Vandaag ergerde ik mij voor de eerste keer aan de autogordel die tegen mijn buik schuurt 🙈 nochtans heb ik nog maar een 'opgeblazen' buik, geen echte bump. Dat belooft dus. Weet iemand of daar bepaalde truukjes of hulpmiddelen voor zijn (die wel nog veilig zijn) om minder spanning op je buik te hebben? 🙏
Oh zo herkenbaar, eigenlijk al van dag 1 kan ik mijn gordel niet verdragen. Heb hem meestal in mijn ene hand vast om weg van mijn buik te houden. Ook op zoek naar tips dus want komende maandag 11u in de auto richting Frankrijk 🫣🫠 kussentje ertussen steken zal niet helpen denk ik… en iets langs mijn dijen steken, daar is er dan weer te weinig plaats voor. Wie kan ons helpen met het ultieme hulpmiddeltje? 👀
Ik ga toch eerst eens bij de verzekering navragen of dit soort dingen mag en wettelijk is bij een eventueel ongeval. Had gemengde dingen erover gelezen.
Je kan zo’n zwangerschap gordel kopen en aan dan aan je gordel vast maken. Of gewoon u hand er de hele tijd tussen steken maar is wat lastig. Ik heb daar ook veel last van meestal steek ik mijn jas tussen de gordel en mijn buik dan voelt het niet zo hard tegen u buik.
Is verboden.
https://www.veiligverkeer.be/veilig-rijden/gordel/autogordel-zwanger#is_een_zwangerschapsgordel_een_gordelverlenger_of_een_hulpstuk_voor_de_gewone_gordel_veilig