12 Reacties

6 maanden geleden

Zit je bij een vakbond? Eens daar gaan luisteren, normaal kan dit niet zomaar hoor

6 maanden geleden

Ik heb hetzelfde ongeveer gehad. In het midden van mijn ziekteperiode hebben ze me ontslagen zonder geldige motivatie... Ben je aangesloten bij een vakbond? Zo niet, zeker doen! Zij komen op voor jouw rechten (dit kan tot een jaar na jouw ontslag nog in gang gezet worden)

6 maanden geleden

Nee geen lid van vakbond omdat die mij hebben laten vallen na een bedrijfsongeval 3 jaar terug en mij niet wouden helpen. Toen opgezegd en ook niet veel vertrouwen in 😔

6 maanden geleden

Eerst zal je per aangetekende brief om een ontslagsmotivatie moeten vragen. Dan dienen zij binnen de twee maanden tijd PER AANFETEKENDE BRIEF terug te antwoorden met een geldige reden. Is die niet per aangetekende brief (per mail, per gewone brief, per telefoon...) dan dienen ze jou al direct een boete te betalen. Daarna neemt de vakbond alles over en komen ze op voor jouw rechten en kunnen ze een schadevergoeding eisen

6 maanden geleden

Reactie op Suziee2024

Nee geen lid van vakbond omdat die mij hebben laten vallen na een bedrijfso ...
Acv is een goede vakbond, zij hebben me echt al goed geholpen bij ontslag

6 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Eerst zal je per aangetekende brief om een ontslagsmotivatie moeten vragen. ...
Ja ik was al een mail aan het typen geweest dat ik het onbegrijpelijk vond dat tijdens een gesprek over mij zwangerschap er verteld werd van het niet verlengen en dat ik graag de motivatie van ontslag tegemoet zie. Ze zei ook heel simpel, ja dan vraag je maar uitkering aan.🤦🏼‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Acv is een goede vakbond, zij hebben me echt al goed geholpen bij ontslag
In Nederland hebben wij vakbonden per sector, ik zit in Transport en Logistiek, die vakbond heeft mij zo laten vallen dat ik ze geen euro meer gun 🥲

6 maanden geleden

Reactie op Suziee2024

In Nederland hebben wij vakbonden per sector, ik zit in Transport en Logist ...
Maar je werkt in België?

6 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Maar je werkt in België?
Aaaah nee ik lees net dat je in Nederland werkt, ja ik heb geen flauw idee hoe het in Nederland werkt ivm rechten van de werknemer?...

6 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Aaaah nee ik lees net dat je in Nederland werkt, ja ik heb geen flauw idee ...
Ja ongeveer het zelfde als hoe je het beschreef. Alleen kan ik naar juridisch loket stappen bij ons, en dan kunnen hun het aanvechten. Maar wil er eigenlijk ook niet meer werken 🤦🏼‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op Suziee2024

Ja ongeveer het zelfde als hoe je het beschreef. Alleen kan ik naar juridis ...
Ik snap dat je er niet meer wil werken, maar je hebt wel het recht om op te komen waarvoor je recht hebt, al is het een schadevergoeding

6 maanden geleden

Ik vrees dat als het enkel is dat ze je contract niet verlengen, dat tot juli liep, je niet veel hiertegen kan doen. Een contract dat afloopt en dat niet verlengd word waarbij je tijdig verwittigd word is spijtig genoeg wel wettelijk. Het is niet zo dat je een contract onbepaalde duur had?