3 Reacties
5 maanden geleden
Niet ik, maar mijn zus volgde tijdens haar zwangerschap in avondonderwijs een bachlor (in combinatie met voltijds werken). Ze is toen bevallen in maart en heeft haar examens in juni meegedaan (weliswaar met een paar herexamens). Ze heeft het jaar erop wel veel minder studiepunten opgenomen, zodat ze én kon werken, én voor de baby zorgen én stapje voor stapje dichterbij haar diploma komt. Het is heel pittig, ze is nog steeds bezig met haar opleiding en rekent op (en krijgt!) steun van de familie om haar te helpen babysitten tijdens de blok en examens als haar man werkt.
Als je ´the village´ rondom jou hebt die je kan ondersteunen en jouw opleiding het toelaat om minder studiepunten op te nemen zodat je het kan spreiden en je het zelf ziet zitten om zelfstandig veel bij te studeren, kan je het zeker proberen om je in te schrijven. Je verliest niets, toch? Best case scenario studeer je af, worst case behaal je niet alle vakken maar wel al een deel en kan je het jaar daarop de vakken opnemen waar je niet voor zou slagen. :)
Succes alvast! Het is heel moedig om tijdens de zwangerschap en daarna de geboorte te studeren. Ik heb een diepe bewondering voor mijn zus die het voltijds werken, studeren én opvoeding kan combineren. Ik zou het zelf niet kunnen, maar echt chapeau voor alle mama´s die het wel doen. 🏆
5 maanden geleden
Ik ben mijn lerarenopleiding aan t doen in combinatie met werken. Dat valt me nu in deze examenperiode toch wel pittig 😅
Ik heb al met de studiebegeleider van de UA wat besproken welke vakken ik volgend jaar kan opnemen want ik ga ook best wat lessen missen in december.
Verder ga ik proberen 1 vak af te leggen in januari (of tweede zit in augustus) en vier vakken in juni.
Ik heb besloten om mij gewoon in te schrijven en als het niet lukt, kan ik nog altijd wat dingen verschuiven naar het volgende jaar. Niet ideaal maar we zien wel... ik ben ook wel van plan om de rest van het schooljaar niet te werken dus dan zou die opleiding van december tot juni wel het enige zijn wat ik 'moet' doen.