37 Reacties
één dag geleden
Heb het gehad. Nu 36weken maar pff ben het kotsbeu ! Die rugpijn slapeloze nachten. Valse weeen. Plassen elke minuut. De baby mag komen hoor pff
één dag geleden
Op zich kan ik niet klagen over zwangerschapskwaaltjes, maar alles in huis en op het werk is zo vermoeiend. Zieke kat, nog snel dingen in huis in orde krijgen voor baby (maar een kleine maand meer!), nesteldrang, chronische pijn, zorgen over mama zijn
Ik was uitgerekend op 30/12 maar doordat onze dochter 2 weken voor zit op de curve moet ik ingeleid worden op 18/12. Ik had moederschapsrust ingepland vanaf 9/12 en nu heb ik dus ineens veel minder tijd. Ik probeer te genieten van de zwangerschap maar ik kan mijn hoofd even niet uitzetten.. 🫠
één dag geleden
36+4w. Ik heb het helemaal gehad ermee! Door mijn bloeddruk ben ik elke dag slecht, kan ik meestal niet veel doen of toch niet lang. Een keer naar de winkel gaan is al pittig en nadien voel ik me niet goed.
Vandaag naar de gynaecoloog geweest, ons kleintje wordt geschat op 2,5kg en zit dus laag op de curve. Om die reden wil ze hem nog zo lang mogelijk in mijn buik houden, tenzij ik echt niet meer wil. Maar vanaf 38 weken gaan ze wel een inleiding plannen. Moet nu ipv 1x/week monitor 2x/week monitor. Vrijdag controle dat mijn bloedwaardes niet verslechteren en er niet meer eiwitten zichtbaar zijn in mijn urine. Moet ook beginnen met ijzer extra te nemen & mss een ijzerinfuus..
één dag geleden
Vandaag 36w en het is echt genoeg geweest. Keizersnede staat gepland op 4/12, maar ik hoop echt elke seconde dat het nu al begint. Het is al een uitputtingsslag geweest en eergisteren nachtje doorgebracht in het ziekenhuis met weeen die uiteindelijk zijn gaan liggen. Kan al weken niets meer doen omv vanalle kwaaltjes. Ik weet het ook wel dat elke dag een gewonnen dag is voor de baby, maar ik zelf heb het gehad.
21 uur geleden
37 weken en doodop. Mijn katten laten me niet meer met rust ook. Overal waar ik ga volgen ze als hondjes. Deur toe doen en ze krabben gelijk zot. Slapen is heel moeilijk. Veel harde buiken en echt wel pijn dat die soms doen maar zijn indalingsweeen. Ik kook normaal graag maar heb ook totaal geen fut.
Wandelen is een opgave. En naar de winkel gaan doe ik normaal graag maar zelfs dat nu niet.
Dus ik slaap in de dag met vlagen en s nachts lig k meer wakker dan wat anders
Ook zuur oprispingen maar heb dan nog navalit en dat helpt wel een beetje
Mijn suiker flipt soms ook de laatste dagen. Of te hoog of te laag. . .
Volgende woensdag laatste echo afspraak en dan is t de 5e inleiden doordat ik 1 medicatie neem voor mijn schildklier en 2 insuline moet spuiten. Normaal uitgerekend op 12 a 15 december.
Maar heb het ook gehad met al die kwaaltjes.
Tis goed geweest. Heb tot 1 week terug nog gewerkt en k snap nu waarom de gyneacologe me nu thuis zet want zo kon ik niet meer werken.
En hier duwt ze echt naar beneden toe.
Denk elke moment sebiet is het nog zover ze. Voel het daar beneden goed en heb t gevoel dat k dan moet plassen.
Mijn rug doe dan ook goed pijn...
Het is men 3e zwangerschap en het is nog altijd wel spannend want wanneer exact weet je niet.
20 uur geleden
Reactie op Anna gl
Hey! Ik ben vannacht bevallen op 37w+6. Had al hele dag vruchtwater verlies ...
Proficiat!!
19 uur geleden
Gisteren had ik controle in het ziekenhuis, monitor was goed.
Bloeddruk werd om de zoveel tijd gemeten, en doordat die ‘verhoogd’ was, extra controle vrijdag… en nog eens naar het ziekenhuis…
Ik werd er toen opstandig van…
Ben nog steeds ah werk en vond het ‘overdreven’ en vervelend dat ik klanten moet annuleren…
Intussen ben ik gekalmeerd en probeer ik het beste te denken…
1 cm opening - deze week nog geen lastige oefenweeën gehad.
Wel last van mijn benen. Na een werkdag voelen ze echt opgepompt… ik moet echt toegeven dat het lastiger wordt en ik ook wel echt naar wat rust (en afwerken van de to do’s) hunker.
Mijn partner is overbezorgd en verbied me om dingen te doen of is te present aanwezig…
Daar word ik ook opstandig van- soms is het echt een gevecht…
En hebben we woorden - anderzijds moet ik soms achteraf toegeven dat ik zoveel controle wil, te trots of te zelfstandig wil zijn… terwijl het me gewoon even teveel is…
13 uur geleden
Ik heb het he-le-maal gehad! Ik ben 36+5 al een aantal dagen hele hevige voorweeën die eergisteren niet meer houdbaar waren bleek ik ook nog een ontsteking ergens weer te hebben en indalingsweeën mijn baarmoeder staat al helemaal uitgerokken waardoor onze spruit helemaal niet veel plaats meer heeft dus die bewegingen zijn ook enorm pijnlijk.. ik ben uitgerekend 14/12 maar de gynaecoloog heeft me zelf gezegd dat we dat niet gaan doen omdat ze de contracties al goed kan zien en ziet hoeveel pijn ik al heb… dus krijgt de baby van de gynaecoloog eig twee opties!😅 of ze komt vanzelf op de wereld binnen deze 11 dagen of 2/12 binnenkomen en ingeleid worden natuurlijk hopen wij dat de pijnlijke voorweeën doorzetten tot de echte weeën dat ze vanzelf komt! 🤞🏻
12 uur geleden
Hier mijn laatste dagje vanavond binnen voor inleiding zoooooo zenuwen🙈🙈🤭🤭!!
8 uur geleden
Reactie op lacerise12
Hier mijn laatste dagje vanavond binnen voor inleiding zoooooo zenuwen🙈🙈� ...
Veel succes!!