9 Reacties

7 maanden geleden

Misschien u bloed laten nakijken voor de HCG waardes? En dan over een week herhalen en zien of het mooi is opgelopen? Dat geeft u dan mss wat een gerust stelling

7 maanden geleden

Ik vind die kwaaltjes die je opnoemt al heel geruststellend ! Maar ik ken het gevoel. Bij elk krampje denk ik ‘fuck’.. Ben nu 4w+5d en had vandaag de hele dag menstruatiepijn.. ben mega bang dat dit mis gaat.. ik mag pas dinsdag voor een tweede bloedafname en echo is pas 13/05… Wat Fjona zegt dus, is wss de enige manier om onszelf gerust te stellen, of bevestiging te geven…

7 maanden geleden

Ik snap je heel hard. Heb zelf amper symptomen behalve vermoeidheid en een onverzadigbare honger 😅. Heb al een echo gehad, maar was weinig op te zien. 't is een lastige periode die je door moet. Het enige wat misschien kan 'helpen' is dat het eigenlijk niet uitmaakt of je je er druk in maakt of niet. Klinkt misschien cru, maar je hebt het gewoon niet in de hand... Jammer genoeg 😔

7 maanden geleden

Ik zou ook aanraden om bloed te laten trekken en een week later nog eens. Ik ga dinsdag terug voor mijn tweede bloedafname en 14 mei mijn echo.

7 maanden geleden

Heel herkenbaar. Bij mij hielp het om veel afleiding te zoeken in werk en leuke dingen te plannen met vrienden. Zo gaat die vervelende wachtperiode sneller om. Bij mij kwam misselijkheid pas na 6w, ik maakte me ook zorgen over dat ik geen symptomen had. Ik was ook zo bang dat ik nog een keer extra een bloedname had gevraagd, maar mijn huisarts vond dit bij mij geen goed idee. Hij zei dat in week 5 er een te grote speling zit tussen de aangegeven norm en ik dan toch zou gaan stressen mocht het aan de lage kant zijn, terwijl dat ook niet altijd iets wilt zeggen. Heb daarom voor mezelf besloten het niet te doen, want ik zou mezelf inderdaad gewoon gek maken. Voor mij was het wel een geruststellende gedachte dat de kans veel groter is dat het goed blijft gaan dan dat het mis loopt. De dienst Verloskunde van mijn ziekenhuis heeft ook een psychologe in dienst op de afdeling. Als je het gevoel hebt dat het piekeren en de angsten echt ongezond worden en te overheersend worden (je zegt dat je moeilijk kan functioneren), zou je eens kunnen horen of je daar al eens terecht kan (als dit in jouw ziekenhuis ook is). Zij kan misschien helpen die gedachten en gevoelens wat te plaatsen en je helpen er beter mee om te gaan.

7 maanden geleden

Ik ben ook bijna 6 weken en zoals jou is m’n afspraak 17 mei. Behalve lichte vermoeidheid geen symptomen. Het wachten is vervelend maar ik zou nog eens een bloedafname doen om de Hcg waardes te checken als je twijfelt ☺️

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Misschien u bloed laten nakijken voor de HCG waardes? En dan over een week ...
Mijn hcg waarde was 261 op 19 april, wanneer laat ik het beste dan nog eens bloed trekken?

7 maanden geleden

Reactie op lies2811

Mijn hcg waarde was 261 op 19 april, wanneer laat ik het beste dan nog een ...
Ik zou bv halverwege als je jouw echo moet laten doen. Ik heb dat toen ook gedaan. Dus mss niet komende week ma de week daarna

7 maanden geleden

Ik heb hier ook echt last van! Buiten wat vermoeidheid heb ik ook niet echt symptomen en ben nu 5 weken. Heb lang moeten wachten op mijn zwangerschap en nu via ivf zwanger dus dat maakt mij nog bezorgder dat alles wel goed ga verlopen komende weken, maar ik probeer erop te vertrouwen want er gaan nog altijd meer zwangerschappen goed dan slecht, dus daar houd ik mij aan vast en ervan uitgaan dat alles goed komt 😊