze vierde het hoofdje nu loopt een goede 3 weken en 1 dag voor, spookt ook vanalles door mijn hoofd 🙈 ik ben ook bij een collega van mijn gyn moeten gaan in de zomer, haar schatting van het gewicht was dezelfde toen en daarmee was de kous dan ook af. Mijn gyn sprak toen van een ‘kleintje’ voor mijn doen 3,980 geschat aan 40 weken 😅🥲 nu zitten we al aan 4,200gr ondertussen naar schatting, als ik er rekening mee hou hoe ‘klein’ mijn vorige kinderen geschat waren ben ik enorm angstig 😅 dochter was B.V. 3,8 geschat en was 4kg600🫣
25 dagen geleden
Reactie op chels1999
Ow amai zal ook wel zwaar geweest zijn toen de bevalling dan 🙈
Ja je mag gerust zijn helaas wel en de derde bevalling was ook moeilijk verlopen en daarom ben ik nu dus niet gerust 🙈 ze zaten beiden vast met hun schouders waren wel sterrenkijkers ook. Deze ligt nu eens perfect voor nu dan!
24 dagen geleden
Reactie op Laurah5
Op 32 weken 1,850 kg geschat. Er wordt gezegd dat het geen grote/zware baby ...
Das om da ze enkel het gewicht meten lengte kunne ze nie accuraat meten en met gewicht zit er ook een fout marge van 500gr op :) hier op 33 weken geschat op 2kg en ook ne kleine baby zeide ze dus ben benieuwd 😁
24 dagen geleden
Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Op 32 weken woog ze 1.7 kg. Gynaecoloog heeft me toen wel platte rust voorgeschreven en moest elke week komen ter controle/meting.
Ze gaf toen aan dat worst case scenario was dat ze vroeger gehaald zou worden ALS ze niet meer zou bijkomen, maar elke week kwam er nog wat bij dus voldragen tot 40 weken.
Ik weet niet meer concreet wanneer maar wel dat er op een week "ineens" 650 gram bij was. Toen ben ik me iets minder zorgen beginnen maken.
Uiteindelijk ingeleid op 40weken en ze woog 2.945kg en was 50 cm. (Mijn oudste dochter was 2.880 en 48 cm en daar was het nooit alarmerend...)
Zolang ze het kort opvolgen en je ze regelmatig voelt zou ik dus proberen er niet te veel wakker van te liggen.
Succes, hopelijk is ze volgende week goed bijgekomen! X