Ik ben hier misschien heeeeel vroeg mee maa beter te vroeg dan te laat.
Ik heb gewoon teveel tijd om na te denken 😅
Wordt het aangeraden om na de bevalling terug met anticonceptie te beginnen? Zo ja, wat zouden jullie doen? Ik nam eerst de pil en dan overgeschakeld naar een koperspiraal dus ik twijfel tussen deze 2. Maar weet natuurlijk niet of een koperspiraal zal mogen met dat je baarmoeder met een wonde van de placenta zit. Natuurlijk weet ik ook dat je na de bevalling enkele weken moet wachten tot je weer geslachtsgemeenschap mag hebben ikv infecties en dergelijke maar bon ik heb toch geen zin om na enkele weken terug zwanger te vallen. Tis goed geweest voor nu 😂
Dus daarom is het niet slecht om daar misschien al lichtjes over ma te denken zodat ik op het moment dat het zover is om de keuze te maken al een beetje weet wat of hoe.
Hebben er onder jullie hier al wat over nagedacht? Ik hoor het graag ☺️
Ons ziekenhuis zegt dat ze tijdens ons verblijf in het ziekenhuis hier ook over zullen spreken.
Als je bvb borstvoeding wil geven raden ze een mini pil aan. Spiraal kan dan ook geloof ik.
Wijzelf willen tijdens de borstvoedingsperiode geen extra hormonen in m'n lichaam, dus wij gaan eerst oldschool gewoon voor condooms.
Ik hoor van vriendinnen altijd dat dit gesprek zéér snel na de bevalling werd aangegaan 😅. Ik nam al jaren geen anticonceptie ivm de hormonen, dus zal hier ook team condoom zijn 😊.
Ik denk dat ik nadien terug aan de pil zal gaan. Al vind ik het dubbel aangezien de kans dat ik natuurlijk zwanger geraak heeeel klein is 😅 maar dit 2x kort na elkaar zou ik niet willen.
Ik heb dit dus gedaan na mijn eerste bevalling minipil, de hel vond ik dit ding. Na mijn tweede kindje full borstvoeding en wou het risico wel nemen, uiteindelijk pas na anderhalf jaar de eerste keer ongesteld geworden & zwanger, idem na derde kindje na anderhalf jaar zwanger voordien geen maandstonden gehad. Ik ga gewoon terug minstens een jaartje zonder anticonceptie aan de slag, moet wel zeggen dat ik tekenen van vruchtbaarheid vrij snel opmerk. Overigens na mijn eerste bevalling (flesjes) was ik na 3 weken terug ongesteld.
Ik heb dit dus gedaan na mijn eerste bevalling minipil, de hel vond ik dit ...
Dus, als ik het goed begrijp, wordt je sneller terug ongesteld (en ook vruchtbaar) als je geen borstvoeding geeft? (Want ik ga dit waarschijnlijk niet doen)
Dus, als ik het goed begrijp, wordt je sneller terug ongesteld (en ook vruc ...
Ja dat klopt, hoewel er ook vrouwen zijn die zelfs tijdens borstvoeding vrij snel weer vruchtbaar zijn. Borstvoeding geven is daarom geen super betrouwbaar anticonceptie middel. Maar zonder borstvoeding gaan je hormonen weer snel naar normaal.
Hey, als je borstvoeding zou geven moet je de minipil pakken want dat is de enigste dat mag gecombineerd worden.
Wat ik ga doen en erna ga ik spiraal doen, want spiraal geeft het minste hormonen af.
Maar moet wel eerst minipil pakken.
Beter al over nadenken want blijkbaar vragen ze er direct naar wat je ga pakken van anticonceptie in het ziekenhuis
Dus, als ik het goed begrijp, wordt je sneller terug ongesteld (en ook vruc ...
Ja dat klopt, ik was echt direct terug ongesteld, bij de borstvoeding bleef het weg, ik weet dat ik wrsch bij de absolute minderheid ben die zolang geen regels heeft 🙈🙈!!
Ik wou graag opnieuw spiraal, maar mijn laatste (heb van mijn 17 jaar tot 28 spiraal gehad) was vastgegroeid en moest operatief verwijderd worden… dus twijfel nu hard…