36 Reacties
één dag geleden
Het gaat wel. Heb eigenlijk last van maar weinig kwaaltjes. Vooral 's nachts wakker worden van maagzuur. Heb o.a. Gaviscon geprobeerd, maar er helpt helaas niets. En ja voor de rest af en toe wat suf en moe. Ik verveel me vooral en totaal geen zin om iets vant huishouden te doen. Met dit klote weer heb ik ook niet veel zin om buiten te komen. Heb ook geen rijbewijs, dus moet alles met openbaar vervoer of fiets doen. Ik ben uitgerekend voor 6 december en heb tot nu toehet gevoel dat het zeker niet vroeger gaat zijn. Hij is wel al ingedaald, maar heb geen slijmprop verloren en ook nog niets van weeën gehad. Maar ja we zullen wel zien hé
één dag geleden
Ik ben 37+3 vandaag en heb het enorm lastig,´snachts heb ik ook last van maagzuur, mijn buik is enorm groot( ons meisje ging ook groot zijn) en buik is op paar dagen tijd goed gezakt naar beneden. Voel wel savonds harde buiken en soms al oefenweëen die lichtjes pijn doen maar gaat terug over... heb ook nog geen slijmprop verloren, wel heb ik veel afscheiding. Ik ben uitgerekend voor 8 december 🥰 ik hoop dat ze vroeger komt want ik kan met moeite nog iets doen, mentaal is het ook niet gemakkelijk. Niet wetende wat mij te wachten gaat staan, is mijn eerste zwangerschap. Dus het is allemaal best wel spannend
één dag geleden
Hey, tof topic! Hier gaat het. Eerste zwangerschap. Nu 35w+3. Alles is spannend😅 Kwaaltjes komen op en af. Soms heel rare kwaaltjes zoals een pink/stuk handpalm die slaapt. Maar eigenlijk kan ik ook alle kwaaltjes afvinken die in die boeken staan.😅Het slapen is echt worstelen met kussens en ik zeg veel in mijn slaap: ik heb te warm. Mijn vriend zegt dan: alli how...dat is liefde si. Ge duwt mij weg...maar puur van de warmte. Terwijl ik vroeger altijd degene was die dichtbij kroop. 😅Dan weer voordeel: dat haar van me...ik kan zeker 3-4dagen weg zonder mijn haar te wassen. Wat ga ik dat missen, indien dit veranderd. Nuja we blijven positief 😊 We kijken echt uit naar ons gezinnetje samen. Verliefder dan ooit op mijn man. Ik zie dat hij de to do checklist afvinkt. Samen overlopen we dagelijks alles😅🥰 Die doopsuikers zijn nu ook bijna in orde. Geboortekaartjes: we hebben eindelijk gevonden wat we willen. Dan enkel na de geboorte aanpassen en bestellen. Van kindermateriaal zijn we er nu ook bijna. Nog een babyfoon...we wachten op de kortingen van black friday😅 We willen die met ademhalingsensor. Het is echt soms een rollercoaster. Ik ben nog bezig met een opleiding...bachelorproef en zo. Maar dat is nu ook bijna achter de rug. Achter de bevalling nog de verdediging voor de jury. 🙈 In het begin telde ik de dagen af. En nu zou ik toch graag es wat de tijd stilzetten. Nog wat genieten. En deze week wil ik nog wat meer foto's make´ van de buik. Dat komt er steeds niet van. 😅 Hoe gaat het met jou? 🥰😊🤞🍀💪
één dag geleden
Reactie op ianthe1991
Het gaat wel. Heb eigenlijk last van maar weinig kwaaltjes. Vooral 's nacht ...
Rennie tabletjes helpt hier meer of gaviscon. De gynaecologe had ook omeprazole 40mg voorgeschreven. Dit helpt toch ook wat. Veel moed.💪🍀 Want dat maagzuur is lastig. Ik had er geen honger van.
één dag geleden
Reactie op Babs2024
Hey, tof topic! Hier gaat het. Eerste zwangerschap. Nu 35w+3. Alles is span ...
Hier ook alles redelijk. Ik heb geen evidente zwangerschap gehad maar voel dat ik wel geniet van de laatste momenten. Hij zal waarschijnlijk vroeger geboren worden dus alles is zeer spannend! We tellen in ieder geval heel hard af. Zo benieuwd naar hoe dat nieuwe leven gaat zijn!
één dag geleden
Ik ben 37+4 dagen vandaag.. hier gaat alles zeer vlot buiten paar vervelende kwaaltjes..( maagzuur, krampen in boven benen snachts..)
Maar ben stilaan op aan het geraken door mijn omgeving.. vooral door mijn schoonmama. Die zit heel te tijd haar te bemoeien met mijn zwangerschap ik kan zelf niets beslissen..( dit is al gedurende de hele zwangerschap..) mijn vriend trek het hem niet echt aan omdat het zijn mama is.. dis heb beetje schrik als ons dochtertje er is hoe het dan gaat zijn🥺
één dag geleden
38+4 hier. Hij mag komen. Buiten echt insomnia elk nacht, niet teveel kwaaltjes maar het wordt fysiek wel zwaar. Sinds 38 weken heb ik stukjes van mijn slijmprop verloren en vandaag voel ik wel echt een enorme druk in mijn bekken. Al enkele nachten ook lichte voorweeën gehad.
Ik moet wel zeggen dat ik gisterennacht ff dacht dat ik een echte wee voldoende en ik sloeg volledig in paniek 😅. “ Nee ik ben hier niet klaar voor! Ik ben nog veel te moe!” Ik ga nog wat moeten oefenen op die ‘go with the flow’ als het echt zover is 🙈
één dag geleden
Reactie op Babs2024
Rennie tabletjes helpt hier meer of gaviscon. De gynaecologe had ook omepra ...
Ben niet van plan om nog andere medicatie te proberen. Ik heb sowieso een hekel aan medicatie/supplementen in te nemen en vaak vergeet ik het ook. Dus zal er wel mee omgaan. Ik heb daarentegen geen last van mijne honger. Was dit maar wel zo. Dan val ik tenminste nog af. Want ben er wel van verschoten dat ik minstens 15kg ben bijgekomen. De laatste keer dat ik me heb laten wegen was ik 95kg. Dus hoop dat er na de bevalling wel nog veel af gaat.