12 Reacties
6 maanden geleden
Zit je bij een vakbond? Eens daar gaan luisteren, normaal kan dit niet zomaar hoor
6 maanden geleden
Nee geen lid van vakbond omdat die mij hebben laten vallen na een bedrijfsongeval 3 jaar terug en mij niet wouden helpen. Toen opgezegd en ook niet veel vertrouwen in 😔
6 maanden geleden
Eerst zal je per aangetekende brief om een ontslagsmotivatie moeten vragen. Dan dienen zij binnen de twee maanden tijd PER AANFETEKENDE BRIEF terug te antwoorden met een geldige reden. Is die niet per aangetekende brief (per mail, per gewone brief, per telefoon...) dan dienen ze jou al direct een boete te betalen. Daarna neemt de vakbond alles over en komen ze op voor jouw rechten en kunnen ze een schadevergoeding eisen
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Eerst zal je per aangetekende brief om een ontslagsmotivatie moeten vragen. ...
Ja ik was al een mail aan het typen geweest dat ik het onbegrijpelijk vond dat tijdens een gesprek over mij zwangerschap er verteld werd van het niet verlengen en dat ik graag de motivatie van ontslag tegemoet zie. Ze zei ook heel simpel, ja dan vraag je maar uitkering aan.🤦🏼♀️
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Acv is een goede vakbond, zij hebben me echt al goed geholpen bij ontslag
In Nederland hebben wij vakbonden per sector, ik zit in Transport en Logistiek, die vakbond heeft mij zo laten vallen dat ik ze geen euro meer gun 🥲
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Aaaah nee ik lees net dat je in Nederland werkt, ja ik heb geen flauw idee ...
Ja ongeveer het zelfde als hoe je het beschreef. Alleen kan ik naar juridisch loket stappen bij ons, en dan kunnen hun het aanvechten. Maar wil er eigenlijk ook niet meer werken 🤦🏼♀️
6 maanden geleden
Ik vrees dat als het enkel is dat ze je contract niet verlengen, dat tot juli liep, je niet veel hiertegen kan doen. Een contract dat afloopt en dat niet verlengd word waarbij je tijdig verwittigd word is spijtig genoeg wel wettelijk. Het is niet zo dat je een contract onbepaalde duur had?